Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor op het circuit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lens voor op het circuit

Allemaal,

Ik zit met een vraagje, ik zou me een nieuwe lens willen aanschaffen, maar weet niet goed wat te doen, Zou ik een lens nemen met of zonder beeldstabilisatie???

Wat zijn de pro's en contra's????

Ik fotografeer met een canon

alvast bedankt
    Nikon D810 en nen hoop glas

Re: Lens voor op het circuit

hoi, ik zou voor een 100-400L IS gaan, of indien het budget een 70-200L IS f2.8 met converter
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Comment

Zorg ervoor dat je:

1. minstens een 200mm, best 300+
      2. snelle AF, dus USm bij Canon en HSm bij Sigma-lensen.

Als je al aan deze 2 dingen voldoet dan heb je een goeie circuitlens, onnodig om ze hier allemaal op te noemen.

eigelijk simpel toch

Comment

De Canon 100-400L werkt prima op het circuit .

Maar er zijn nog meer lenzen waarmee je voor veel minder geld ook mooie foto's kan maken van motoren, auto's of andere snelle voertuigen .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

zou toch eentje met IS overwegen, enkel en alleen vanwege de assist bij het pannen, in mode 2 worden namelijk enkel verticale trillingen onderdrukt, en kan je horizontaal mooi meetrekken. Zonder IS lukt het ook wel, maar vraagt toch wat ervaring

Comment

zal ik dan toch maar sparen voor de 100-400 IS USM
            Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

IS is niet echt noodzakelijk bij het pannen .... Als je in een vloeiende beweging kan meetrekken heb je geen probleem, oefening baart kunst .....

Wat ik wel weet is dat 200mm meestal wel zal voldoen, maar niet altijd. Ga voor een iets langer bereik. USM of HSM zijn handig, maar niet noodzakelijk .... Mijn Minolta 7D heeft geen USM of HSM lenzen, en toch is deze snel genoeg voor circuit-fotografie.

Veel handiger is een prioriteit op AF lock, zelfs in continu AF mode. Wat baat het als je in servo AF (of continious AF mode) foto's kan maken, ongeacht het feit of de camera al niet een AF lock heeft ????? Heb ik zelf aan den lijve ondervonden vorig jaar .....

Comment

ideal combinatie. is de canon 200 1.8 eventueel in combinatie met extenders.
                dit word veel gebruikt door agenschappen om zowel rally als f1 te fotograferen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn
                  euh, als ge ergens zo'n lenske te koop weet, graag een seintje. Ben daar al heeeeeeel lang naar op zoek

Comment

inderdaad een zalig lansje hé, eenmaal je dat gewoon bent... denk dat er daardoor weinig in occasie te vinden zullen zijn.
                    en nieuw...het is precies alsof canon al hun beste L lenzen niet meer wil maken hé.

Comment

Voor het vliegtuigspotten heb ik me de 50-500mm aangeschaft.

Mijn broer is rallypiloot en vroeg me deze zomer om van hem ook eens fotootjes te komen nemen. Dit heb ik dus gedaan, met hele mooi resultaten.

Indien je geïnteresseerd bent in de foto's, laat je mij het maar weten dan laat ik ze je zien!

Greetzzzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn
                        De professionele fotografen krijgen meestal toelating om een plaatsje te zoeken van waaruit ze wel één of andere prime kunnen gebruiken, als je zelf ergens een plaatsje moet zoeken om foto's te maken van tussen het publiek, dan is een zoomlens véél handiger.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X