Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lenzen, info graag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro lenzen, info graag

Ik ben van plan om een macro lens te kopen voor mijn Canon 300D.
    Ik ben aan het twijfelen tussen de:
    Canon EF-S 60mm f-2.8 USM Macro Lens en
    Sigma 50mm f-2.8 EX DG Macro Autofocus Lens.

Kwalitatief gezien welke lens is de betere.
    Ik kan niet beslissen, graag jullie (objectief) commentaar.
    Vergelijken mag.

De blub blub groeten.

Re: Macro lenzen, info graag

met die brandpuntsafstanden zal je wel hééééél dicht bij je onderwerp moeten geraken om de 1:1 spec te kunnen gebruiken. Daarom heb ik een 105mm gekozen, en mss beter nog was een 180mm (maar dan moet je alweer een snellere sluitertijd kunnen gebruiken om geen bewegingsonscherpte te hebben)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tequila
      Ik ben van plan om een macro lens te kopen voor mijn Canon 300D.
      Ik ben aan het twijfelen tussen de:
      Canon EF-S 60mm f-2.8 USM Macro Lens en
      Sigma 50mm f-2.8 EX DG Macro Autofocus Lens.

Kwalitatief gezien welke lens is de betere.
      Ik kan niet beslissen, graag jullie (objectief) commentaar.
      Vergelijken mag.

De blub blub groeten.
      Vooreerst welkom op dit forum
      Ik kon het niet laten te reageren omwille van jouw nickname : Salud ! wat zou een Mexicano zijn zonder tequila of mezcal

Wat de lens betreft kan ik je jammer genoeg niet helpen omdat ik een Nikon-gebruiker ben
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
        met die brandpuntsafstanden zal je wel hééééél dicht bij je onderwerp moeten geraken om de 1:1 spec te kunnen gebruiken. Daarom heb ik een 105mm gekozen, en mss beter nog was een 180mm (maar dan moet je alweer een snellere sluitertijd kunnen gebruiken om geen bewegingsonscherpte te hebben)
        Dit wordt dus telkens beweerd en waarschijnlijk zal dat wel juist zijn ook
        Maar mijn ervaring leert me dat ik met mijn 28-105mm in macrostand en op 105mm juist dichter bij het onderwerp moet komen dan met mijn Micro-60mm en dan slechts 2:1 haal terwijl dat met de 60mm 1:1 is
        Last edited by mexicano; 1 februari 2006, 14:51.
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

180mm

Comment

Misschien handig om te weten....
            Ze zijn bedoeld voor onderwaterfotografie...

Comment

150mm is ook nog een optie ...

Maar de vraag was de kwaliteit ...
              De Macro-lenzen van Sigma zijn in elk geval zeer goed.
              Zelf had ik eerst de 100mm van Canon maar heb deze geruild voor de 150mm van Sigma en dit beklaag ik mij geen minuut.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Van de 2 lenzen die je aangeeft zou ik de EF-s 60 Macro kopen. Alles wat ik van die lens al gezien heb is ongeloofelijk scherp.

De werkafstand van deze lens is ong hetzelfde als de 100mm macro op een FF body is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                  Van de 2 lenzen die je aangeeft zou ik de EF-s 60 Macro kopen. Alles wat ik van die lens al gezien heb is ongeloofelijk scherp.

De werkafstand van deze lens is ong hetzelfde als de 100mm macro op een FF body is.
                  Het grote voordeel van die EF-S lens is dat je ze nadien nooit kan gebruiken op bijvoorbeeld een 10D, 5D, 1D ...
                  En mits lenzen meestal langer mee gaan dan de body kan je hier best rekening mee houden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                    Het grote voordeel van die EF-S lens is dat je ze nadien nooit kan gebruiken op bijvoorbeeld een 10D, 5D, 1D ...
                    En mits lenzen meestal langer mee gaan dan de body kan je hier best rekening mee houden.
                    Vermits lenzen ook heel goed hun waarde behouden en er ondertussen al honderdduizenden ef-s body's verkocht zijn en in de toekomst nog lang honderduizenden meer verkocht gaan worden zie ik het probleem niet. Je verkoopt hem toch gewoon. En waarschijnlijk gaat op de low cost modellen ef-s "nooit" verdwijnen.

Comment

Dank jullie allemaal.
                      Het is de Canon geworden.

Comment

de sigma 50 is ook héééél goed hoor, doet zeker niet onder voor de EF-s en is een pak goedkoper

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                          de sigma 50 is ook héééél goed hoor, doet zeker niet onder voor de EF-s en is een pak goedkoper

sugar
                          Zou kunnen maar ik heb over de 60mm ef-s al meerdere commentaren gehoord in de richting van dit is zowat de scherpste lens die we ooit getest hebben. Dat heb ik over de sigma nog niet gehoord. Maar het zou kunnen hoor.

Comment

Zou kunnen maar ik heb over de 60mm ef-s al meerdere commentaren gehoord in de richting van dit is zowat de scherpste lens die we ooit getest hebben. Dat heb ik over de sigma nog niet gehoord. Maar het zou kunnen hoor.
                            Wel dat zijn dan ook maar commentaren. En reken maar dat de sigma zéér goed is, en die levert 1:1 op FF formaat (dus 1.6 :1 op APS sensor), als ik goed ingelicht ben 60 levert de EF-s 1:1 op een APS sensor

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                              Wel dat zijn dan ook maar commentaren. En reken maar dat de sigma zéér goed is, en die levert 1:1 op FF formaat (dus 1.6 :1 op APS sensor), als ik goed ingelicht ben 60 levert de EF-s 1:1 op een APS sensor

sugar
                              Tja ik schat de commentaren van CI en RP enz toch nogal hoog in. De ef-s is gemaakt als tegenhanger van de EF100mm maar dan voor APS-C. Hoe dat zit voor de sigma ik zou het niet weten. Maar als je kiest tussen sigma of canon heb ik sowieso een voorkeur voor canon. En de canon heeft USM wat voor macro minder belangrijk is maar voor al de rest wel. Dat alleen al is voor mij ruim het prijsverschil waard. Maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken.

Comment

Working...
                              X