Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro fotografie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Macro fotografie.

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
    Het verschil tussen 1.2 en 5.6 geloof ik zonder meer dat je dat ziet. Maar tussen 2.8 en 3.5

Kan het zelf niet uit proberen want ik heb ze geen van beide Maar 1 van beide komt er nog wel, weet alléén nog niet welke
    2.8 en 4.0 is één stop; dat betekent 2 x zoveel licht. 2.8 en 3.5 is ongeveer 66% meer licht. Ik merk het verschil zéér goed in mijn zoeker : mijn micro-prism collar van mijn focusscreen begint donker uit te slaan en wordt onbruikbaar...

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roth-Mastwq
      Maar je schiet bij macro toch weinig tot bijna nooit op 2.8? meer 5.6/8?...
      Maar de 150mm gebruik je niet alleen voor macro!
      Dus is die f2.8 wél zinvol!...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
        Het is een macro lens die door de 2.8 ook voor portret fotografie word gebruikt. Maar ik denk dat mijn besluit vast staat en dat ik voor de 180mm ga.
        Roth-Mastwq

Comment

Maar ook bij macro komt die van pas ... scherpstellen gaat wel iets vlotter met een lichtsterke lens, ook als je manueel gaat scherpstellen in iets donkerdere omgevingen.

En sommigen kunnen nu zeggen ... wanneer gaat men macros nemen in mider ideale omstandigheden ... awel hier worden zowel in de halve donker als in volle dag macros genomen ...

Of nemen jullie nooit macros van bijvoorbeeld paddestoelen die onder takken verstopt staan, van een of ander dier of een bloem dat in een struik zit, ... toch plaatsen waar het al snel een pak donkerder is.

Maar de keuze blijft aan ieder voor zich natuurlijk.

OK, de uiteindelijke f-waarde zal meestal geen f2.8 zijn voor een macrofoto maar scherpstellen gebeurt nog steeds full open.

En zo'n f2.8 als tele met een polarisatiefilter of ander filter werkt anders héél goed
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

AF problemen bij een F/3.5 is echt wel overdreven hoor!
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
              Maar ook bij macro komt die van pas ... scherpstellen gaat wel iets vlotter met een lichtsterke lens, ook als je manueel gaat scherpstellen in iets donkerdere omgevingen.

En sommigen kunnen nu zeggen ... wanneer gaat men macros nemen in mider ideale omstandigheden ... awel hier worden zowel in de halve donker als in volle dag macros genomen ...

Of nemen jullie nooit macros van bijvoorbeeld paddestoelen die onder takken verstopt staan, van een of ander dier of een bloem dat in een struik zit, ... toch plaatsen waar het al snel een pak donkerder is.
              Maar 7/10 word er wel geflits. Volgens mij ook als de zon er vol op schijnt.
              Roth-Mastwq

Comment

ik zou oppassen met flitsen bij macro's, dat is echt een vak apart.
                Zonder veel kennis van je flits ga je alles al gauw 'platflitsen'
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                  ik zou oppassen met flitsen bij macro's, dat is echt een vak apart.
                  Zonder veel kennis van je flits ga je alles al gauw 'platflitsen'
                  Dat het er levensloos er uit ziet?
                  Maar wat gebruiken jullie voor flitser? aan de macro mensen.
                  Roth-Mastwq

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg

Maar de keuze blijft aan ieder voor zich natuurlijk.

OK, de uiteindelijke f-waarde zal meestal geen f2.8 zijn voor een macrofoto maar scherpstellen gebeurt nog steeds full open.

En zo'n f2.8 als tele met een polarisatiefilter of ander filter werkt anders héél goed
                    Idd., en dàt zijn dan ook precies de redenen waarom ik voor de 150mm f2.8 heb gekozen!...

A Nikonian and a Canonian on the same wavelength!...

Comment

Nou weet ik het niet meer
                      A Nikonian and a Canonian on the same wavelength!...
                      Zie je niet vaak
                      Roth-Mastwq

Comment

ik gebruik mijn 105mm 2.8 micro ook voor rockconcerten
                        goe lenske

sommige lenzen zijn ook voor andere zaken inzetbaar
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                        X