Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke groothoek(zoom)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke groothoek(zoom)?

Na aankoop van mijn Sigma 70-200 2.8 wil ik ook een groothoek(zoom) gaan aanschaffen.
    Ik moet binnen afzienbare tijd nog wat foto's maken van voetbalteams, de zgn elftalfoto's waar de hele selectie incl trainers op komen te staan.
    Dit lijkt me niet te doen met de 70-200 of heb ik dat mis?

Daarbij is mijn voorkeur om tot de 70 met één lens op te vullen.

Is het dan verstandig om een 28-70 2.8 Sigma, 24-60 2.8 Sigma,
    maar ook 20-40 s.8 Sigma is voorhanden.
    Ook lees ik dat er een 17-70 van Sigma aankomt, wat zou deze in BE/NL gaan kosten en is het verstandig om even te wachten.

Ondertussen is mijn Tokina 17-35 2.8 van bouwjaar 2002 vandaag verkocht

Wie kan mij hierin adviseren?

Re: Welke groothoek(zoom)?

Ben zelf heel tevreden met m'n sigma 18-50/2.8. Vraag je voor je verjaardag nog een 60mm micro erbij en dan kun je heel veel kanten op.
    Mijn Foto's

Comment

Ik heb nog nooit een Tokina 2.8 17-35 gezien, maar vind het wel vreemd dat je die verkoopt! (Was het geen Tamron??)
      Een standaardzoom 28-70 ernaast of eventueel een 50mm ertussenin had me prima geleken.
      18-50 van Sigma en 24-70 zijn beide goede keuzen, hangt er vanaf of je aan 18 groothoek genoeg denkt te hebben (vergelijkbaar met vroeger 28mm) of dat je nog een 12-24 gaat kopen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Ik heb nog nooit een Tokina 2.8 17-35 gezien, maar vind het wel vreemd dat je die verkoopt! (Was het geen Tamron??)
        Een standaardzoom 28-70 ernaast of eventueel een 50mm ertussenin had me prima geleken.
        18-50 van Sigma en 24-70 zijn beide goede keuzen, hangt er vanaf of je aan 18 groothoek genoeg denkt te hebben (vergelijkbaar met vroeger 28mm) of dat je nog een 12-24 gaat kopen.
        Sorry, tikfout van me.Het is een Tokina AF 20-35 mm F2.8 ipv 17-35

Het verkoopbedrag heb ik nodig voor aanschaf van de opvolger die beter geschikt is voor een DSLR.
        Na aanschaf van mijn Konica-Minolta 5D en de Sigma 70-200 F2.8 is helaas de bodem van de geldbuidel in zicht en zal ik keuzes moeten maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
          Ben zelf heel tevreden met m'n sigma 18-50/2.8. ...
          idem (maar dat wist je ondertussen al denk ik ).
          Last edited by K-2; 14 februari 2006, 00:01.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Heb al groepsfoto's gemaakt met een 24-85.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Vergeet dat "opvullen" tot 70 mm. Dat is absoluut niet belangrijk. Wat veel belangrijker is, is voldoende breedhoek. De sigma 18-50/2.8 is misschien interessant (alhoewel die 18 mm nog niet echt zo breed is)

Dat gat tussen 50 en 70 mm ga je nooit gewaar worden.
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                Heb al groepsfoto's gemaakt met een 24-85.
                Nee, helaas heb ik deze lens niet.

Comment

Working...
                X