Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer slechte service van Sigma !!!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeer slechte service van Sigma !!!

    Begin december 2005 kocht ik een nieuwe Sigma 18-50 f2.8 voor mijn Minolta 7D bij een handelaar die de meesten onder jullie wel zullen kennen
    Ik heb deze lens goed ontvangen samen met nog andere producten, maar nu bleek deze lens totaal niet te werken op mijn KM7D. Na een 300 tal foto's bleek dat 90 % van de foto's zeer onscherp waren. Blijkbaar een serieus probleem van backfocus. Dit werd bevestigd door de leverancier.
    Op 15/12/2005 (na contact te hebben genomen met de handelaar), heb ik de lens teruggestuurd en hij ging ze binnendoen bij Sigma voor herstelling (alhoewel het een nieuwe lens betreft!!!), maar ja zelf aan een nieuw product kan een foutje zitten. Nadien verneem ik van andere forumleden dat zij met dezelfde combinatie identieke problemen hadden. Bij hen was de lens hersteld na +/- 5 weken.
    We zijn ondertussen 20 maart 2006 --> meer dan 3 maand later dus, en ik heb mijn lens nog steeds niet terug. Telkens wanneer ik met de leverancier contact opneem belooft hij dat ze die week zal binnekomen .... en een nieuwe leveren blijkt niet mogelijk aangezien de levertijd bij Sigma zeer lang is op dit moment.
    Eerlijk gezegd begin ik mijn geduld te verliezen. Daarbij komt nog dat ik op 29/01/2006 (2 maand geleden dus) ook een converter 1.4 X en nog wat zaken (o.a CF 2GB, e.d.) besteld heb bij hem, en betaald, en dat deze tot op heden ook nog niet geleverd werden.
    Zijn er hier nog mensen die dergelijke ervaringen hebben met Sigma materiaal.
    Wat kan ik hier best doen.
    2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm

  • #2
    Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

    beste,


    over welke verkoper heb je het hier?



    greetz,


    digicammer

    Comment


    • #3
      Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

      Ik maak echt niet graag slechte reclame , en weet ook niet of het probleem echt bij hem ligt, maar ik heb het over Corné. Alhoewel ik steeds antwoord krijg op al mijn mails, maar ondertussen word ik niet verder geholpen.
      2 X Sony α 700, A77 en a55 en wat glaswerk van 8mm tot 800mm

      Comment


      • #4
        Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

        tja das idd ne slechte service van sigma hé ma ik ga der toch vanuit dat je tussenpersoon - zijnde Corné- er alles moet aan doen om dit euvel zo snel mogelijk opgelost te krijgen

        kmoe zeggen da ik hout vasthoudt voor mijn lenzen van sigma alhoewel ze komen ni van corné


        greetz,


        digicammer

        Comment


        • #5
          Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

          Van wie vind je dit nu slechte service, van Corné of van Sigma? Eigenlijk maakt het niet uit wie hier verantwoordelijk voor is. het gaat erom dat je bij de verantwoordelijke moet zijn en dat die alleen hier wat aan kan doen.

          Ik heb zelf ook wel Sigma lenzen ook bij dezelfde handelaar gekocht, maar heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, dus over een slechte service van eenieder wie kan ik niets zeggen.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment


          • #6
            Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

            Ik wacht ook al een maand op mijn Sigma 180 macro.

            Als je winkelier de lens niet binnenkrijgt kan je deze moeilijk iets verwijten, fout ligt volledig bij Sigma zelf dan.....

            Comment


            • #7
              Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

              Als Corné die lens heeft opgestuurd naar Sigma, kan hij toch ook niet veel anders doen dan te wachten tot hij ze terugkrijgt ? Ik hou al mijn hart vast als De Beuckelaer de Nikon Service niet meer doet, en we afhangen van Frankrijk.

              Comment


              • #8
                Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                tja tis natuurlijk makkelijk gezaegd dat je met de handelaar geen problemen hebt tot er eens iet mankeert dan begint de miserie

                verkopen doen ze allemaal en kap op kap voor de laagtste prijs maar als dat ten goede komt voor de dienst na verkoop das een ander paar mouwen natuurlijk


                digi

                Comment


                • #9
                  Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                  Velen vergeten dat je als handelaar ook afhankelijk bent van je leveranciers. Dus, niet te snel "schieten" hé . Ik heb niets dan lof over de service van Corné bij slecht werkende lenzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                    Corné kan er idd niet aan doen dat sigma deze lens niet spoedig aan hem terug bezorgt, DOCH is en blijft corné dé persoon die instaat tussen leverancier en eindgebruiker. Dat wil zeggen dat hij alle mogelijke moeite MOET doen om zijn eindgebruiker tevree te stellen.

