Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

    Ben twee weken in Luzern (Zwitserland) voor een opleiding en ban na een stadswandeling tot het besluit gekomen dat 28mm te weinig is als breedhoek. Dus, op zoek naar wat meer breedhoek en de Canon 28-105 mag dus weg. Maar wat in de plaats?

    Canon 17-40L
    De nieuwe (maar prijs?) 18-50 2.8 van Canon
    De sigma variant van bovenvermelde
    Of de Tamron 17-35?

    De bedoeling van deze lens is als standaard lens te gaan dienen op mijn 350D en ik verlang mooie kleuren en scherpte. Ik hoop voor mijn andere lens nog 350euro ongeveer te krijgen en dan max. 200 euro extra op te leggen. Sommige lenzen zal ik wel tweedehands moeten nemen dan.

    Wat is jullie mening of hebben jullie andere voorstellen?

    Thx for the help!
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

    Hallo,

    Ik heb mij net een EOS 30D aangeschaft en ben een basiscombinatie lensen aan het uitwerken. Ik zat met hetzelfde probleem: lens met wat breedhoek voor oa stadswandelingen die ook dienst kan doen als standaardlens.

    Ik heb mij doodgesurft en heb uiteindelijk gisteren de 17-40L besteld. Het is op dit moment kwalitatief de beste lens voor dit doel. Momenteel loopt er een cashbackactie van 100 Eur, dus je kan ze nieuw hebben voor 600 Eur.

    Lees ZEKER dit eens:


    En ga zeker ook eens de reviews lezen op fredmiranda.com

    Succes,
    armani

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

      Oorspronkelijk geplaatst door armani
      Hallo,

      Ik heb mij net een EOS 30D aangeschaft en ben een basiscombinatie lensen aan het uitwerken. Ik zat met hetzelfde probleem: lens met wat breedhoek voor oa stadswandelingen die ook dienst kan doen als standaardlens.

      Ik heb mij doodgesurft en heb uiteindelijk gisteren de 17-40L besteld. Het is op dit moment kwalitatief de beste lens voor dit doel. Momenteel loopt er een cashbackactie van 100 Eur, dus je kan ze nieuw hebben voor 600 Eur.

      Lees ZEKER dit eens:


      En ga zeker ook eens de reviews lezen op fredmiranda.com

      Succes,
      armani
      FM reviews ken ik maar al te goed. (zij mij ondertussen misschien ook )

      Mijn voorkeur ging ook naar daar uit, alleen die 18-50's zijn nog een optie... Wil eigenlijk weten of er veel verschil is tussen scherpte van Sigma en da L lens?
      ...Canon EOS D...
      .:Mijn website in opbouw:.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

        De Canon 17-40 lijkt mij de beste en kwalitatief de beste optie. http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=1
        2e hands worden ze nu veel meer aangeboden.
        Heb de lens zelf in bezit en bevalt prima.
        Jos
        www.picturelifestyle.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

          Heb eerst de Canon 17-40 L gehad en ben dan overgestapt op de Sigma 18-50 2.8, in de praktijk is er geen merkbaar verschil in scherpte, wat daarentegen wel een verschil maakt is de 2.8 en de extra 10 mm, ga voor de Sigma.

          Mvg
          http://www.photofolio.be
          EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

            Oorspronkelijk geplaatst door scholl
            Heb eerst de Canon 17-40 L gehad en ben dan overgestapt op de Sigma 18-50 2.8, in de praktijk is er geen merkbaar verschil in scherpte, wat daarentegen wel een verschil maakt is de 2.8 en de extra 10 mm, ga voor de Sigma.

            Mvg
            Zou ik ook doen, tenzij je ooit nog op een FF body wil overstappen. Dan kan je beter de Tamron nemen.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

              Tja, dat zijn inderdaad de twee opties en hiertussen kiezen is niet zo gemakkelijk. Ik heb ook getwijfeld.

              Hier is in ieder geval de bespreking van de Sigma:

              Comment


              • #8
                Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                Oorspronkelijk geplaatst door scholl
                Heb eerst de Canon 17-40 L gehad en ben dan overgestapt op de Sigma 18-50 2.8, in de praktijk is er geen merkbaar verschil in scherpte, wat daarentegen wel een verschil maakt is de 2.8 en de extra 10 mm, ga voor de Sigma.

                Mvg
                Ik heb eerst de Sigma gehad, en nu de Canon 17-40. En eigenlijk heb ik al spijt dat ik de Sigma verkocht heb .

                De Sigma is lichtsterker, en op f4 zelfs scherper. Wat verder dichtgedraaid is er helemaal geen verschil in scherpte. Wel is de AF van de Canon iets sneller.
                De Canon heeft meer last van CA dan de Sigma.

