Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

glaskeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• glaskeuze

Ben beetje aant sparen geweest en wil m'n glascollectie vernieuwen.
    Momenteel heb ik de canon kitlens, canon EF 28-90 1:4-5.6 II, canon EF 90-300 1:4.5-5.6 en de 50mm 1.8 I.
    De 50mm blijft , de rest gaat weg.

Is dit een goede beginnerskeuze:
    Tokina 12-24
    Canon 28-105 1:3.5-4.5 II USM
    Sigma 70-300 Apo Macro DG 1:4-5.6

En later de tamron 90mm 1:2.8 Di Macro

Of is er binnen dit prijsbudget een beter assortiment verkrijgbaar?
    Alvast bedankt,

svennie
    eos 350d + kitlens - 50mm 1.8 I - canon 28-105 - sigma 70-300 DG Apo Macro Super II

Re: glaskeuze

Canon 28-105 1:3.5-4.5 II USM ???

zou je die niet beter vervangen door een lichtsterker objectief zoals de tamron 28-75 of de sigma 24-70 F2?
    Dit is mijn gedacht hoor, heb zelf de 28-70 F2 van Sigma.

Grts
    Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13

zou je die niet beter vervangen door een lichtsterker objectief zoals de tamron 28-75 of de sigma 24-70 F2?

Grts
      Formatje
      Zou inderdaad kunnen. Ik heb destijds voor dezelfde keuze gestaan en ik ben toch voor de Canon 28-105 gegaan. Dat blijkt toch een superscherp objectief te zijn. Goed, hij is iets minder lichtsterk, maar je hebt wel een iets langer bereik. Dat langere bereik is iets wat ik nu niet meer zou willen missen...

Comment

Idd, als ge de 28-75 pakt hebt ge dezelde "line-up" zoals ik..
        De Tokina ga ik me binnenkort bestellen , dan kan de kitlens weg...

Ik ben alleszins zeer tevreden over al mijn lenzen rekeninghoudend met hun prijs...
        Vooral de 28-75 is fantastisch, alsook de Tamron 90mm macro...

Enige nadeel aan de 90mm is dat die veel hunt (eigen aan macro-lenzen) & dat ze een "schuif-systeem" heeft om in manuele modus te gaan.

Maar wel mooi gesatureerde kleuren en een prachtige DOF, en niet te vergeten...scherp ! (hetzelfde voor de 28-75)

Comment

Grts
          Formatje
          Nog nooit gehoord van een Sigma 28-70 F2 ?? Ben je zeker dat dit juist is, of bedoel je F2.8 ?

Comment

bedankt voor de reactie allemaal. Die tamron 28-75 stond ook op mijn verlanglijstje ipv de canon 28-105, maar die is wa duurder en past net niet binnen het budget. De tokina ga ik zeker voor!!!

Groetjes,

svennie
            eos 350d + kitlens - 50mm 1.8 I - canon 28-105 - sigma 70-300 DG Apo Macro Super II

Comment

Over de Tokina 12-24 nog niet veel slechts gelezen en zelf ooit mogen proberen op een Nikon D70: da's echt wel breed, maar zelf heb ik gekozen voor de 15-30 van Sigma omdat die ook op full-frame toepasbaar is en toch ook nog lekker veel breedhoek geeft op een body met 1.6 faktor...

De Tamron 28-75 zou je je anders ook niet beklagen denk ik, prima lensje voor z'n prijs en 2.8 is mooi meegenomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                Nog nooit gehoord van een Sigma 28-70 F2 ?? Ben je zeker dat dit juist is, of bedoel je F2.8 ?
                foutje, dikke vingers en wat vergeten bij te zetten de ,8.

Grts
                Formatje

Comment

Working...
                X