Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 18/200 versus sigma 18/200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tamron 18/200 versus sigma 18/200

beste fotoliefhebbers

ik heb nu een D50 met een 18/200 tamron lens,maar de foto's zijn nogal soft vind ik.
    nu mij vraag ,heeft er iemand ervaring met de sigma 18/200 lens,is deze scherper dan de tamron of niet of is die hetzelfde

heeft iemand die deze 2 lenzen kent,ook al eens kunnen kennismaken met de 18/200 vr lens van nikon.welke zouden jullie nemen.heb de voorkeur voor de laatste ,maar vind die nogal duur.dus als die sigma meevalt neem ik die.

alvast bedankt voor de info en reacties
    danny

Re: tamron 18/200 versus sigma 18/200

Oesje, gebruik de zoekfunktie eens op dit onderdeel.
    Zijn al verschilende langs geweest die dat vroegen.

Ik heb ooit een Sigma gehad en deze terug weg gedaan omwille van veel te soft en niet scherp voorbij de 100.
    Waarschijnlijk een slecht model maar ik zat er wel mee.

Heb nu een 18-125 en deze is veel beter dan die 18-200 die ik ooit gehad heb.
    Ik weet wel het is gemakelijk om niet te moeten wisselen als je op pad gaat.
    Ik heb nu een Sigma 18-125 en een tamron 70-300 dat zijn er 2 maar ik heb wel een mooi berijk en ben evenveel centen kwijt dan een nieuwe 18-200 van sigma en bij de tamron ist zelfs meer

Grts
    Formatje

Comment

Beide lenzen zijn vergelijkbaar, t.t.z. de ene gebruiker zal een voorkeur hebben voor de Tamron, de andere voor de Sigma. Doe maar eens een search hier op het formum, je zal vaak tegenstrijdige berichten lezen.

Ik heb zelf de Tamron, en ik vind die helemaal niet soft. Ik vind deze lens zeer goed om een 11 x zoom te zijn.

De Nikkor heeft beeldstabilisatie, en daarvoor betaal je natuurlijk een meerprijs. Of er optisch een groot verschil is met de Tamron of de Sigma, betwijfel ik. Het is en blijft tenslotte ook een 11 x zoom ...

Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
      Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
        Heb nu een 18-125 en deze is veel beter dan die 18-200 die ik ooit gehad heb.
        Blij te horen dat je tevreden bent met mijn oude 18-125 Kheb altijd al beweerd dat het een straf lenske is voor zijn prijs hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
          Blij te horen dat je tevreden bent met mijn oude 18-125 Kheb altijd al beweerd dat het een straf lenske is voor zijn prijs hé.
          Stoefer

Zekers weten dat ik tevree ben.

Grts
          Formatje

Comment

Inderdaad, ook zeker niet ontevreden over de Tamron.

Maar de Nikon-variant zou echt enorm goed zijn qua kwaliteit!

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Working...
            X