Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze of ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• moeilijke keuze of ...

beste

heb nu een canon 20D body en wil deze uitbreiden met een zeer goede lens.

ofwel 24-70 f2.8 L usm (geen IS)

ofwel 24-105 F4 L IS USM (geen 2.8)

wie kan mij helpen bij mij moeilijke keuze, of ligt het voor de hand

crisis

Re: moeilijke keuze of ...

heb de 24-70mm F2.8 L USM een tijdje mogen lenen, een heerlijke lens, wat mij wel opviel erg zwaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

valt toch goed mee die 24-70

raar maar waar maar ik had de sigma 24-70 in test en die vond ik handiger werken(scherpstellen) dan de canon terwijl die het 100* beter doet

die scherpstelring vind ik maar wat onhandig, heb r al aan gewend geraakt nu gelukkig

ivm die 2 lenzen, als je veel berik wil, de 105 en anders den 70, ik heb die 105 getest en binnen valt ze heel goed mee qua licht, IS is leuk maar op zo'n korte lens zou ik 't nooit gebruiken(heb een redelijk vaste hand )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
        valt toch goed mee die 24-70

raar maar waar maar ik had de sigma 24-70 in test en die vond ik handiger werken(scherpstellen) dan de canon terwijl die het 100* beter doet

die scherpstelring vind ik maar wat onhandig, heb r al aan gewend geraakt nu gelukkig

ivm die 2 lenzen, als je veel berik wil, de 105 en anders den 70, ik heb die 105 getest en binnen valt ze heel goed mee qua licht, IS is leuk maar op zo'n korte lens zou ik 't nooit gebruiken(heb een redelijk vaste hand )
        IS+vaste hand=nog tragere sluitertijd, of vergis ik me? Natuurlijk totaal overbodig als je onderwerp beweegt

Mvg

Mvg

Comment

is wel handig als jij beweegt maar superveel vangt het ook niet op zenne

Comment

Is de 24-105 kwalitatief even goed als de 24-70 ?
            Leveren ze ( bij voldoende licht ) beiden even scherpe foto's op ?
            Ik vraag me namelijk af of voor een zoombereik van 24-105 de optische kwaliteit niet te lijden heeft. Is het niet zo dat een goede zoomlens niet meer dan 3 x haar kleinste zoombereik mag hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crisis
              beste

heb nu een canon 20D body en wil deze uitbreiden met een zeer goede lens.

ofwel 24-70 f2.8 L usm (geen IS)
              ofwel 24-105 F4 L IS USM (geen 2.8)
              crisis
              Ik heb beide lenzen al uitgeprobeerd en het zijn allebei prachtlenzen, geen twijfel daaraan

Maar ik heb momenteel een EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM, weliswaar geen L-kwaliteit, maar toch heel goede resultaten mee te bereiken. Enig probleem: die f/4 is toch niet ideaal wegens iets te weinig lichtsterk ! De IS compenseert wel je eigen beweging maar niet het onderwerp... En daar heb je toch regelmatig problemen mee. Voor landschapfotografie echter wel 100%.

Moest ik nu zelf één van de twee kopen: toch maar de 24-70 f2.8 L USM , aan te vullen met een 70-200 met L-glas voor een comfortabel bereik !
              Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barto
                Is de 24-105 kwalitatief even goed als de 24-70 ?
                Leveren ze ( bij voldoende licht ) beiden even scherpe foto's op ?
                Ik vraag me namelijk af of voor een zoombereik van 24-105 de optische kwaliteit niet te lijden heeft. Is het niet zo dat een goede zoomlens niet meer dan 3 x haar kleinste zoombereik mag hebben ?
                Ik heb zelf de 24-105 f4 L IS, en die is volledig open al heel scherp over het hele bereik. De Tamron 28-75 f2,8 die ik daarvoor gebruikte heb ik zelden volledig open gebruikt omdat ze dan naar mijn mening niet scherp genoeg was.

De 24-70 f2,8 zou volledig open ook niet zo bijzonder scherp zijn, en dan zal je die meestal minstens op f4 zetten om scherpe foto's te maken.

Misschien is het voor sommige fotografen zelfs interessant om de 24-70 én de 24-105 mee te sleuren, want ze hebben beiden hun sterke kanten.
                Een 24-105 f2,8 met beeldstabilisatie zou natuurlijk nog beter zijn, maar dan vrees ik ervoor dat ze voor de meeste fotografen niet meer betaalbaar zou zijn. Bovendien zou ze ook nog een heel stuk groter en zwaarder worden .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Mijn advies : als je nog lichtsterke primes in hetzelfde bereik hebt, ga dan voor de 24-105IS. Zoniet kop je best de 24-70.
                  Op een body met APS - sensor vind ik die 24-70 en 24-105 niet zo geslaagd als FL, omdat je gewoon breedhoek mist. Ik zou nog even wachten tot Canon haar nieuwe producten heeft aangekondigd, er zijn geruchten dat er 17-55 /2.8 EF-s zou aankomen ...

sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

voornamelijk gebruik binnen dus beter voor de 24-70 2.8 gaan of wachten
                    tot de nieuwe lensen komen

Comment

heb zelf de 24-105 en vind dit een fantastische lens voor buiten maar ook binnen is deze op een 20d zeer goed.
                      Niet te zwaar en ook geen mastedond van een lens, zeer handig.
                      een Nikon D7000, glas, een Ixus 860 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                        Mijn advies : als je nog lichtsterke primes in hetzelfde bereik hebt, ga dan voor de 24-105IS. Zoniet kop je best de 24-70.
                        Op een body met APS - sensor vind ik die 24-70 en 24-105 niet zo geslaagd als FL, omdat je gewoon breedhoek mist. Ik zou nog even wachten tot Canon haar nieuwe producten heeft aangekondigd, er zijn geruchten dat er 17-55 /2.8 EF-s zou aankomen ...

sugar
                        Sinds ik die 24-105 heb, wordt de breedhoek toch veel minder gebruikt dan vroeger met de Tamron 28-75. Het verschil tussen 24 en 28mm is toch wel degelijk vrij groot als je een camera met APS-sensor gebruikt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X