Heeft iemand een adapter ooit gekocht of geprobeerd om een FD of FL lens op een EF vatting te plaatsen. Ik vroeg me af, of je er goeie ervaringen mee hebt. Ik heb namelijk nog paar FD lenzen thuis liggen en overweeg een Canon Digitale spiegelreflex te kopen. En was gewoon benieuwd naar de resultaten van deze combinatie.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Heeft iemand ervaring met FD of FL lenzen op een Digitale SLR
Collapse
X
-
-
Re: Heeft iemand ervaring met FD of FL lenzen op een Digitale SLR
Ik heb ook nog een paar FD lenzen liggen, maar zou er niet aan denken om ze op mijn DSLR te plaatsen
Scherpstellen is namelijk geen senicure als je geen scherpstelhulpmiddelen in de zoeker hebt (deelbeeld instelwig, microprisma's) en de zoeker ook nog eens kleiner uitvalt dan bij de analoge kleinbeeld toestellen
Enige lens die misschien in aanmerking zou komen is een oude FD macrolens, maar dit is het dan, omdat je ook niet meer op oneindig kan scherpstellen met FD lenzen + adapterring + EOS cameraGreetz Geert.
Canon gerief...
-
Re: Heeft iemand ervaring met FD of FL lenzen op een Digitale SLR
Ik heb tot onlangs zo'n adapter gehad.
In het begin had ik nog een paar FD-lenzen (geërfd van mijn vader) en ik wou nog niet direct nieuwe lenzen kopen, moest eerst nog een beetje proberen en spelen. Vandaar de adapter.
Zoals iedereen al zegt: totaal geen AF dus veel gespeel en geprobeer om weining goede foto's over te houden MAAR je kunt er wel goed mee leren. Je leert je toestel goed kennen en bepaald punten waar je sterk op moet letten.
Een paar weken geleden heb ik deze adapter doorverkocht aan DES. Misschien dat hij je al wel iets kan zeggen.
Kijk anders ook een bij SRB (http://www.srbfilm.co.uk/).
In ieder geval veel plezier.
Steven1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage
Comment
Comment