Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de kitlenzen of andere lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de kitlenzen of andere lenzen

na veel hier gelezen te hebben zit ik toch met een vraaagje.ik ben een beginner in spe,heb een gewoon digitaal toestel maar wil overstappen naar een nikon D50. ik wil van fotografie mijn hobby maken,waarvoor ik het zou gebruiken;gewone foto's,landschappen(niet zo heel veel) en nogal veel sport(voetbal in de dag)en binnenhuis.nu mijn vraag,ik kan een paar lenzen kopen als eerste een Tamron AF 28-80MM F3.5-5.6 als tweede; een nikon AF-S DX 18-70MM F3.5-4.5 G en als derde een nikon AF 35-70MM F 2.8 D of zou ik voor de body en kitlens AF-S 18-50 gaan welke lens in in mijn geval de beste?

groeten marc

Re: de kitlenzen of andere lenzen

Hoofdletters, komma's, punten, en spaties kan je mss eerst kopen

De voordelen:
    nikon AF 35-70MM F 2.8 D: lichtsterk, maar geen breedhoek.
    nikon AF-S DX 18-70MM F3.5-4.5 G: wel breedhoek, en een heel klein beetje tele zoals de eerste Nikon. Minder lichtsterk spijtig genoeg.
    Kitlens: is dit niet de nikon "AF-S DX 18-70MM F3.5-4.5 G"?

Veel plezier met je zoektocht
    flickr

Comment

Ik dacht dat de kitlens van de D 50 nikon "AF-S DX 18-55MM F3.5-4.5 G was ?
      Nikon D50 - AF-S Nikor 18-55 mm - f 3,5-5,6.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boxer1
        na veel hier gelezen te hebben zit ik toch met een vraaagje.ik ben een beginner in spe,heb een gewoon digitaal toestel maar wil overstappen naar een nikon D50. ik wil van fotografie mijn hobby maken,waarvoor ik het zou gebruiken;gewone foto's,landschappen(niet zo heel veel) en nogal veel sport(voetbal in de dag)en binnenhuis.nu mijn vraag,ik kan een paar lenzen kopen als eerste een Tamron AF 28-80MM F3.5-5.6 als tweede; een nikon AF-S DX 18-70MM F3.5-4.5 G en als derde een nikon AF 35-70MM F 2.8 D of zou ik voor de body en kitlens AF-S 18-50 gaan welke lens in in mijn geval de beste?

groeten marc
        Voor huis & tuin gebruik zou ik de AF-S DX 18-70MM F3.5-4.5 G. Je hebt een mooi bereik van groothoek tot een beetje tele tegen een voordelige prijs. Alternatief is misschine de Tamron 28-75 2.8, minder groothoek maar wel lichtsterk over het hele bereik dus beter bruikbaar als de zon eens wat minder schijnt en voor binnen.

Ik weet niet dat de 70mm niet te kort is om close-ups te nemen bij een voetbalmatch (geen verstand van)
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

70mm is minstens 3x te kort om close-ups te nemen bij voetbalwedstrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
            70mm is minstens 3x te kort om close-ups te nemen bij voetbalwedstrijden.
            Wat ik al dacht
            Dus als sport je hoofddoel is, zal je je budget wat moeten op krikken voor een lichtsterk tele-objectief, zoals de Sigma 70-200 2.8, Sigma 100-300 F/4.
            Ik kan er nog wat andere opnoemen maar dat zal je waarschijnlijk niet goed worden van de prijs.
            www.RudyVerrijt.info

Comment

bedankt voor jullie reacties,ik ben wat wijzer geworden,inderdaad mijn hoofddoel is voetbal.zoals ik kan uitmaken zal ik moeten gaan voor een lens met meer tele,een 18-200 of een 28-200 (hoop dat ik het juist begrepen heb)en dan ben ik ook van dat verwisselen van lenzen af.

groeten marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boxer1
                bedankt voor jullie reacties,ik ben wat wijzer geworden,inderdaad mijn hoofddoel is voetbal.zoals ik kan uitmaken zal ik moeten gaan voor een lens met meer tele,een 18-200 of een 28-200 (hoop dat ik het juist begrepen heb)en dan ben ik ook van dat verwisselen van lenzen af.

groeten marc
                Marc,

Als je voor een 18-200 of een 28-200 kiest, dan zal je toch enkel maar in de zomer en tijdens de dag naar de voetbal moeten gaan, zenne
                www.RudyVerrijt.info

Comment

hoop dat ik het juist begrepen heb)en dan ben ik ook van dat verwisselen van lenzen af.
                  groeten marc[/QUOTE]

Als je daar al wil van af voor je aan je nieuwe hobby begint.

Dan zou ik toch maar twee keer nadenken voor ik een DSLR kocht.

Comment

goed begonnen is half gewonnen ik heb gekozen voor een tamron AF 28-80MM F3.5-5.6 deze heb ik spotgoedkoop gekocht(tweedehands)en ga daar mee starten,nu nog alleen de body kopen en we zijn vertrokken met onze nieuwe hobby(zal eerst veel moeten lezen hier ),bedankt in ieder geval voor jullie advies hier.

groeten marc

Comment

Working...
                    X