Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens invulling ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens invulling ?

Hello,

met een beetje geluk ga ik binnenkort de Canon 17-40/4,0 EF L USM en een Canon 70-300/4-5,6 EF IS USM aanschaffen (ben niet echt handvast op 300mm dus IS lijkt me wel iets, en maar een 25% van mijn foto's hebben een tele nodig, 70% is wide op dit moment)

Maar ik zit met een andere vraag, met welke lens zou ik het gat tussen 40mm en 70mm opvullen ? De 17-85 IS is niet echt scherp op 17mm, met redelijk veel CA.

Johan

Re: Lens invulling ?

voor mij is 40mm tot 70mm geen gat hoor maar een gaatje, een 17-40 en een 17-85 vind ik niet zo nodig.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kerstenj
      Maar ik zit met een andere vraag, met welke lens zou ik het gat tussen 40mm en 70mm opvullen ?
      Ik zou dat opvullen door af en toe gewoon een stapje vooruit of achteruit te zetten....

Mvg,

Bart

Comment

Of een 50mm f1.8 II ? cheap en goed.

Comment

Heb momenteel hetzelfde "gat" en heb me dit eigenlijk nog geen moment beklaagd (het is maar een "gaatje").
          Stapje naar voren of achteren en gaatje is ook gedicht...

Wil wel op termijn een EF 50mm F1.8II aanschaffen, maar eigenlijk meer voor de lichtsterkte en portreteigenschappen, niet echt om dit gaatje te dichten
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartD
            Ik zou dat opvullen door af en toe gewoon een stapje vooruit of achteruit te zetten....

Mvg,

Bart
            Briljant & goedkope oplossing.

Er staat op Luminous-Landscape een artikel dat aantoont dat de meest natuurlijke brandpuntsafstand om te hebben 40 mm is. Omdat ... moet je maar eens lezen.

Dpaul.
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

Comment

Working...
            X