Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma lens

Iemand ervaring met deze lens van Sigma?

Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC voor Nikon.
    Nikon D50 | 18-55mm ED kitlens | 55-200mm ED

Re: Sigma lens

Beslist een goede lens voor het geld. kijk op de volgende site voor foto's

Mocht je meer willen weten, gebruik dan de zoekfunktie, Hier staat zoveel over deze lens dat je wel een dag bezig kan zijn.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

ik heb ze voor canon, veel zal het niet verschillen denk ik.
      Voor de prijs inderdaad zeker geen slechte lens, maar ook hier; you get what you pay for...
      + leuk zoom bereik
      + licht
      + prijs

- lichtsterkte
      - niet super scherp
      Als je wat duurder aankunt zou ik een lichtsterkere lens nemen, maar om te beginnen zeker een aanrader en ook een leuke walk around lens. Maar eens je geproefd hebt van betere en vooral lichtsterkere lenzen dan voldoet deze lens helaas niet meer...

Groeten Janvangent
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

mijn canonvariant staat in de koopjeshoek
        zeer vriendelijk geprijsd lensje, en redelijke prestaties. Heb er twee vakanties mee opstap geweest, en echt prijs/kwaliteit gezien een goede koop, vooral het bereik is zeer interessant. Niet de snelste, en de stilste...

Toch verkoop ik ze, want kheb nu een 17-40f4 van canon inde plaats.

Comment

Van deze lens heb ik al hele mooie foto's gezien, maar is hij ook duidelijk beter dan de kitlens van canon bv. ?
          Soms zie ik reviews en dan heeft men het over soft, maar de foto's die ervan gezien heb waren toch scherp en contrastrijk, veel verschillende meningen over deze lens.
          Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Hallo

Heb deze lens nu ongeveer een jaar in gebruik op een D70 en ben er ZEER tevreden over. Prijs/kwaliteit is dit een aanrader. Zit 80%van de tijd op mijn toestel voor dagdagelijks gebruik.

Groetjes uit Brugge

Marc

NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omega
              Van deze lens heb ik al hele mooie foto's gezien, maar is hij ook duidelijk beter dan de kitlens van canon bv. ?
              Soms zie ik reviews en dan heeft men het over soft, maar de foto's die ervan gezien heb waren toch scherp en contrastrijk, veel verschillende meningen over deze lens.
              Over de Sigma lenzen vind je de meest uiteenlopende meningen. Mijn ervaring is dat ze vrij goed zijn maar dat alleen de dure EX lenzen onder alle omstandigheden scherp blijven. De andere minder dure Sigma's moeten wat dichtgedraaid om scherpte te krijgen. Persoonlijk heb ik de 24-135 2.8-4.5 waarover je de meest uiteenlopende reviews kan lezen. Gisteren genomen op F10 :http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=100243
              fotosite

Comment

ik heb ze voor canon, veel zal het niet verschillen denk ik.
                Voor de prijs inderdaad zeker geen slechte lens, maar ook hier; you get what you pay for...
                + leuk zoom bereik
                + licht
                Jan, je noemt als positief dat hij licht is. Ben het daar niet helemaal mee eens.
                Hoe beter de kwaliteit hoe zwaarder (meestal) de lens. Het is het glas wat het gewicht aan de lens geeft.
                http://www.fotohans.eu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                  Jan, je noemt als positief dat hij licht is. Ben het daar niet helemaal mee eens.
                  Hoe beter de kwaliteit hoe zwaarder (meestal) de lens. Het is het glas wat het gewicht aan de lens geeft.
                  Aan het gewicht kan je meestal inderdaad iets of wat zeggen over de kwaliteit, MAAR: Licht in gewicht blijft een voordeel!!!

Ik denk toch dat velen zitten te wachten op lichtere objectieven dan zwaardere...

Mvg

Comment

Working...
                  X