Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies Prime-lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies Prime-lenzen

    Ja ok ik geef het toe: ik ben een beginner...

    Ik heb begrepen dat een prime beter presteert dan een tele lens. Kunnen jullie misschien wat goeie prime-lenzen (met prijzen!) noemen voor macro-, portret- en landschapsfotografie?

    Met dank,

    Sander Olthoff.

  • #2
    Re: Advies Prime-lenzen

    welke body ?

    Comment


    • #3
      Re: Advies Prime-lenzen

      Een prime presteert niet beter dan een tele maar dan een zoom.

      Maar dat wil niet zeggen dat jij ook beter af bent met een prime dan een zoom. Waarom wil je absoluut een prime?

      Ik ben een prime liefhebber maar voor veel gevallen zijn mijn zooms veel handiger.

      Comment


      • #4
        Re: Advies Prime-lenzen

        Ik ben aan het sparen voor een Nikon d70s. Ik hoorde dat de Nikon 18-200 VR erg goed was maar op een ander forum zei menigeen dat je veel beter primes kunt kopen omdat deze: voor het leven zijn, steviger zijn, beter presteren.

        Tsja die 18-200 VR leek mij een superding omdat je dan "alles" in een hebt maar goed toen hoorde ik dus dat primes...(zie boven)...

        Ik weet dus nog niet zo goed wat ik het liefste ga fotograferen. Wat ik in ieder geval mooi vind zijn macro-opnamen van bloemen en insecten maar ook van groothoek landschapsopnames kan ik rillingen krijgen. Verder wil ik natuurlijk ook eens een "normaal" portret of zoietsdergelijks schieten.

        Wat lijkt jullie het beste voor mij als je dit zo beluistert?

        Comment


        • #5
          Re: Advies Prime-lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door skywalker
          Ik ben aan het sparen voor een Nikon d70s.

          Wat lijkt jullie het beste voor mij als je dit zo beluistert?
          Maar je wil je wel installeren met primes om zowat vanalles te fotograferen ?