Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF-s 17-85mm is usm of ....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon EF-s 17-85mm is usm of ....

ben nu al aan het uitzien naar een vervanger voor mijn eos 350d kitlens...

L glas is mij nog iets te duur dus dacht ik de 17-85 mm IS USM F4-5.6

is dit een degelijk lensje?
    die EF-s wat is daar nu juist het verschil mee met een EF?
    zijn er misschien even goede alternatieven in die range van sigma?

elke tip is welkom!
    alvast bedankt, Bert
    [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Re: canon EF-s 17-85mm is usm of ....

Hello,

deze vraag is al dikwijls gesteld ... onder andere door mij trouwens nog niet zo lang geleden.

Het komt er eigenlijk op neer dat dit niet echt een superlens zou zijn volgens sommige, anderen vinden hem dan weer een prachtding

Maar kijk even naar de cijfers, 17 tot 85 mm, met Image Stabilizer ! Dat doet niemand na (niet Sigma, Tamron of anderen), en bij top-foto.de staat deze aan 449 Euro (da's echt wel hééél weinig) dus niet twijfelen als dit bereik je aanstaat.

Ik heb deze lens getest op mijn 350D, en ja er is CA op 17mm, en ja het is 'maar' een f4 lens, maar met die IS kom je zowieso al 3 stops lager uit.
    Ik twijfel al een hele tijd aan deze lens omdat het bereik zo tof is, en de 17-55 F2.8 IS die ik anders zou nemen kost wel minstens twee keer zoveel !?

Ik denk dat deze 17-85 IS een lens buiten categorie is, dit bereik haal je gewoon niet met een andere lens, het kortst in de buurt komt de Sigma 17-70, en die maakt serieus wat lawaai bij AF, terwijl de Canon USM heeft, en dus snel en stil ... en dan nog IS ook.
    Mijn raad, koop deze lens en koop er gelijk DxO bij (150 Euro) en neem je foto's in Raw, haal ze door DxO et voilà, klaar ! Geen CA en mooie, scherpe foto's !

Ok, tegen de 700 Euro heb je ook de 17-40 L lens, nu met 100 Euro cashback, maar da's dan maar tot 40mm, en zonder IS, volgens mij is de ideale combinatie om goed van start te gaan de 17-85 IS en de 70-300 IS, ben je rond de 1000 Euro kompleet gesteld ! Daarna nog even doorbijten voor een 10-22 en er zullen niet veel foto's zijn die je niet kan nemen ...

Johan

Comment

maar deze lens is toch beter als de kitlens voor de 350d hé, want ik vind die kitlens ook echt niet slecht hoor.dus een verbetering tov de kitlens vind ik al meer als genoeg, niet overgalloperen hé!

kan natuurlijk aan mij liggen, nog niks gewoon hé!

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Hoi,

deze lens is zeker beter dan de kitlens ! En zoals je al aangeeft, de kitlens is nu ook weer niet zo slecht, hou er rekening mee dat deze minder dan 100 Euro kost als je het verschil tussen de 350D body en de 350D kit neemt.

Het blijft het ventje dat op de knop drukt die de foto's maakt hé, natuurlijk met een superlens zal het iets makkelijker zijn.

Ik zou zeggen, gewoon ervoor gaan, en ervan genieten, je kan later nog altijd naar L-glas gaan als die meerprijs het waard is voor jou, maar tot op dat moment heb je al een heel pak toffe foto's kunnen nemen met deze lens !

Johan

Comment

Denk eraan...

van 17mm tot 35 mm is deze niet beter dan de kitlens....
          en IS is enkel bruikbaar voor niet bewegende onderwerpen.

Het bereik is wel dik in orde en vanaf 35mm is de lens zeer goed...

Comment

ben nog eens wat aant zoeken geweest en vond nog volgende sigma lenzen:

sigma 18-125 f3.5-5.6 DC
            sigma 24-70 f2.8 ex dc macro
            sigma 28-70 f2.8 ex dc

weet iemand iets meer te vertellen over deze lenzen in vergelijk met de 17-85 van canon

(al deze lenzen zijn goedkoper dan die van canon)

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

niemand iets te zeggen over deze lenzen?
              ik weet wel dat ze niet de beste zijn maar deze zou echt uitsluitend als wandel-reislens moeten dienst doen, kwestie van niet de hele tijd met een zware tas te moeten rondlopen hé...

heb gisteren ook nog aan het kijken geweest voor de sigma 18-200 en die valt precies wel mee als reislens??

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door primus
                niemand iets te zeggen over deze lenzen?
                ik weet wel dat ze niet de beste zijn maar deze zou echt uitsluitend als wandel-reislens moeten dienst doen, kwestie van niet de hele tijd met een zware tas te moeten rondlopen hé...

heb gisteren ook nog aan het kijken geweest voor de sigma 18-200 en die valt precies wel mee als reislens??
                Ewel he,
                ik zal eens iets zeggen die 18-125 is een van de leukste lenzen die ik onlangs heb gekregen (dank aan de gever )
                En ik heb ze er op gezet en ze is er sinds die dag nog niet af geweest.
                Lekker die afstand tussen 18 (28mm op Canon 300D) en 125 (200mm op die zelfde 300D)
                Maar let wel op is nu niet bepaald lichtsterk om binnenshuis fotos te maken.
                voor buiten is het een supper lenske.
                Wil niet zeggen dat er binnenskamers geen goede fotos uit komen enkel met flitswerk erbij vindt ik ze goed.
                Das mijn gedacht en het moet niet steeds de duurste te zijn om leuke foto's te schieten.

Grts
                Formatje

Comment

Working...
                X