Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF400 mm f5.6 of iets anders? (f4 DO IS)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EF400 mm f5.6 of iets anders? (f4 DO IS)

Oorspronkelijk geplaatst door remip
    Ik zal dan ook nog vlugger tevreden zijn met die mislukte foto’s van die beren omdat daar een verhaal, een héél vakantie belevenis naar boven komt, telkens je zulke foto’s aan iemand laat zien.
    Effe Off topic : Verhaal werd mij 20 jaar geleden door een Canadese Park Ranger van Jasper Nat'l Park verteld: Een pas getrouwd koppeltje was op huwelijksreis in British Columbia en Alberta en maakte een wandeling in de bossen van Jasper. Ongeveer een half uur van de plaats waar ze hun auto langs de kant van de weg achtergelaten waren, verloren ze blijkbaar alle aandacht voor de omgeving en hadden nog enkel oog voor elkaar. Je weet hoe dat gaat bij een pas getrouwd koppeltje. De lieftallige echtgenote was evenwel de meest allerte van de twee en merkte als eerste een geritsel in het struikgewas. Een paar seconden later richtten ze zich beiden op en stonden oog in oog met een grizzly. De paniek sloeg toe en ze vonden er niks beter op dat het op een lopen te zetten en holden de berg af richting waar hun wagen stond.... om na de helse tocht tot de constatatie te komen dat de sleutel van de wagen in de broekzak van de onfortuinlijke echtgenoot zat, enkele km verder... De Park Ranger die hun later in hun beperkte vestimentaire outfit opmerkte heeft hun gelukkig verder kunnen helpen met het zoeken naar de sleutel, maar was wel een verhaal rijker.
    DigiCam

Comment

Als ik naar het gebruik dat je beoogd met de lens kijk, vraag ik me af of een 500/4.0 IS geen logischere keuze is. Is wel nog een beetje duurder dan de 400/4.0 DO. Je vind ze wel af en toe tweedehands, oo in de oudere versie zonder IS, en is dan echt wel redelijk qua prijs

Ook de 300/2.8 zonder IS wordt hier daar aangeboden, en het prijsverschil is op zijn minst 'aanzienlijk' te noemen

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Als ik naar het gebruik dat je beoogd met de lens kijk, vraag ik me af of een 500/4.0 IS geen logischere keuze is. Is wel nog een beetje duurder dan de 400/4.0 DO. Je vind ze wel af en toe tweedehands, oo in de oudere versie zonder IS, en is dan echt wel redelijk qua prijs

Ook de 300/2.8 zonder IS wordt hier daar aangeboden, en het prijsverschil is op zijn minst 'aanzienlijk' te noemen

sugar
        De 500 mm heeft zijn gewicht niet in zijn voordeel + 2 kg tov 400 mm DO ,
        nog een lens erbij maakt keuze nog moeilijker of de prijs moet 2e hands zo zijn.
        300/2.8 zonder IS of 300/4 met IS
        Blijf dan nog steeds zitten met de vraag, 400 mm DO / sport

En dan die foto's HVR , vraagje over die ext, is dat de II?

Remip
        Nieuwe website

Comment

En dan die foto's HVR , vraagje over die ext, is dat de II?

Remip
          De 1.4x is de oude versie, de 2.0x is de nieuwe versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            De 1.4x is de oude versie, de 2.0x is de nieuwe versie.
            Ik heb ze ook alle 2 maar de 1.4x is de nieuwe versie, de 2.0x is de oude versie
            Nieuwe website

Comment

Ik heb ze ook alle 2 maar de 1.4x is de nieuwe versie, de 2.0x is de oude versie
              hier 't zelfde

er staat een 400mm 2.8 op fotoapparatuur.nl. zwaar overprijsd, maar als je echt interesse zou hebben...

ik twijfel niet aan de 400 DO voor sport. Het is de ideale compromislens, maar duur. Of je er het geld voor hebt en wil geven, is jouw zaak. Ik had het niet, dus ben ik voor de 300 2.8 IS gegaan.

