Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze vraagje

Geachte,

Ik sta voor de keuze tussen de volgende lenzen, nl de 24-70 F2.8 L van canon of de 24-105 L F4....

Welk is de beste qua beeldkwaliteit etc...?
    De 24-70 spreekt me zeer aan, want naar het schijnt zou deze even scherp zijn als vaste lenzen.... die lichtsterkte ook eigenlijk...

Maar er zijn wel vele slechte exemplaren van op de markt gebracht naar het schijnt, door de slechte quality controle van canon naar het schijnt, wat is hiervan waar? Zou niet echt (veel) geld willen uitgeven aan zo een slechte versie....

Kortom, geef eens wat tips aub.

Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Re: Keuze vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Geachte,

Maar er zijn wel vele slechte exemplaren van op de markt gebracht naar het schijnt, door de slechte quality controle van canon naar het schijnt, wat is hiervan waar? Zou niet echt (veel) geld willen uitgeven aan zo een slechte versie....

Kortom, geef eens wat tips aub.

Mvg
    Ik kan je helaas niet helpen met je keuze maar ik heb wel een vraag over de "slechte" versie

Valt zo'n slechte lens dan niet gewoon onder garantie ???
    Zou zeggen van wel. Kan je hem dan gewoon ruilen/laten maken

Chris

Comment

Door de aard van de lens alleen al is de 24-70 zonder twijfel optisch beter dan de 24-105. Daarvan ben ik overtuigd. Ook biedt het grotere diafragma een grotere focusprecisie in combinatie met je 20D (die heeft toch high-precision cross sensors hé?). De 24-105 heeft natuurlijk een groter en dus meer algemeen inzetbaar bereik, met IS erbovenop. Het ligt eraan wat bij jou primeert, denk ik.

Wat betreft de QC verhalen bij Canon met de 24-70L, daar kan ik van meespreken (helaas). Zelfs na een viertal testlenzen en een calibratie door Canon heb ik de lens nooit 100% goed werkend gekregen op mijn 10D. Wel heb ik ooit 2 exemplaren van anderen getest die bij hen en bij mij goed waren. Nu, op mijn 1D, is het een ronduit schitterende lens. Focusmissers heb ik gewoon NIET meer.

Helaas kon de 10D niet meteen rekenen op de beste AF die Canon ooit ontwikkeld heeft. De 20D is naar mijn mening een heel stuk preciezer. Ik bedoel: kijk niet naar de lens alleen, maar ook in combinatie met de body. Het zijn precisie-instrumenten maar de marges zijn klein...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik heb zowat voor dezelfde keuze gestaan als vervanger voor mijn 350d kitlens. Aangezien ik meestal buiten fotografeer, en enkel als het mooi weer is ;-) en daarnaast nog een 50 1.8 voor binnen, heb ik toch voor de 24-105 versie gekozen. Heb grotere bereik & de IS hebben me daar de keuze voor doen maken. Ben benieuwd, hoop er tevreden mee te zullen zijn.
        *** Canon 350d ***

Comment

Working...
        X