Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 nieuwe tokinalenzen...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 4 nieuwe tokinalenzen...?

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Die 16-50/2.8 zou wel eens een te duchten concurrent worden van de Nikon 17-55/2.8.
    Ben ik niet bang voor hoor

De fisheye lijkt me wel wat omdat hij mooi aansluit op de 17-55
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Re: Tokina 16-50/2.8

Gisteren naar de Photokina in Keulen geweest. Ik was volop nieuwsgierig naar de nieuwkomers, vooral de veelbelovende 16-50/2.8. Bleek dat deze lens zelfs niet op de Kina niet aanwezig was. Onvoorstelbaar dat Tokina dit nog niet kan op een beurs van dergelijk wereldniveau.
      Blijkbaar was ook de Nikon 70-300VR niet beschikbaar voor testen, evenals de Fuji S5 Pro. Productlanceringen zijn blijkbaar hoe langer hoe meer 'virtuele evenementen'. Waarom je nog naar een beurs zou gaan is dan natuurlijk een logische vraag, niet alleen bij Tokina.
      Last edited by Laurens; 30 september 2006, 19:12.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

S3 pro is alweer een oudje aan het worden hoor, je bedoeld de S5?
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

rap effe gecorrigeerd, het is inderdaad de S5 Pro, een naam die trouwens impliceert dat er ook een niet-Pro versie voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons zou bestaan
          Last edited by Laurens; 30 september 2006, 19:12.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Als die prijs/kwaliteit van de 10-17 wat meevalt, dan ben ik verkocht

Comment

Gisteren naar de Photokina in Keulen geweest. Ik was volop nieuwsgierig naar de nieuwkomers, vooral de veelbelovende 16-50/2.8. Bleek dat deze lens zelfs niet op de Kina niet aanwezig was.
              't Is te zeggen: de 16-50/2.8 was er wel, maar achter glas. Zelfde situatie als met de 12-24 twee jaar geleden, als ik mij goed herinner. Nu, het zag er wel een mooi stuk glas uit. Mooi grote frontlens, en niet teveel "trechter" (snel versmallende glasdiameters) direct naar achteren toe. Geeft toch aan dat men niet bezuinigt op glas, gewoonlijk geen slecht teken.

Pentax geeft lente 2007 als datum voor hun versie van de 16-50.
              JanR

Comment

Over de 16-50

kamera-express.nl zegt 'binnen enkele weken', wat ik eerlijk gezegd niet echt geloof.

cameranu.nl zegt 'begin volgend jaar'

fotokonijnenberg kan er nog niks over zeggen.

Over de prijs doen ze geen van allen uitspraak
                One day, I would like to make nice pictures :-)
                www.lucaskoijen.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jrosseel Bekijk bericht
                  't Is te zeggen: de 16-50/2.8 was er wel, maar achter glas. Zelfde situatie als met de 12-24 twee jaar geleden, als ik mij goed herinner. Nu, het zag er wel een mooi stuk glas uit. Mooi grote frontlens, en niet teveel "trechter" (snel versmallende glasdiameters) direct naar achteren toe. Geeft toch aan dat men niet bezuinigt op glas, gewoonlijk geen slecht teken.

Waarom wist de vertegenwoodiger mij dat dan niet te zeggen?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jrosseel Bekijk bericht

Ik ben al blij dat ik daarop niet gewacht heb. Kan ondertussen tenminste van de 18-50 genieten...
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

'k Zal maar verder sparen voor de Nikkor 17-55/2.8.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics Bekijk bericht
                        Ben zelf benieuwd naar de fisheye-zoom lens. Volgens mij is de tokina de eerste met zoiets...

Pentax heeft deze lens al enkele maanden uitgebracht:

Het zal optisch dezelfde zijn, gezien de samenwerking Pentax-Tokina.
                        PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

Comment

'k Zal maar verder sparen voor de Nikkor 17-55/2.8.
                          Juiste beslissing, daar krijg je nooit spijt van.
                          En heel waardevast.

Gr kees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luckyluke Bekijk bericht
                            Over de 16-50

kamera-express.nl zegt 'binnen enkele weken', wat ik eerlijk gezegd niet echt geloof.

cameranu.nl zegt 'begin volgend jaar'

fotokonijnenberg kan er nog niks over zeggen.

Over de prijs doen ze geen van allen uitspraak
                            Zelfs de importeur van Tokina in Nederland weet het niet. Ze hopen januari, maar zeker zijn ze niet. Ik heb regelmatig contact met ze en zal dus blijven polsen, zodra ik wat weet laat ik het gelijk horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
                              Zelfs de importeur van Tokina in Nederland weet het niet. Ze hopen januari, maar zeker zijn ze niet. Ik heb regelmatig contact met ze en zal dus blijven polsen, zodra ik wat weet laat ik het gelijk horen.
                              Duurt nog lang

Maarjah, ik zou het tof vinden als je het laat horen als je iets weet
                              One day, I would like to make nice pictures :-)
                              www.lucaskoijen.nl

Comment

Pentax gaat deze lenzen eerst uitbrengen ?
                                De 16 - 50 2.8 ziet er wel heel erg mooi uit, wacht op uitvoering voor Nikon....

mvg Jacob

Comment

Working...
                                X