Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D met tamron 90mm macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 350D met tamron 90mm macro

Ik ben er bijna uit, ik zal om te beginnen hoogstwaarschijnlijk voor de tamron 90mm macro gaan om macro's en portretjes te maken. Ik wou alleen nog even navragen hoe vervelend de gebruikers de "schuifring" ervaren, is die echt stug? Kan iemand mij een portretje zou kunnen laten zien ermee gemaakt? Welke invloed de 1.6 cropfactor heeft en of deze lens goeie resultaten blijft geven met een converter (en welke dan, de 1.4 of de 2, tamron of canon, voorbeeldje misschien iemand?)?
    Oh, en is een afzonderlijke flitsers noodzaak erbij of is die lichtsterk genoeg om ook binnen zonder flits aan het werk te gaan (ingebouwd zal de lens volgens mij in de weg zitten en schaduw gooien). Zeg maar doorslaggevende vragen ... Alvast bedankt!

PS enige "twijfel" is omdat ik soms hoor dat de werkafstand van de Sigma 150 of 180mm beter is, maar da's dan voor Macro alleen veronderstel ik? Voor portret heb ik deze nog niet als aanrader gezien. De 105 zou zelfs net iets te ruim zijn ... (maar beter gebouwd). Zucht ... moeilijk hoor!
    Last edited by Sonjabelgium; 22 februari 2006, 14:08.
    Webstek in opbouw

Re: Canon 350D met tamron 90mm macro

Over de Tamron kan ik weinig zeggen, geen ervaring mee. Ik heb een Sigma 150mm, welke ik ook als tele gebruik en niet voor portret, hoewel dat mogenlijk is, maar ik vind het niet zo'n interessante afstand. Over de flits, voor macro kan je die vaak gebruiken, maar je kan ook zonder. Daarbij moet je al een macro- of draadloze flits hebben, want je zit vaak zo kort op het onderwerp dat er geen flitslicht aankan langs boven. Als je portretten gaat maken heb je de flits al minder nodig, omdat je dan de lichtgevoeligheid van de lens kan gaan gebruiken, wat bij macro niet het geval is.

Comment

Re: Canon 350D met tamron 90mm macro

Ik heb de mijne 2dehands gekocht en ben er content van Maar ik ben geen kenner hoor. Ik gebruik ze nu meer dan mijn kitlens, voor close-ups van mijn kat is ze veel sneller en heb ik scherpere foto's én mijn ingebouwde flits nog niet echt nodig gehad, ook niet voor binnen. Ook de kleuren vind ik mooier bij opnames met kunstlicht dan met mijn kitlens. Ik ben echt blij met dit lensje, alhoewel ze mij nogal lawaaierig overkomt (die schuifring die jij bedoelt), dit kan mss problemen geven bij het fotograferen van schuwe insekten, dat heb ik nog nie kunnen uittesten.
      KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Comment

Working...
      X