Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM of Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI?
Orca45
De Tamron zal wel iets scherper zijn, en die is ook lichtsterker. Als je beweging moet bevriezen is de Tamron in het voordeel, de beeldstabilisatie van de Canon is ook wel erg handig wanneer je foto's wil maken met een iets langere sluitertijd en zonder statief.
Verder kan de kostprijs ook belangrijk zijn, de Tamron kost ongeveer de helft.
Mijn tamronneke is in elk geval heeeeel scherrrrrrrp ... komt nauwelijks van m'n 20D af ...
Er zijn nauwelijks lenzen met een betere prijs/kwaliteit verhouding denk ik ...
Comment