Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

80-200 vs 70-200 VR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 80-200 vs 70-200 VR

Ik ben in het bezit van een Nikon Af-s 80-200 2.8 ED en gebruik deze in
    combinatie met de D2X.
    Nu mijn vraag; Is het de moeite waard om over te stappen naar de 70-200 VR
    t.o.v de 80-200???
    Last edited by Jackx; 25 januari 2006, 21:46.

Re: 80-200 vs 70-200 VR

Voor de optiek : nee, geen verschil.
    Voor de snelheid : nee, geen verschil.
    Voor de handling : nee, persoonlijk vond ik de af-s zelfs lekkerder vast houden.
    Voor de VR : dat licht sterk aan het geen wat je wilt fotograferen.
    "schiet" je regelmatig bij slechte lichtomstandigheden dan is VR een zeer welkom iets.

Succes met je keuze
    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

als je de vr mist op je 80-200 dan wel

anders zou ik het niet doen
      want zouden optisch gelijk moeten zijn.

Comment

Ik heb de 70-200 VR weer verkocht en de 80-200 AFS gehouden. Op 200mm is de AFS toch een fractie beter, maar je hebt geen VR. Zelf gebruik ik deze lens voornamelijk voor sport; voor binnen gebruik ik liever 1.4 glas.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

De 80-200 is veel solider en de zonnekap gaat wel 50 jaar mee.
          Je zal ook niet snel gebruikssporen zien op de body.

De 70-200 lijkt veel fragiler van bouw en de zonnekap is speelgoed.
          Deze lens ligt wel beter in de hand dan zijn voorganger (persoonlijk)

Als je veel 'uit de hand' wil werken, zekere met TC's is de VR en grote plus om scherpe foto's te nemen. Voor de snelheid en de optiek moet je niet ruilen watn die zal wel bijna hetzelfde zijn.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Met een TC is de 80-200 beter maar hij heeft natuurlijk geen VR.
            Wil je eenl ang bereik en VR dan is de 80-400 zeer bruikbaar maar niet snel.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
              Ik heb de 70-200 VR weer verkocht en de 80-200 AFS gehouden. Op 200mm is de AFS toch een fractie beter, maar je hebt geen VR. Zelf gebruik ik deze lens voornamelijk voor sport; voor binnen gebruik ik liever 1.4 glas.
              Vreemd, ik heb ook de 70-200 VR en mijn vriend de 80-200 AFs en we zien juist het tegenovergestelde op 200mm. Ik denk dat de zogenaamde 'sample' variatie er ook wel voor een deel tussen zit. Bovendien is de bokeh van de 70-200VR absoluut subliem te noemen.
              Louter overstappen van 80-200 AFS naar de 70-200 Vr is praktisch gesproken niet echt nodig, beide lenzen zijn evenwaardig. Tenzij je opteert voor de zeer handige VR natuurlijk...
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Allen,

Omdat ik ook op zoek ben naar een tele-zoom volg ik dit draadje op de voet.

In mijn keuzelijst ligt de 70-200 VR tot nu toe op kop (ik ben beginner en blijkbaar heb ik net zo'n vaste hand als Bert Bibber )

Wanneer ik nu op de site van Nikon kijk (www.europe-nikon.com) en kies voor Nederland, dan zie ik daar enkel de 70-200 VR en een 80-200. Kies ik op diezelfde site voor België, dan zie ik de 70-200 VR en 2 verschillende versies van de 80-200.

Nu vraag ik me af, de commentaren die hier over die 80-200 gegeven zijn, op welke van de 2 zijn die dan van toepassing ?

Verder kan ik op de site van Nikon ook niet terugvinden of er met TC's kan gewerkt worden op die 80-200 (welke van de 2 versies).

Met dank voor alle reacties,
                TravelToy

@ Jackx, mijn verontschuldigingen voor het kidnappen van je topic, maar ik geraak er echt niet uit.
                www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Let wel op TravelToy!!

Hier spreekt men over de af-S versie van de 80-200 (deze is nieuw niet meer verkrijgbaar)

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy
                    Allen,

Omdat ik ook op zoek ben naar een tele-zoom volg ik dit draadje op de voet.

In mijn keuzelijst ligt de 70-200 VR tot nu toe op kop (ik ben beginner en blijkbaar heb ik net zo'n vaste hand als Bert Bibber )

Wanneer ik nu op de site van Nikon kijk (www.europe-nikon.com) en kies voor Nederland, dan zie ik daar enkel de 70-200 VR en een 80-200. Kies ik op diezelfde site voor België, dan zie ik de 70-200 VR en 2 verschillende versies van de 80-200.

Nu vraag ik me af, de commentaren die hier over die 80-200 gegeven zijn, op welke van de 2 zijn die dan van toepassing ?

Verder kan ik op de site van Nikon ook niet terugvinden of er met TC's kan gewerkt worden op die 80-200 (welke van de 2 versies).

Met dank voor alle reacties,
                    TravelToy

@ Jackx, mijn verontschuldigingen voor het kidnappen van je topic, maar ik geraak er echt niet uit.
                    Nikkor Tc's kunnen enkel gebruikt worden op de Nikkor 80-200/2.8 AFS en Nikkor 70-200/2.8 AFS VR G.
                    Op de vorige versies 80-200/2.8 AFD en non-D kunnen geen Nikkor-Tc's gebruikt worden. Merken zoals Sigma, Kenko en Tamron zijn hier een alternatief voor.

Comment

Ik heb dit altijd een goede vergelijking gevonden tussen deze twee

Comment

wauw, daar staat werkelijk alles over geschreven.

Jammer dat mijn engels te wensen overlaat

Gr Kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP
                          Jammer dat mijn engels te wensen overlaat

Gr Kees
                          Daar moeten we mee leren leven als beperkte groep Nederlandstaligen op wereldvlak hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                            Ik heb dit altijd een goede vergelijking gevonden tussen deze twee

http://www.camerahobby.com/Review-70-200mmVR.htm
                            Juist, een zeer goede review. Al moet ik wel opmerken dat hier de vergelijking gemaakt wordt tussen de 70-200/2.8 AFS VR G en de voorlaatste versie van de 80-200 met name de 80-200/2.8 AFD en NIET de AFS-versie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                              Juist, een zeer goede review. Al moet ik wel opmerken dat hier de vergelijking gemaakt wordt tussen de 70-200/2.8 AFS VR G en de voorlaatste versie van de 80-200 met name de 80-200/2.8 AFD en NIET de AFS-versie.
                              Da's waar maar de topic titel vermeldt dit niet hé

Comment

Working...
                              X