Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte service van Sigma !!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

Oorspronkelijk geplaatst door rik707
    Als ik het goed begrijp mag ik enige hoop koesteren om mijn lens deze week terug te hebben. Ik hoop ook zo vlug mogelijk het andere bestelde materiaal te ontvangen.

In ieder geval geval het gaat er mij niet om wie wel of niet in fout is en ik kan heel goed begrijpen dat de verkopers volledig afhankelijk zijn van de de leverancier (hier Sigma), maar persoonlijk vind ik dit voor de consument niet echt kunnen.

Ik heb ooit mijn vorige Minolta eens moeten terugsturen voor herstelling. Na 8 weken en heel veel aandringen van mijzelf had ik hem terug. Hier kon de winkelier ook niets aan doen maar ik heb toen met Minolta contact opgenomen en plotseling wou men mij wel een vervangtoestel leveren in afwachting...

Ik vind dat grote marktspelers zoals Sigma een beter sevice moeten kunnen leveren en voor alle duidelijkheid het is zeker nooit de bedoeling geweest om Corné in een slecht daglicht te stellen hé.

Heb een gelijkaardig probleem met dezelfde lens gehad en was alles denk ik 6 weken kwijt. Ik had de lens bij een Sigma EX verdeler gekocht. Hij deelde mij zelf mee dat bv. de dienst naverkoop van Tamron pakken beter is dan die van Sigma.... En met Tamroncombinatie hoor ik bovendien ook minder over het backfocussyteem. Sigma loste bij mijn lens wel het backfocusprobleem op. Da's het goede nieuws.
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
      Heb een gelijkaardig probleem met dezelfde lens gehad en was alles denk ik 6 weken kwijt. Ik had de lens bij een Sigma EX verdeler gekocht. Hij deelde mij zelf mee dat bv. de dienst naverkoop van Tamron pakken beter is dan die van Sigma.... En met Tamroncombinatie hoor ik bovendien ook minder over het backfocussyteem. Sigma loste bij mijn lens wel het backfocusprobleem op. Da's het goede nieuws.
      Dit is iets dat Belgisch Tamron dealers gemakkelijk zeggen(zeker in het Antwerpse), daar Tamron door De Beukelaer verdeeld wordt.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Dit is iets dat Belgisch Tamron dealers gemakkelijk zeggen(zeker in het Antwerpse), daar Tamron door De Beukelaer verdeeld wordt.

Hubert
        Dixit de verkoper geeft Tamron veel makkelijker een nieuw exemplaar in de plaats.
        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Gisteren lens terug ontvangen na herstelling van meer dan 3 maand!!! en wat blijkt, probleem is juist hetzelfde
          Ik heb de lens getest op mijn KM 7D met als resultaat dat de lens dezelfde slechte foto's geeft als 3 maand geleden. Ttz, wanneer de lens op 18 mm staat zijn alle foto's onscherp. Bij 50 mm zijn ze OK. Heb ondertussen ook een KM5D aangeschaft en hier geeft hij betere resultaten, maar absoluut geen 100 % scherpe foto's op 18 mm. Aangezien ik dacht dat het probleem nu aan mijn KM 7D lag, heb ik ze ook getest op een KM 7D van een vriend. Resultaat: onscherpe foto's op 18 mm met verschillende diafragma's getest.
          Moet ik hiervoor 3 maand wachten om nu te constateren dat men bij Sigma blijkbaar niet in staat is om deze lens deftig te herstellen en dit voor een nieuw product van +/- € 500 ofwel zijn alle drie de Minolta toestellen deffect, maar dan alleen voor deze lens?????
          Ik heb nog een zestal andere lenzen ((Minolta, Sigma, Tamron)) en op geen van beide toestellen heb ik ooit een probleem gehad.
          Ik begin eerlijk gezegd de moed een beetje te verliezen en zal in de toekomst steeds een lens kopen die ik eerst grondig kan testen. Bij Sigma is men blijkbaar van het probleem op de hoogte want er zijn nog andere forumleden die hetzelfde probleem hebben gehad met deze combinatie, maar bij wie het blijkbaar werd opgelost.
          Wanneer ik enkele weken terug (12/01/2006) nog eens contact opnam met Corné, deelde hij mij het volgende mee: "De lens is nu nog bij Sigma en zij hebben een andere lens laten komen uit Japan waar ze vergelijkingen mee willen doen. Deze lens is nog niet gearriveerd, maar ze verwachten volgende week mij meer duidelijkheid te geven".
          Bij mij heeft Sigma in ieder geval afgedaan!!!!!!!!!!!!!!
          2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm

Comment

Hierbij wil ook wel nog vermelden als reactie op verschillende vorige posts, dat ik geen discussie wil aangaan omtrent Corné of andere verkopers. Hij heeft volgens mij tot hier toe steeds correct gehandeld. Wat men blijkbaar niet kan zeggen van Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
              Ik waardeer de energie die je hier in steekt om "gaten" te schieten in onze dienstverlening, maar klanten die mij kennen weten dat we altijd onze uiterste best doen om naar een oplossing te zoeken, ongeacht de waarde van de aankoop of de moeite die dat soms kost.
              Uw dienstverlening? Sorry maar dan neem je dit echter wel zelf zo op, het ging hem over een leverancier en niet specifiek over u hé ... er zijn er nog die lenzen verkopen

En dan toch ...
              Ondertussen zit de topicstarter alweer met z'n gerepareerde lens te spelen.
              Denk je dat 3 maand niet genoeg is om iets te regelen?

