Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuiko lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zuiko lenzen

hallo iedereen,

heb dit weekend kennisgemaakt met de olympus E500 en de daarbij geleverde zuiko lenzen, nu heb ik hier en daar al heel veel goeds over die lenzen gelezen, het gaat over de standaard kitlenzen 14-45 mm 1:3.5-5.6 en 40-150 mm 1:3.5-4.5 zijn dit goeie lenzen, heb ik met die laatste al wat degelijke zoomwaarde ? heeft er al iemand ervaring mee ? hoe kan ik berekenen wat de eigenlijke zoomwaardes van zulke lenzen zijn ?

alvast bedankt, dimi
    Last edited by DimiDub; 6 februari 2006, 21:01.
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

Re: Zuiko lenzen

hoe kan ik berekenen wat de eigenlijke zoomwaardes van zulke lenzen zijn ?
    Hi,
    De olympus heeft een cropfactor van 2x voor z'n lenzen. Dus kun je dat aantal mm verdubbelen om de uitsnede te vergelijken met film.
    hier een link met wat info over de camera...(engels)
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Re: Zuiko lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
      hallo iedereen,

heb dit weekend kennisgemaakt met de olympus E500 en de daarbij geleverde zuiko lenzen, nu heb ik hier en daar al heel veel goeds over die lenzen gelezen, het gaat over de standaard kitlenzen 14-45 mm 1:3.5-5.6 en 40-150 mm 1:3.5-4.5 zijn dit goeie lenzen, heb ik met die laatste al wat degelijke zoomwaarde ? heeft er al iemand ervaring mee ? hoe kan ik berekenen wat de eigenlijke zoomwaardes van zulke lenzen zijn ?

alvast bedankt, dimi
      Maak je geen zorgen, dit zijn goede lenzen, met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Misschien ga je over een jaar of zo nog wat meer willen, maar maak je daar vandaag geen zorgen over, die lenzen zijn meer dan OK

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
      X