Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat te doen? Meningen gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat te doen? Meningen gevraagd

Ik fotografeer het meeste landschappen en maak voor 95% macro opnames. Doe dit met de 17-40 en de sigma180.
    Wilde rond mei de 24-105 kopen omdat ik deze wel handig vond voor de reis naar thailand, ons huwelijksreis in september. Maar nu zei mijn toekomstige, is het niet te gek om een lens van 1000euro te kopen juist voor die 10 dagen en deze dan weer niet of weinig te gebruiken omdat ge toch meestal macro's maak. Vond dat ze goed punt had. Mijn droom macro lens is altijd de Canon180 geweest en ik kan die misschien beter aankopen. Ook zou ik dan misschien nog kijken voor MT-24Ex ringflitser. Wat zouden jullie doen? Ik zit met een verschrikkelijk gat, maar dat heb ik nu ook, en ik mis het niet.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Re: Wat te doen? Meningen gevraagd

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
    Ik fotografeer het meeste landschappen en maak voor 95% macro opnames. Doe dit met de 17-40 en de sigma180.
    Wilde rond mei de 24-105 kopen omdat ik deze wel handig vond voor de reis naar thailand, ons huwelijksreis in september. Maar nu zei mijn toekomstige, is het niet te gek om een lens van 1000euro te kopen juist voor die 10 dagen en deze dan weer niet of weinig te gebruiken omdat ge toch meestal macro's maak. Vond dat ze goed punt had. Mijn droom macro lens is altijd de Canon180 geweest en ik kan die misschien beter aankopen. Ook zou ik dan misschien nog kijken voor MT-24Ex ringflitser. Wat zouden jullie doen? Ik zit met een verschrikkelijk gat, maar dat heb ik nu ook, en ik mis het niet.
    Laat die Canon 180L voor wat het is, de Tamron 180 en de Sigma 180 zijn even goed.
    Een macro flits is wel een leuk idee, je zou ook eens kunnen uitkijken naar kortere macrolens (90 mm) of een iets extremere macrolens (MP65 mm)

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Aan de MPE65 heb ik al aan gedacht, maar ben daar nog klaar voor. Wil eerst met de 180 blijven oefenen en dan later die er misschien bij kopen. Moet dan ook zeker de MT erbij kopen anders heb ik licht te weinig. Maar het zou dus te gek zijn voor die Canon te nemen, ik ga dan amper het verschil zien en misschien te gek om zoveel geld bij te leggen? Kan dan misschien toch die 24-105 kopen? Ben er nog niet helemaal uit.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Misschien is het te overwegen om een lens te huren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door huibke
          Aan de MPE65 heb ik al aan gedacht, maar ben daar nog klaar voor. Wil eerst met de 180 blijven oefenen en dan later die er misschien bij kopen. Moet dan ook zeker de MT erbij kopen anders heb ik licht te weinig. Maar het zou dus te gek zijn voor die Canon te nemen, ik ga dan amper het verschil zien en misschien te gek om zoveel geld bij te leggen? Kan dan misschien toch die 24-105 kopen? Ben er nog niet helemaal uit.
          Koop dan eerst de MT-24 EX. Daarmee ga je in ieder geval een forse stap voorwaarts zetten in je macro-materiaal
          Voor hetzelfde budget als wat je aan die 24-105IS gaat besteden kan je dan ook nog eens een 85/1.8 bijkopen, dan kan je leuke portretten van je vriendin/vrouw maken op huwelijksreis .

sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
          X