En nu is het blijkbaar nog niet in orde ...
              Zonder afbreuk te willen doen op uw diensten, als leverancier zou ik in dergelijk geval zelf een test gedaan hebben teneinde op zeker te spelen.

Maar ja, wie ben ik en ... het zijn uw klanten hé.

En dat is geen kritiek op u, het is enkel een mening die ik erover heb ...
              Last edited by VerSeg; 24 maart 2006, 22:39.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                ...Zonder afbreuk te willen doen op uw diensten....,
                Als ik alle de posts herlees dan krijg ik toch de omgekeerde indruk
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                En dat is geen kritiek op u,...
                Allez gij

Als je kritiek wil geven begin dan niet steeds met een verondschuldiging om in de dezelfde zin het omgekeerde te beweren. Ik heb geen probleem dat je kritiek uit op Corné - iedereen zijn mening op BD hé - maar doe dan aub niet zoveel moeite om jezelf uit de wind te zetten en je te hullen in verontschuldigingen. Het is ondertussen duidelijk dat je de handelwijze van Corné beneden maats vindt en dat jij dat anders zou aanpakken of liever anders zou willen gezien hebben. Ok, point taken, Corné zal dat ook wel zo begrepen hebben dat dit jouw mening is. Maar nu beweren dat je geen kritiek wil geven op de dienstverlening van Corné is dan niet serieus, hé.
                DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                  Het is ondertussen duidelijk dat je de handelwijze van Corné beneden maats vindt en dat jij dat anders zou aanpakken of liever anders zou willen gezien hebben. Ok, point taken, Corné zal dat ook wel zo begrepen hebben dat dit jouw mening is. Maar nu beweren dat je geen kritiek wil geven op de dienstverlening van Corné is dan niet serieus, hé.
                  Zo is het !!!
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                    Als ik alle de posts herlees dan krijg ik toch de omgekeerde indruk Allez gij

Als je kritiek wil geven begin dan niet steeds met een verondschuldiging om in de dezelfde zin het omgekeerde te beweren. Ik heb geen probleem dat je kritiek uit op Corné - iedereen zijn mening op BD hé - maar doe dan aub niet zoveel moeite om jezelf uit de wind te zetten en je te hullen in verontschuldigingen. Het is ondertussen duidelijk dat je de handelwijze van Corné beneden maats vindt en dat jij dat anders zou aanpakken of liever anders zou willen gezien hebben. Ok, point taken, Corné zal dat ook wel zo begrepen hebben dat dit jouw mening is. Maar nu beweren dat je geen kritiek wil geven op de dienstverlening van Corné is dan niet serieus, hé.
                    Je draait het hoe je wilt, ik heb idd kritiek gegeven op het feit dat een klant 3 maand zonder zijn pas aangekochte koopwaar zit, dit blijft onaanvaardbaar. En het is niet omdat er 1 probleem niet opgelost is dat daarom alle diensten van een leverancier slecht zijn hé ... ik veralgemeen niet, ik heb het enkel over dit voorval.

Dat Corné nu betrokken partij is heeft niets te maken met het feit dat ik daar een mening over mag hebben.

Als er kritiek op Peter gegeven wordt, dan zijn er 36 die direkt meedoen ...
                    Als er 1 persoon kritiek heeft op een voorval dat toevallig bij Corné gebeurt, dan zit heel BD op zijn kap ...

Had hier iemand geschreven dat ge bij Peter 3 maand moest wachten op een herstelling, dan hadden er 36 geantwoord dat ge maar bij Corné moest kopen ...

Het enige dat ik zeg is dat eender welke handelaar in dergelijk geval anders zou kunnen reageren om klantgericht te zijn, zeker met een nieuw produkt dat pas aangekocht was.

En als ik hetzelfde zou voorhebben bij Peter, dan zou ik ook reageren en mijn ongenoegen uiten ... maar wel bij hem zelf en niet direkt op een forum met zo'n titel.

Niemand weet wie nu echt in de fout gegaan is (als er al fouten gebeurd zijn ten minste) ... Sigma of Corné ... maar Sigma wordt afgebroken, Corné wordt in de hemel geprezen en het probleem is blijkbaar nog niet opgelost.