                    Indien mogelijk moet je eens enige vorm van communicatie tussen Sima en Corné opvragen (e-mails, faxen). Of via Corné de telefoonnummer van het desbetreffende service center opvragen, om daar een stand van zaken op te vragen.

                    Als bij ons een klant té lang moet wachten op een herstelling, dan laten wij hem in vele gevallen ZELF met onze leverancier contact opnemen om hem daar te laten vertellen hoe het met zijn herstelling zit, zo ziet de klant ook dat wij ermee bezig zijn en ons niets te verwijten valt!

                    Groets,
                    KB
                    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                    visit : http://www.emmab.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                      Ik wacht ook al een maand op mijn Sigma 180 macro.

                      Als je winkelier de lens niet binnenkrijgt kan je deze moeilijk iets verwijten, fout ligt volledig bij Sigma zelf dan.....

                      De 180mm Macro lenzen, de Sigma 18-50mm lenzen de 1.4 Extenders hebben bij Sigma inderdaad een levertijd van 4 tot 6 maanden.

                      Maar ook andere lenzen dienen door uw leverancier op voorraad te worden gehouden anders heeft u meteen een levertijd van zes weken tot een jaar.

                      Maar voorraad houden kost geld en indien u uitsluitend op de prijs afgaat en uw leverancier zet duidelijk op zijne website dat hij geen voorraden aanlegt en de lens gaat bestellen nadat hij de betaling heeft ontvangen dan dient u er rekening mee te houden dat indien met de ontvangen lens iets mis is het nogeens zolang duurt voordat het probleem is verholpen. Dan dient u niet op Sigma te gaan schieten. Een van de taken van een leverancier is de functie van tijd en plaats te overbruggen, maar indien u daar niet voor wilt betalen, kunt u ook deze leverancier er niets over verwijten en ook niet de fabrikant.

                      Sigma levert altijd voorraad houdende leveranciers met voorrang. Dat heeft dan ook tot gevolg dat indien een bepaalde lens of toestel opeens een house gaat hebben dat leveranciers die geen voorraad houden extra lange levertijden gaan krijgen.
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                        Met ander woorden: Otto heeft ze in voorraad

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                          Sommige leveranciers zetten zelfs toestellen op hun site die nog niet eens bestaan .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                            ... Ik hou al mijn hart vast als De Beuckelaer de Nikon Service niet meer doet, en we afhangen van Frankrijk.
                            Mss. nog erger want de technische dienst van Nikon zou dan in Tsjechië gevestigd zijn!...
                            Communicatie en snelheid zal er dan ook niet op verbeteren!....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zeer slechte service van Sigma !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                              De 180mm Macro lenzen, de Sigma 18-50mm lenzen de 1.4 Extenders hebben bij Sigma inderdaad een levertijd van 4 tot 6 maanden.

                              Maar ook andere lenzen dienen door uw leverancier op voorraad te worden gehouden anders heeft u meteen een levertijd van zes weken tot een jaar.

                              Maar voorraad houden kost geld en indien u uitsluitend op de prijs afgaat en uw leverancier zet duidelijk op zijne website dat hij geen voorraden aanlegt en de lens gaat bestellen nadat hij de betaling heeft ontvangen dan dient u er rekening mee te houden dat indien met de ontvangen lens iets mis is het nogeens zolang duurt voordat het probleem is verholpen.
                              Peter (of is het nu Otto), ik begrijp je punt, maar ik zie niet wat dat met dit onderwerp te maken heeft. Wij bestellen niet pas nadat de betaling ontvangen is, maar houden een redelijke voorraad aan. En zoals de meesten hier weten sturen wij net nieuw geleverde produkten die defect zijn niet ter reparatie in, maar ruilen ze direct om.

                              Overigens komt de lens morgen terug van Sigma....
                              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                              Comment

                              Working...
                              X