Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Is de Tokina AF 12-24mm F/4.0 AT-X Digital Canon - AF geschikt voor een full sensor,bv Canon 5D.?
Wie kan mij daar informatie over geven ?
Alvast bedankt voor je reacties.
Wat ik gehoord heb, is dat deze wel erop past, maar dat je wel vignettering krijgt. Maar in hoeverre de donkere/zwarte hoeken weet ik niet.
Wil ook wel eens voorbeelden zien!
Da's nogal wiedes Lesley, de bajonetten zijn dezelfde...
Maar als je voor de helft van je bereik vignettering hebt, wat heb je er dan aan?
btw, ik heb inderdaad veel goeds gehoord over de Sigma (behalve de prijs).
Enig nadeel: gelatinefilters vanachteren d'erin proppen (op z'n hondjes dus) ipv klassieke filters.
Ja, 'k weet het, maar om tactische redenenen (lees: ik heb liever niet dat exact geweten is hoeveel m'n hobby nu eigenlijk kost) koop ik beter bij de fotoboer...
Eventueel rijd ik er op een keer wel eens langs.
Indien ingelogd kan je de tokina op FF hier bewonderen.
Kzie de foto's niet dus ik weet niet welke de resultaten zijn, ik weet gewoon dat het op 12 zwarte randen geeft, ik zou geen lens kopen die ik maar half kan gebruiken.
Comment