Comment

Komt er een 400 f5.6 IS ?

Das dan toch het eerste dat ik ervan hoor. Normaal ging ik de 400 F5.6 kopen in de zomervakantie maar dit verandert de zaak toch wel....

Op hoeveel meerprijs mogen we rekeneing in zo'n geval, 500€?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                  hier 't zelfde

er staat een 400mm 2.8 op fotoapparatuur.nl. zwaar overprijsd, maar als je echt interesse zou hebben....

Ja, ik heb er een fatsoenlijk bod op gedaan maar de prijs was vast, nu 3950€ + 19% Btw =4700 € voor een lens van 4 jaar zonder enige vorm van garantie , ja ter plaatse even testen, vind ik inderdaad ook te duur.Als ik dat moet uitgeven kan ik beter iets meer geven voor…..
                  Bij Corné kost 400 mm f4 DO IS 4825€, dan is mijn keuze snel gemaakt.

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Komt er een 400 f5.6 IS ?

Das dan toch het eerste dat ik ervan hoor. Normaal ging ik de 400 F5.6 kopen in de zomervakantie maar dit verandert de zaak toch wel....

Op hoeveel meerprijs mogen we rekeneing in zo'n geval, 500€?
                  Nee, nee, we hopen en/of dromen ervan dat die er komt

Nu een ander vraagje, weet er iemand een goede link voor 2e handsfotomateriaal in Duitsland.

Mvg
                  Remip
                  Last edited by remip; 24 maart 2006, 15:20. Reden: Prijs aanpassing + geen garantie
                  Nieuwe website

Comment

Uiteindelijk dan toch de knoop maar door gehakt, het wordt een EF……mm L f……
                    Nu maar hopen dat ik niet te lang moet wachten op mijn levering van bij Corné

Mvg
                    Remip
                    Nieuwe website

Comment

Uiteindelijk dan toch de knoop maar door gehakt, het wordt een EF……mm L f……
                      Amaaai 2,55 kg gLas . Zeer veel geluk ermee
                      DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                        Amaaai 2,55 kg gLas . Zeer veel geluk ermee
                        Merci, ook wil ik iedereen bedanken voor de gegeven commentaar

Dat heb jij goed gezien. Het gewicht is ook mee bepalend geweest, hoe raar dat dit ook klink.
                        Uiteraard gaat de nu de 300 f4 IS weg en komt er in de plaats een extender 2X en als die niet voldoet de ext 2X II, En dan bespaar ik toch nog ± 0.5 kg.

Maar de lichtsterkte van de f 2.8 IS heeft het gehaald tov de f4 IS DO, niet stegenstaande ik ook onder de indruk was van de f4 DO IS

Nu er zijn nog veel andere reden …..het is wikken en wegen, nemen en geven, en kiezen is verliezen

En last but not laest de €.. (f2.8 is stuk goedkoper dan de f4 IS DO)

Mvg
                        Remip
                        Nieuwe website

Comment

Mss te laat maar dit is ook mogelijk een alternatief

Succes met je safari
                          Jos
                          www.picturelifestyle.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joska
                            Mss te laat maar dit is ook mogelijk een alternatief
                            Succes met je safari
                            Ja, ze is besteld (of hij, want dat weet ik niet )

Toch bedankt
                            Nieuwe website

Comment

Eindelijk, (alhoewel de zeer snelle service van Corné ) Lens EF 300mm L f 2.8 IS zopas toe gekomen , het zal effe wennen worden met al die knopjes, het kunnen onderbreken van de autofocus bij sport opname (voor voetbal) lijkt me heel interessant + het geheugen van 1 instelpunt.
                              Dus, het zal veel oefenen worden zeker

Mvg
                              Remip
                              Nieuwe website

Comment

Gefeliciteerd Remip Fotoooooooooo's
                                Jos
                                www.picturelifestyle.nl

Comment

Working...
                                X