Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte service van Sigma !!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

Oorspronkelijk geplaatst door VBiB
    Ja en misschien wel terecht! Is dit niet een reden om te overwegen geen Sigma te nemen? Er zijn toch andere even goede, zo niet betere alternatieven.

En wat die discussie over wie er nu voorraad moet bijhouden betreft: dat ligt idd bij de leverancier (bijvoorbeeld Corné in dit geval), maar als een model lange tijd niet leverbaar is, kun je er moeilijk stock van bijhouden, die raakt ook uitgeput, laat staan dat je een defect product dan kunt omwisselen. En dan kom je in de situatie terecht dat je afhankelijk wordt van het merk zelf.
    Ik merk dit dagelijks ook bij andere producten/merken, is zeker een algemeen voorkomend probleem, waar we mee zullen moeten leren leven vrees ik.
    Misschien is het dan klantgericht best dat de leverancier zelf een voorstel doet tot teugbetaling en eventueel iets anders voorstelt i.p.v. de klant meer dan 3 maand te laten wachten?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
      Misschien is het dan klantgericht best dat de leverancier zelf een voorstel doet tot teugbetaling en eventueel iets anders voorstelt i.p.v. de klant meer dan 3 maand te laten wachten?
      Ik waardeer de energie die je hier in steekt om "gaten" te schieten in onze dienstverlening, maar klanten die mij kennen weten dat we altijd onze uiterste best doen om naar een oplossing te zoeken, ongeacht de waarde van de aankoop of de moeite die dat soms kost.
      Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Velen vergeten dat je als handelaar ook afhankelijk bent van je leveranciers. Dus, niet te snel "schieten" hé . Ik heb niets dan lof over de service van Corné bij slecht werkende lenzen.

idd, ik heb dinsdag een slechte grip hier gekregen die mijn batterij naar de eeuwige jachtvelden heeft geholpen. na een mailtje naar corné om 21:30 heeft hij 5min later een mail terug gestuurd dat ik de batterij en de grip mag terug sturen en ze worden vervangen. ik heb nog nooit een winkel/handelaar geweten die zo laat en zo rap antwoordt op mails met een probleem in.

ik heb ondertussen voor nog maar een 1xxx€ besteld bij hem, maar daar gaat in de toekomst zeker nog een hoop bijkomen.
        In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Ik kan ook alleen maar lof spreken over Corné

En ik heb ook één keer een slechte ervaring gehad maar dat was dan met SD kaart ik zit die toch ook niet af te schieten.
          Nikon materiaal

Comment

Waar halen sommigen hier het lef om Corné af te kraken
            En dit terwijl velen hier heel goed weten dat Corné zo een handelaar is, als je een vraag hebt over een bepaald artikel krijg je daar altijd een vlot en eerlijk antwoord op,wanneer je iets koopt van meer dan 750 euro, brengt hij dat zelfs zelf aan huis, en hoef je maar te betalen wanneer hij het aflevert.
            Service:
            Betalingsgemak:
            Klantvriendelijkheid:
            Ik denk dat sommigen hier de titel vergeten, het is wel SIGMA die hier in de fout gaat en niet Corné
            Volgens mij kijken ze bij Sigma ook de kat uit de boom als het om Minolta gaat, want nog niemand weet of die vatting in de toekomst blijft bestaan
            En trouwens, het is altijd iets met die piratenlenzen, de meesten kopen ze omdat ze goedkoper zijn, en dan zitten ze te janken over de service, ik ben daar reeds lang geleden van teruggekeerd, liever wat langer wachten om een merkeigen lens te kopen, dat is zeker altijd de beste keuze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
              Waar halen sommigen hier het lef om Corné af te kraken
              Misschien omdat ze gewoon een slechte ervaring hebben met Corné? Of is hier enkel plaats voor "objectieve" "goed-nieuws-berichtgeving"?

Oorspronkelijk geplaatst door rik707
              Wat kan ik hier best doen.
              @TS: direkte communicatie met je leverancier, en niet aflaten. Aan al die tientallen verdedigers en de enkele ongelukkige afvalligen van Corné heb je niks. De oplossing zal van hem moeten komen...

Mvg,
              Bart

Comment

Ondertussen zit de topicstarter alweer met z'n gerepareerde lens te spelen.
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

Comment

dan mag dit hier ook gesloten worden imho
                  In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

Comment

Eind goed, al goed.

En mochten sommige het nog niet door hebben : Corné = Service.

Dany.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartD
                      Misschien omdat ze gewoon een slechte ervaring hebben met Corné? Of is hier enkel plaats voor "objectieve" "goed-nieuws-berichtgeving"?
                      Lees dan beter even het hele topic door, dan zou je dit niet vermelden...

[edit] effe misverstand uit te weg helpen: Ik vind het hele gedoe rond "slechte ervaring met XXX" hier de laatste tijd erg overtrokken... Niemand heeft nog het geduld om af te wachten wat er gebeurt, of om rechtstreeks met de leverancier contact op te nemen. Ze schieten veel liever recht op de man rechtstreeks op het forum in de hoop dat dat de zaken verbetert... Vergeet het mensen, in veel gevallen verhelpt dit niets en brengt het onaangename gevoel alleen nog op een niveau erger... En in de meeste gevallen is het niet eens een slechte ervaring, maar een pure uiting van compleet gebrek aan geduld... en geduld is nog altijd een deugd...[edit off]

Anderzijds... Nikon en Canon (net zoals de andere merken) hebben regelmatig ook leveringsproblemen (zie maar naar de 70-200/4.0 L, de D70, D200, enz...).
                      Dat zijn absoluut geen gevallen van slechte service, alleen gevallen van gevolgen van het succes van bepaalde toestellen/lenzen in combinatie met de gebruikte productietechniek...

Je mag niet vergeten dat het hier nog altijd niet over massaproducten gaat... Hoe komt het dat we tegenwoordig zo ongeduldig zijn geworden...
                      Last edited by CooMa; 23 maart 2006, 19:46.
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Hoe komt het dat we tegenwoordig zo ongeduldig zijn geworden...
                        Door onze eigen dikke schuld
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Verwende kinderen willen iets kopen/hebben en de dag nadien moet het er staan .
                          We leven nu eenmaal in een "direct klaar" en "delivery on demand" maatschappij.
                          Hoe langer je op iets moet wachten, hoe groter de voldoening als je het in je bezit krijgt, vandaar dat we nog zo weinig échte voldoening kennen .

Daardoor ook misschien dat de analoge fotografie meer charme had dan de digitale nu: je moest enkele dagen (of weken ) in spanning wachten voor je foto's of dia's ontwikkeld waren .

Maar terug on topic: ik ben nog nooit zo'n goede service tegen gekomen als bij Corné .
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cvaniperen
                            Ondertussen zit de topicstarter alweer met z'n gerepareerde lens te spelen.
                            De vraag is natuurlijk is dit het gevolg van deze thread of niet
                            TS mag dit als ie on-line is dan mss ook even melden, kwestie van correct te zijn, maar nu weten we het al, eind goed al goed zou ik zo zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                              Daardoor ook misschien dat de analoge fotografie meer charme had dan de digitale nu: je moest enkele dagen (of weken ) in spanning wachten voor je foto's of dia's ontwikkeld waren .

Plus 2X of nee 3X nadenken alvorens op dat knopje te drukken want....
                              Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door remip

Plus 2X of nee 3X nadenken alvorens op dat knopje te drukken want....
                                ...want als het regent wordt je nat ?

Comment

Working...
                                X