Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Gestern traf das 50-500 ein, heute kamen die 70-200´er.
Erste Bilder mit dem 50-500 machten mich nachdenklich, heute habe ich das Objektiv total entnervt eingepackt. Es geht zurück!
Der Grund für die Rücksendung ist, dass ich keine Aufnahme machen konnte, ohne vorher genau zu überprüfen, ob die Belichtung in Ordnung war. Weiße Flächen im Bild wurden total überstrahlt. Also, Bild machen, Histo schauen, überbelichtet, EBV korrigieren, nächstes Bild machen usw. Vielleicht bin ich ja zu verwöhnt durch Festbrennweiten, mein Ding ist es nicht.
Das 70-200 hat meine Erwartung bisher voll erfüllt, AF liegt gut, ist schnell und die Bilder kann man wirklich vorzeigen icon_wink.gif.
Das Objektiv steht der Festbrennweite 200mm/2.8 von Pentax nicht nach. Wird sicher mein Sportobjektiv werden, sieht gut aus. Fehlt eigentlich nur noch der Griff für die istDs, dann hätte auch ein Canonist nichts mehr über ´ne Pentax zu meckern
Ik heb de BIGMA nu iets meer dan een jaar op de IstDS.
Scherpte en kleurweergave zijn gewoon schitterend.
AF is trefzeker, maar niet erg snel.
Nadelen: gewicht, en omdat ik veel manueel scherpstel de plaatsing van de scherpstelring. Het objectief heeft ook snel last van stof achter de voorste elementen door de grote interne bewegingen bij het zoomen. Dat werkt als een vacuüm dat stof langs wie weet waar binnentrekt. Wat stof doet geen afbreuk aan de opnamekwaliteit, maar is wel een storende factor.
Zeker te verkiezen boven de 170-500. Dit is een EXobjectief en heel degelijk gebouwd.
PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE
En tevreden met de combinatie?
Ik heb begrepen dat het een super objectief is.
Twijfel tussen de 50-500 of de 170-500. het extra zoombereik is voor mij niet belangrijk. wel scherpte, snelheid AF.
Guido
Neem geen 170-500, niet alleen is het bereik minder interessant, 't is gewoon een minderwaardige lens tegenover de 50-500.
Ik werk nu wel met Nikon, maar zie er mijn posts maar eens op na voor de prestaties van de 50-500, zelfs nog deze winter
Comment