Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iene miene mutte..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iene miene mutte..

Hallo beste fotolustigen!

tot uw groot plezier is hier weer een oproep naar hulp bij het kiezen van het juiste objectief.
    Gelukkig heb ik wel een zeer gerichte vraag:
    is er iemand die mij kan helpen bij de keuze tussen de volgende 2 objectieven:
    1. Tamron 28-75/2.8 XR DI
    2. Sigma 24-70/2.8 EX DG

over de tamron hoor ik heel positieve dingen qua scherpte maar blijkbaar zit er hier wel een erg grote speling op de kwaliteit van de objectieven. Is dit ook zo voor de sigma exemplaren?

Mercikes!

Erik

Re: iene miene mutte..

Ik ga direct voor de Tamron, de enige sigma's die me ooit interesseerden waren de 18-20 f/2.8 en de 70-200 f/2.8
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De sigma EX lenzen zijn in de regel niet slecht. Ik ken die specifieke lens zelf niet, maar ik weet wel uit ervaring dat de meeste sigma's met uitzondering van de 70-200 EX en de 120-300 EX wijdopen wat softer zijn en vragen om iets dichter gedraaid te gebruiken.
      fotosite

Comment

Tamron is alvast een heel fijn lenske voor zijn prijs.
        Scherp op 2.8 van 28 tot bijna 70 mm. Rond de 70 moet je naar F1/4.0 anders wordt-ie een beetje wazig. Niet te zwaar, niet te groot - kortom in de twee weken dat ik 'em heb : heel tevreden.

Ivm kwaliteitsprobleem bij de lenzen - dat klopt. De eerste series waren wisselend tot zeer slecht. Ondertussen is dat opgelost. De nieuwe series zijn te herkennen aan de batch A09E en hoger (staat op de doos) en hebben geen problemen meer.
        Last edited by Sjillie; 25 februari 2006, 13:00.

Comment

Ivm kwaliteitsprobleem bij de lenzen - dat klopt. De eerste series waren wisselend tot zeer slecht. Ondertussen is dat opgelost. De nieuwe series zijn te herkennen aan de batch A09E en hoger (staat op de doos) en hebben geen problemen meer.
          Bedankt voor het pittige detail. Dat maakt de tamron lens natuurlijk weer een pak interessanter. Des te meer aangezien de sigma variant dan weer groter, zwaarder en ietsje duurder is. Maar beter? Ze is wel een ex lens..

Zijn er mensen die deze lens in hun arsenaal hebben? En heeft de aanwezigheid van dit objectief in jullie fototas geleid tot vreugdebuien of slapeloze nachten?

Ik heb al veel positieve reacties gelezen over (weliswaar de 'goede' exemplaren) van de tamron lens. Maar de sigma eigenaars zijn precies minder spraakzaam.

Ben benieuwd.

Erik

Comment

Working...
          X