Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma EX versus Canon L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma EX versus Canon L

    Keuzes maken is altijd moeilijk.

    Doel van de lens waarvoor ik aan het zoeken ben is een buiten lens. Landschappen, natuur, foto's van spelende kinderen. Je kent het wel.

    Het zoombereik wat mij het beste lijkt is 70-200.

    Nu komt het moeilijke. Sigma of Canon. EX of L... 2.8 of 4.0... Keuzes keuzes keuzes...

    Canon 70-200/4.0 L USM
    of
    Sigma 70-200/2.8 EX HSM APO

    Verschil 146 euro duurder als ik de Sigma koop maar wel net ff meer licht. Aan de andere kant. De lens is voor buiten. Dan moet een 4.0 toch wel genoeg zijn. Dan heb ik ook een L lens...

    Of te wel, ik kan nog niet echt kiezen.

    Wat vinden jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Als ik zoek dan vind ik overal wel goede en slechte dingen over die lenzen.
    Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

  • #2
    Re: Sigma EX versus Canon L

    Laat zeker ook het gewicht van je lens meespelen in je keuze!

    Als de 2.8 lichtsterkte niet noodzakelijk is voor jouw gebruik, zou ik er ook niet mee 'slepen'. In de omstandigheden die jij aanhaalt zou ik gaan voor de canon 70-200/4.0L: schitterende lens in al zijn facetten en met zijn goeie 700 gram ook vlot hanteerbaar!
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

    Comment


    • #3
      Re: Sigma EX versus Canon L

      De lens is voor buiten. Dan moet een 4.0 toch wel genoeg zijn. Dan heb ik ook een L lens...
      Dan is het geen moeilijke beslissing, ga voor de Canon.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma EX versus Canon L

        Aan de reakties te zien prefereren jullie de L lens boven de EX lens...
        Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Sigma EX versus Canon L

          Oorspronkelijk geplaatst door Taruka
          Aan de reakties te zien prefereren jullie de L lens boven de EX lens...


          Uit 1 reactie kun je afleiden dat je geen 2.8 dient te kopen als je geen 2.8 nodig hebt, omwille van het gewicht. Heeft niets met L of EX te maken.


          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma EX versus Canon L

            Oke, misschien had ik Canon ipv Sigma moeten schrijven...

            Maar uit de 100% van de reakties een steek proef genomen kan ik opmerken dat de voorkeur ligt bij de Canon.

            Canon = Lichter en licht sterk genoeg voor buiten
            Sigma = Zwaarder en duurder. Of de extra stop gebruikt wordt buiten is nog de vraag.
            Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Sigma EX versus Canon L

              Dit is echt een persoonlijke beslissing, wij kunnen moeilijk bepalen in welke mate jij dat extra gewicht storend gaat vinden. F1/2.8 is is in dit bereik toch niet te versmaden hoor...

              sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

              http://supermasj.zenfolio.com

              Comment


              • #8
                Re: Sigma EX versus Canon L

                wat wil je vragen?
                welke lens je het beste kan kopen of welke fabrikant te betrouwen is?

                mss wil je horen dat je beter voor canon kan kiezen en sigma links laten liggen.


                het feit is dat je geen gelijkwaardige lenzen vergelijkt.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma EX versus Canon L

                  Als je later eens een indoor sport evenement wil trekken, dan zul je blij zijn dat je de 2.8 hebt gekozen.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma EX versus Canon L

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                    Als je later eens een indoor sport evenement wil trekken, dan zul je blij zijn dat je de 2.8 hebt gekozen.

                    Hubert
                    Idd, ik heb zelf de 70-200 4L. Over deze lens geen enkel slecht woord, maar in mindere lichtomstandigheden blijft het een f4 he. hou daar alvast rekening mee.

                    Groeten Janvangent
                    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma EX versus Canon L

                      Wat ik wil horen zijn ervaringen. Precies zoals Jan al aangaf. Als je eens binnen wilt schieten dan ben je blij dat je een 2.8 heb. Dit soort ervaringen zoek ik.

                      Echter, de lens die ik wil gaan kopen wordt gebruikt voor buiten, en naast licht sterkte speelt ook het budget een faktor.

                      Sigma 2.8 of een Canon 4.0 Kwa budget redelijk gelijk. Bereik ook. Lichtsterkte niet. Het zijn ook niet gelijkwaardigen lenzen wat dat betreft. Er zal een verschil van kwaliteit tussen zitten, ongetwijfeld.

                      Voor mezelf heb ik de volgende verdeling gemaakt wat betreft het gebruik van de lens. 20% binnen 80% buiten.

                      Moeilijk hoor.
                      Canon 350D - Sigma 18-125 - Sigma 20-40 2.8 EX DG - Sigma 105MM 2.8 Macro EX DG - Canon 70-200 4.0 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma EX versus Canon L

                        Het is vrij simpel, als je niet tegen het gewicht opziet is een F2.8 altijd een voordeel, der is niks wat een F4 kan dan een F2.8 niet kan. Maar een F2.8 kan het verschil maken tussen een opname hebben een een opname missen.

                        MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma EX versus Canon L

                          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                          Het is vrij simpel, als je niet tegen het gewicht opziet is een F2.8 altijd een voordeel, der is niks wat een F4 kan dan een F2.8 niet kan. Maar een F2.8 kan het verschil maken tussen een opname hebben een een opname missen.

                          MVG, Jeff
                          Das juist, maar regelmatig loop ik een hele dag in Gent om straatfoto's te maken en ik heb nog steeds geen rugklachten! Met een 2.8 daarentegen... (zoek es het gewicht van beiden op). Oja de kleurwaargaven van de 70-200 4L is

                          Ps had graag eens je site bekeken maar helaas ligt ie plat vrees ik...
                          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma EX versus Canon L

                            Ik heb 2 jaar geleden voor de keuze gestaan, en dan voor de Canon gekozen...
                            Moest ik nu opnieuw moeten kiezen, ging ik resoluut voor de Sigma... Die extra stop heb je regelmatiger nodig dan je denkt...
                            En het gewicht, dat stoort me niet (het is een hobby ).
                            Als ik nu nog verander is het naar de 70-200/2.8 IS...
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma EX versus Canon L

                              Ik heb nog steeds geen spijt van m'n EF 70-200L F4 en mocht ik de koop overdoen, zou het terug deze lens worden (superscherp, kleurweergave, supersnel, bouwkwaliteit).

                              Maar... dit is persoonlijk.
                              Je moet de keuze voor jezelf maken.
                              Greetz Geert.
                              Canon gerief...

                              Comment

                              Working...
                              X