Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Zulke lens dus als hierboven?......Zo'n ding zou ik het nu wel niet noemen hoor....was wel één van de toplenzen van Nikon hoor.....De laatste versie er van is de 70-200 2.8 VR(niet te vergelijken van snelheid natuurlijk maar optisch zit er niet veel verschil op)
Ouderdom is minder belangrijk....wel in welke staat hij verkeerd..
staan er krassen op....zit de rubberen beschermring nog vooraan op de lens.
is de zonnekap OK en is de koker er nog bij voor ze te bewaren...
Ga er van uit dat het de schuifzoom is....prijs gaat rond de 400 a 500 euro voor een goed exemplaar .....meer zou ik er toch niet voor geven hoor.
als ze wat versleten zijn (veel gebruikt dus) dan zie je dat als je toestel ondersteboven keert met lens en je draait ze rond (toestel) dan zal het schuifmechanisme niet blijven hangen maar naar beneden vallen.
Maar kwaad kan dat niet hoor.Normaal zou het wat stroef moeten werken.
Maar bij de meeste lenzen zit er al wat speling op.
Wel zien of er geen stof in de lens zit. Of schimmelplekken. Want als ze al een tijdje moest weg liggen en ze heeft te vochtig gelegen dan zou dit wel kunnen.
Bedankt voor de reaktie.. De persoon vraagt 480 euro.. op't eerste zicht een goeie prijs, maar de lens is volgens mij van '99 of zo. Ik heb de neiging er niet op in te gaan. Lens is tenslotte toch al 8 jaar oud he.
ik heb deze lens ook en ik denk dat die ongeveer dezelfde ouderdom heeft
de lens op de foto is een schuifzoom denk ik ...die van mij is een draaizoom.
De prijs voor die lens is zeker niet te hoog als hij in goede staat zonder krassen verkeerd.
Die lens komt zelden van mijn body af , ze is haarscherp en snelheid mankeert ze zeker en vast niet. Toch misschien nog eens over nadenken hoor.
Op het eerste gezeicht een normale prijs voor deze lens. Ik heb net 4 weken terug een draaizoomuitvoering gekocht (ook 2de hands) maar optisch is dat te vergelijken. Ik was een Sigma 70-200 2.8 gewend, maar ik kan wel zeggen dat de Nikon een verschrikkelijk goed apparaat is en je deze (mits in goede conditie) zeker kan aanraden. Ze worden tussen de € 350,00 en € 500,00 aangeboden. Persoonlijk zou ik kiezen voor de draaizoom, maar dat moet je zelf weten. Die liggen tussen de € 650,00 en de € 900,00. Dan heb je npg de AF-s 'en en die zijn nog wat duurder. (Alles 2de hands hé )
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'
Ik heb zelf ook zo'n 80-200 f2.8 schuifzoom. Tweedehands gekocht met doos, koker en toebehoren. Heb toen dacht ik een 450 euro betaald.
Heb nog steeds geen spijt van deze aankoop. Met een kenko 1.4 converter heb ik nu tele zat voor dit moment.
Grtz
Bryan
Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is
Bedankt voor de reaktie.. De persoon vraagt 480 euro.. op't eerste zicht een goeie prijs, maar de lens is volgens mij van '99 of zo. Ik heb de neiging er niet op in te gaan. Lens is tenslotte toch al 8 jaar oud he.
Deze variant van 80-200 wordt al sedert 1997 niet meer verkocht. Dus een lens van '99 is dan al derde of vierdehands...
Comment