                Als je binnenkort een full-frame DSLR zou willen kopen, ga dan voor de Canon 17-40. Die kan je daar ook op gebruiken. Maar als je geen plannen hebt in die richting, dan zou ik eerder terug kiezen voor de Sigma 18-50 f2,8 EX DC .

                De nieuwe 18-55 f2,8 IS zou misschien binnenkort mijn 17-40 kunnen vervangen, maar dat hangt van de prijs af...
                (En dan heb ik een bijna nieuwe 17-40 in de aanbieding .)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                  Niet tevreden van de kitlens ?

                  Ondanks alle wilde verhalen heb ik daar al fotos mee getrokken die van een onvoorstelbaar niveau(kleur,scherpte,enz) zijn en gerust voor publicatie konden dienen. Of is dat geen optie ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                    Ik heb ook de 17-40L ( tweedehands gekocht voor 475 euro in uitmuntende staat ) , een zeer goede lens , mooie kleuren , en vooral zeer solide. Als je ze enkel buiten gaat meenemen gaat die F4 wel voldoende zijn , wil je ook binnen aan de slag zou ik eerder naar iets met 2.8 gaan zoeken .
                    En dan nog een laatste iets ( om je helemaal te doen twijfelen ) , als je echt in steden wil gaan fotograferen zal die 17mm nog een stuk te weinig breedhoek zijn hoor , zelf was ik vorig jaar in Venetie ( nu wel extreem daar ) en heb moeten vaststellen dat ik mm's teveel had op veel momenten , bij mij komt er zeker en vast nog eens een Tokina 12-24 in de tas te zitten , voor die prijs een zeer goed lenske. Ga je eerder voor landschappen dan zou ik zeker de 17-40 aanraden, ik wil ze in ieder geval nooit meer kwijt !
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Niet tevreden van de kitlens ?

                      Ondanks alle wilde verhalen heb ik daar al fotos mee getrokken die van een onvoorstelbaar niveau(kleur,scherpte,enz) zijn en gerust voor publicatie konden dienen. Of is dat geen optie ?
                      Ja, die heb ik al weg gedaan Niet echt spijt van en de Sigma (waar na de commentaren, mijn keuze naar uit gaat) is ook lichtsterker en zal wss ook wel scherper zijn.
                      ...Canon EOS D...
                      .:Mijn website in opbouw:.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                        Ik ben gek van L lenzen, maar hier kies ik voor de sigma 15-50 f 2.8 EX DC
                        lees en huiver http://www.jasonlivingston.com/sigma-review/
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                          Voor mij zou de keuze makkelijk zijn:

                          Indien je de lichtsterkte F2.8 nodig hebt: de Sigma 18-50 F2.8.
                          Als je de F2.8 niet nodig hebt (zoals in mijn geval: binnen gebruik ik steeds een grote staafflitser) de EF 17-40L F4: deze lens heb je "voor het leven".
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                            Hello,

                            sta voor dezelfde keuze, en met de nieuwe EF-S 17-55 2.8 IS die Canon in Juni uitbrengt maakt het alles zoveel moeilijker, maar de 17-55 zal tegen de 1000 Euro kosten ouch ! terwijl de ondertussen legendarische 17-40 met de cashback op dit moment een stuk voordeliger uitkomt.

                            Eerst maar effe wachten tot de 17-55 2.8 op de markt is en zien wat de resultaten zijn.

                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 17-40/18-55 of Sigma 18-50 of Tamron 17-35

                              Ik heb de sigma 18-50 2.8 gehad, en terug verkocht. Niet dat het een slechte lens is, integendeel. Maar ze heeft zo haar minpunten.
                              - op 2.8 is ze niet echt 100% scherp, maar is nog wel bruikbaar hoor!
                              - in slechtere lichtomstandigheden, zonder flits, (lees binnenshuis bvb) is de focus in meer dan de helft van de gevallen niet juist. En met het zoekertje van men 350d is dit niet juist te controleren.

                              Het tweede punt is de reden dat ik ze verkocht heb, samen met het feit dat ik ze niet echt veel gebruikte (heb ook een sigma 24-70). Daar ik ook de kitlens nog heb kan ik voorlopig verder, tot deze vervangen wordt door de 17-40 (met het zicht op ooit misschien een FF )
                              Trouwens, ik weet door redelijk wat reviews te lezen en ervaringen van andere mensen dat deze minpunten niet enkel bij mijn lens lagen maar eerder algemeen zijn.
                              Voor zijn prijs is dit zeker geen slechte lens! Maar voor indoor-gebruik zou ik misschien toch op zoek gaan naar iets anders.
                              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X