Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

75-300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 75-300

    hoi,

    heb een vraagje momentaal heb ik een 75-300mm III lens geen usm en geen is , nu zou ik hier graag een tc voor aankopen om wat meer tele te hebben is aan te raden of niet?
    iemand die hier me wat raad geven?
    als je niets leert van het verleden,zal je in de toekomst veel lessen krijgen.

  • #2
    Re: 75-300

    niet doen, vrees ik ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: 75-300

      nah dat worden geen scherpe foto's meer helaas
      CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

      Comment


      • #4
        Re: 75-300

        en welke theorie zit hierachter?
        als je niets leert van het verleden,zal je in de toekomst veel lessen krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: 75-300

          Je kan geen teleconverter gebruiken in combinatie met die lens.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 75-300

            de theorie is dat, bij 300 mm de kwaliteit van de foto met die lens al niet alles is en met converter wordt het al heel moeilijk lijkt me, het kan wel theoretisch denk ik...
            op pbase misschien naar voorbeelden zoeken met converter

            CANONEOS 400D + BG-E3 // 4 GB Sandisk ultra II // Velbon CX460 // 17-40 F4L USM // 50mm 1.8 II // 430 EX flitser

            Comment


            • #7
              Re: 75-300

              Volgens Canon zelf kan er geen converter gebruikt worden op de 75-300. Waarschijnlijk zal er zelfs een lenselement van de converter tegen een lenselement van de lens zelf zitten, en heb je kans dat je iets stuk maakt bij het zoomen.

              Op de L-zoomlenzen vanaf de 70-200 (de witte dus), en de langere L-primes kunnen er wel teleconverters gebruikt worden, niet op de gewone zoomlenzen.

              Als het al mogelijk zou zijn om een teleconverter te gebruiken op de 75-300, dan zou je ook al zeker de autofocus moeten missen, omdat de opening van het diafragma met een 1,4x 1 stop verkleint, en bij een 2x is dat 2 stops. Dat wil zeggen dat de maximale opening kleiner wordt dan f5,6 en dan werkt de AF niet meer (ik denk dat bij de professionele 1-serie Canon-camera's de AF nog blijft werken tot f8).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 75-300

                idd, daar kan je geen tc opzetten, door je diafragmawaarde f5.6
                heb dat ook al eens gevraagd, en naar het schijnt wordt de lichtsterkte zo laag dat die niet meer kan scherpstellen. Ook de foto's zijn veel te donker en niet scherp meer.
                www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

                Comment

                Working...
                X