De verkoop ligt tussen leverancier en klant en het is aan een leverancier om er voor te zorgen dat de klant tevreden is en geholpen wordt. Wie die leverancier ook is. Ik zie anders in dit topic nergens iets staan dat de leverancier een ander voorstel gedaan heeft om een oplossing te bieden (terugname, ander produkt, ...).

En ja, deze keer is het Corné maar het had even goed een andere leverancier kunnen geweest zijn.

Hij heeft volgens mij tot hier toe steeds correct gehandeld. Wat men blijkbaar niet kan zeggen van Sigma.
                    Hoe weet u zo zeker dat Sigma niet correct gehandeld heeft?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik heb gisteren van Corné een voorstel gekregen om de lens te ruilen tegen een ander exemplaar (ander type) met eventueel een kleine meerprijs die hij voor zijn rekening neemt . Indien ik hiermee niet akkoord ben en hem de lens terugstuur wil hij mij het bedrag van de lens terugstorten.
                      Ben ondertussen ook eens verder gaan speuren en op de site van "Dyxum.com" moet je maar eens de reviews lezen over de Sigma lens 18-50 f2.8. Blijkbaar is het een algemeen voorkomend probleem dat deze lens problemen heeft met de AF. Wanneer je ze gebruikt met MF geen probleem. Ik denk toch dat Sigma dergelijke problemen moet kunnen oplossen. Bij geen enkele andere lens van Sigma vind ik iets over dergelijk probleem.
                      Wanneer ik dan ook hoor dat voor sommige types van lenzen of converters wachttijden zijn bij Sigma van 3 maand tot 1 jaar Wanneer ik morgen een nieuw TV-toestel koop dat goed in de markt ligt hoef ik toch ook geen maanden of langer te wachten. Zelfs bij de meeste automerken is dit niet het geval.
                      Ik ben er in ieder geval nog niet helemaal uit door welke lens ik ze zou vervangen?

Comment

Wanneer ik morgen een nieuw TV-toestel koop dat goed in de markt ligt hoef ik toch ook geen maanden of langer te wachten. Zelfs bij de meeste automerken is dit niet het geval.
                        Bij de meeste automerken is dit inderdaad veel verbeterd t.o.v. vroeger maar toch ...
                        Mijn vorige bedrijfswagen was 8 maand wachten ... een Ford zonder speciale opties.

Als je heden een plasma TV wil en hij is niet op voorraad bij de verkoper, dan kan je voor bepaakde modellen gemakkellijk 6 maand moeten wachten ...

Vandaag toevallig in Leuven de verkoper nog horen zeggen "Wij moeten 6 maand vooraf bestellen willen we iets hebben om in onze showroom te zetten" ...

Ik zou dit dus maar niet al te snel gaan zeggen ...

Maar allé ... er is een zicht op de oplossing voor uw probleem
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Ik ben er in ieder geval nog niet helemaal uit door welke lens ik ze zou vervangen?
                          Met mijn Sigma 18-50/2.8 had ik absoluut geen probleem met AF...
                          Maar om andere redenen heb ik ze wel vervangen door een Minolta 28-75/2.8. Misschien ook een interessant alternatief voor jou ?
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb hetzelfde fenomeen voor een een Sigma-lens gekocht bij een winkel in Geel. Ook hier is de lens al enige tijd binnen, en krijg ik geen feedback van de winkel. Zelfs op de prijsvraag naar een Canon EF-s 10-22 mm f3.5-4.5 USM wordt niet gereageerd...
                            Toch maar op een ander kopen? Ik had nochtans andere service verwacht van een toch wel bekende fotowinkel ...
                            Ik weet wel dat de lens nog ergens vast zal zitten, maar een beetje feedback naar de gebruiker mag toch wel, niet?
                            Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                            http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Omdat de naam van Corné hier gevallen is:

Deze keer wat problemen gehad met Sigma's leveringskuren + mijn ongeduldigheid.

Maar de service van Corné is gewoon TOP gebleven, echt chapeau. Nog geen "gewone" winkel tegengekomen die zoiets doet.

Comment

Heb je al je geld terug ge-eist? Dit kan namelijk echt niet, 3 maanden je lens kwijt.

Ik zou heb een brief aangetekent versturen met daarin dat je je genaaid voelt. De lens heb je gekocht, blijkt niet te bevallen ivm de backfocus. Daarnaast is er meerdermaals bevestigd dat je je lens eerder terug zou krijgen.

Bewaar iig al je emails.

Zelf heb ik wel eens een lens bij Corne gekocht(50mm1.8). Nu denk ik daar echt wel eerst over na...
                                Stel dat er de volgende keer iets mis gaat dan wil ik mijn lens ook niet 3 maanden kwijt zijn.

Toen ik een probleem had met mijn Tamron 28-75, werd deze (na 2 maanden) direct door de leden van fotokonijnenberg omgeruild. De nieuwe werd op mijn body getest. Kijk, dat noem ik service
                                Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Working...
                                X