Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Toen ik een probleem had met mijn Tamron 28-75, werd deze (na 2 maanden) direct door de leden van fotokonijnenberg omgeruild. De nieuwe werd op mijn body getest. Kijk, dat noem ik service
Zo apart is dat niet hoor....Krijg komende week mijn nieuwe 350D met Tamron 28-75 van Corné...( heel bewust daar gekocht ) ....helemaal getest.
Is dit nu service???
Dacht het wel
RIK707,
Je hebt het apparaat terug gebracht binnen 6 maanden na aankoop.
Zowel in NL als in België is de verkoper dan verplicht je een ander exemplaar te geven of als dat niet mogelijk is je je geld terug te geven. Jij hoeft geen genoegen te nemen met reapratie en als je dat wel doet heb je zelfs recht op een vervangend tijdelijk exemplaar.
Kijk ook hier:
Dat Corné ondertussen keurig heeft gezorgd voor reparatie zonder poespas is een goede zaak. Waren ze maar allemaal zo!!!
Blijft dat de kopers te weinig weten van hun rechten. Vandaar deze reactie.
succes,
RIK707,
Dat Corné ondertussen keurig heeft gezorgd voor reparatie zonder poespas is een goede zaak. Waren ze maar allemaal zo!!!
Gerard
Hmm, Corné lijkt mij wel maar in gang te schieten naar aanleiding van verschillende reacties in dit forum.
Ik heb bij mijn lokale fotoboer al andere zaken voor mekaar gekregen, zonder veel moeite en zonder zagen.
Voorbeeldje: Lowepro Phototrekker Aw - rits kapot BUITEN garantieperiode. Binnengebracht en 1 week nadien een NIEUWE tas, VOLLEDIG GRATIS!
Zelf heb ik ook niet zo'n goede service gekregen van Sigma(Nederland) enkele jaren geleden; maar ik werd toen wel heel goed geholpen bij Sigma(France) in Lille. Daar wel prima service en heel correcte afhandeling.
Hmm, Corné lijkt mij wel maar in gang te schieten naar aanleiding van verschillende reacties in dit forum.
Eigenlijk zou men eens moeten weten hoe lang het echt geduurd heeft tussen het moment dat de lens teruggestuurd werd naar de verkoper en het moment dat hij ze bij Sigma heeft binnengeleverd ...
Dit heeft niets met een lens maar met een Sigma flits te maken. Ik heb mijn flits binnen gebracht (gekocht voor mijn D70) die niet meer met mijn D200 werkte. De fotoboer zei dat dat geen probleem was en het zou 2 a 3 weken duren. Vorige week nog eens gebeld en ze verschoten er ook van dat het zo lang duurde en ging naar Sigma bellen. Bij Sigma zaten ze op een onderdeeltje te wachten dat van Japan moest komen(was normaal een firmware update ) 's Anderendaag telefoontje terug gehad dat hij einde van de week waarschijnlijk terug zal zijn. Heb hem uiteindelijk nu maandag terug kunnen gaan afhalen(bijna 8 weken). Ik twijfel nog steeds of ik mijne 70-200/2.8 wel ga laten rechippen voor iets dat ikzelf nooit gebruik.
Hubert
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Eigenlijk zou men eens moeten weten hoe lang het echt geduurd heeft tussen het moment dat de lens teruggestuurd werd naar de verkoper en het moment dat hij ze bij Sigma heeft binnengeleverd ...
Ik begin jouw suggestieve opmerkingen een beetje zat te worden...
Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom Corné zou wachten met een lens terug te sturen naar de fabriek. Ik heb (dure) lenzen van bij Corné, een prosumer van bij geheugenkaart, ben van beide uiterst tevreden.
Echter één opmerking: het feit dat Corné niet meer thuis levert zou op termijn wel eens klanten kunnen kosten. Zolang hij concurentieëel van prijs blijft zal het echter nog meevallen gezien zijn terecht goede naam en faam.
Blijkbaar heeft het onderwerp "slechte service van Sigma" veel stof doen opwaaien op het forum en blijkbaar dikwijls niet onterrecht
Aangezien de lens nog niet werkte na de herstelling (zowel op mijn 7D als op mijn 5D) en de hersteltijd van Sigma blijkbaar zeeeeeeeeeeeeeeeeer lang is , ben ik ingegaan op het aanbod van Corné (zie enkele posts terug), namellijk, terugbetaling van de lens.
Ik heb de lens keurig met DHL teruggestuurd en deze werd de dag nadien reeds afgeleverd.
Corné heeft beloofd het geld terug te storten. Ik wacht wel nog op mijn centjes, maar OK, ik weet wel dat een buitenlandse overschrijving soms een paar dagen kan duren.
Dus momenteel wacht ik nog even af op de definitieve afhandeling.
2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm
Comment