Iemand ervaring met bovenstaande lens? Ik las immers al veel goeds over Tokina Pro lenzen. En de prijs die ziet er ook goed uit. Graag feedback. Alvast bedankt.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tokina AT-X 828 AF PRO AF 80-200 f 2.8
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Tokina AT-X 828 AF PRO AF 80-200 f 2.8
Hey Dynax,
Zelf heb ik deze lens niet, maar vermits ik ook op zoek ben naar een 2.8 objectief in die zoomrange heb ik er wel wat over gelezen...
Tik die omschrijving eens in in google en wat in al die reviews terugkomt is het volgende:
Positief: scherp, gebouwd als een tank, niet duur
Negatief: wreed trage autofocus, lawaaierig, ondoordacht design: zonnekap schroeft op de plaats van de filter etc...
Tot zover mijn info als niet-eigenaar , puur van het net
groeten,
Geert
-
Oorspronkelijk geplaatst door ghrrmHey Dynax,
Zelf heb ik deze lens niet, maar vermits ik ook op zoek ben naar een 2.8 objectief in die zoomrange heb ik er wel wat over gelezen...
Tik die omschrijving eens in in google en wat in al die reviews terugkomt is het volgende:
Positief: scherp, gebouwd als een tank, niet duur
Negatief: wreed trage autofocus, lawaaierig, ondoordacht design: zonnekap schroeft op de plaats van de filter etc...
Tot zover mijn info als niet-eigenaar , puur van het net
groeten,
Geert
Comment
-
Comment
-
Ik heb een tijdje terug op een beurs een Tokina 80-200 F/2.8 kunnen vergelijken met een sigma 70-200 F/2.8 EX
De Tokina was op 200 mm en F/2.8 redelijk soft, terwijl de Sigma daar beduidend scherper was.
De Sigma is dikker dan de Tokina.
De Tokina lijkt robuuster maar de afwerking van de Sigma is wel beter.
De scherpstelling en het zoemen gaat bij de Sigma iets soepeler dan bij de Tokina.
De Tokina heeft een knoert van een zonnekap (bloempot) terwijl de Sigma een pentalshape zonnekap heeft.
Mijn raad:
Als het budget het toelaat kies dan voor de Sigma (kwalitatief beter mijnes inziens)
Bij Otto Knap krijg je zelfs BD korting op de Sigma (normaal 1048 euro zonder korting en met korting 998 denk ik)
GroetjesLast edited by zunoel; 8 februari 2006, 09:55.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
Comment