Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos350 - uitbreiden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos350 - uitbreiden ?

Hello,

ben net overgestapt van een compact digitale naar de Eos350D met kitlens, heb er nog een externe EX flits opgezet en enkele foto's mee genomen.

De resultaten vielen een beetje tegen, dus heb ik raad gezocht op onder andere dit forum, blijkbaar in 'M' stand zetten, 1/60 tot 1/125 gebruiken met f4.5 tot f8 en flitscompensatie naar +2/3 geeft al een heel stuk beter.

Maar ik blijf met een vraagje zitten, ik zal dit toestel vooral gebruiken om foto's van wagens te nemen tijdens evenementen, vooral in open lucht, maar ook binnen, zoals momenteel op het AutoSalon.
    Nu is mijn vraag, welke lens (of lenzen) zijn hiervoor het beste geschikt, de standaard lens is een mooi begin, maar ik denk dat er zeker veel beter te vinden is, zoals eventueel een van de L-lenzen, die bijzonder goed zijn, maar tevens redelijk duur te noemen zijn en tenslotte blijft het een hobby, geen professionele toepassing.

Johan

Re: Eos350 - uitbreiden ?

Ben ondertussen al een beetje verder geraakt, en het volgende lijstje met 'glas' samengesteld, eventuele reacties dewelke ik best aanschaf worden zeer op prijs gesteld.

EF50 f/1.8 II (prijs 120 Euro)
    kan er trouwens iemand uitleggen waarom dit een lens is die velen onder jullie hebben ? door de lage f-waarde ?

EF 28mm f/2.8 (ong. 170 Eurp) - een goeie groothoek ?
    EF28-200mm f/3.5-5.6 USM (ong. 360 Euro) groothoek tot tele ?
    EF55-200mm f/4.5-5.6II USM (ong. 250 Euro)
    EF70-200mm f/4L USM (ong. 615 Euro) nieuwe L-lens voor die prijs ?
    EF100-300mm f/4.5-5.6 USM (ong. 282 Euro)
    EF75-300mm f/4-5.6 III (ong. 200 Euro), deze heeft geen USM motor, is dit belangrijk voor de kwaliteit van de foto's ?

Zoals in mijn eerste post al aangegeven, ik ben op zoek naar een mooie set om foto's van auto's te nemen, binnen, dus op korte afstand, waardoor ik een groothoek nodig heb veronderstel ik, en op circuit, waardoor ik naar een tele zoek.

Mvg

Johan

Comment

EF70-200mm f/4L USM (ong. 615 Euro) nieuwe L-lens voor die prijs ?
      Deze zou ik en nog vele anderen op dit forum aanraden en tot eind januari is er een cash back actie. Op autosalon zal je er wel niet veel mee kunnen doen of het ware detail opnames van de wagen. Maar in open lucht kan hij zeker van pas komen! Doe maar es een search op het forum ivm deze lens!

Over de andere kan ik niet veel zegen want niet in mijn bezit, enkel dat dikwijls een groot bereik leidt tot concesies ivm beeldkwaltiteit. Maar dat hangt of heo kritisch jij persoonlijk bent!

Nog veel moed Janvangent
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Johan,

Ik zit met hetzelfde probleem (ongeveer). Mag morgen mijn 350D gaan afhalen, met kitlens, en ik ben op zoek naar de goeie volgorde van lenzenaankoop.
        Die 50mm 1.8 is volgens mij populair door : lichtsterkte, scherpte, prijs-kwaliteit. Staat zeker hoog op mijn verlanglijstje. Lijkt me ook een goeie portretlens (80mm eq). Vooral met het oog op de nakende geboorte van mijn dochter kan die wel eens handig zijn. Da's nummer één dus.

Ik ben een bergfanaat, dus een groothoek is wellicht mijn volgende aankoop. Daarvoor dacht ik aan iets als de tokina 12-24, die zeer goede reacties krijgt. Ben nog sigma reviews en dergelijke aan 't lezen. Ik denk dat je met 28mm (= 45mm equivalent) teleurgesteld zult zijn qua breedhoek. Voor mij is qua breedhoek de maximale opening van minder belang, aangezien je daar met langere sluitertijden kan werken zonder bewegingsonscherpte, en er in de bergen meestal licht zat is. Komt daarbij dat je sowieso voor landschappen op grotere diafragma's werkt (ik toch...)

Qua tele denk ik nog even voort te doen met een erfenis uit mijn analoog verleden, de 75-300. Goedkope lens, die ik misschien ooit wel eens wil vervangen, maar geen prioriteit. In jouw lijstje merk ik dat de 70-200 f4 L er uit springt, deze lens is m.i. van een andere klasse dan die anderen. vooral qua prijs
        Ook op 't verlanglijstje staat een macro-lens van rond de 100mm, maar dat kan ook wachten. Zo klein zijn baby's nu ook weer niet...
        En misschien, voor 't geval ik naar de woestijn op reis ga, toch maar een 18-200 als reislens ? Ben ook gecharmeerd door de 28-75/2.8 van tamron als all-round lens...
        Nog een tip : ik heb mijn body in België gekocht, maar voor lenzen ga ik toch het goedkopere online shoppen proberen. Een systeem dat ik wil gebruiken is om bvb. 100€ per maand te sparen. Tegen het einde van 't jaar heb ik dan wel mijn glaswerk bijeen denk ik, zonder noemenswaardige financiële katers

Nog een vraagje voor jou : welke flits heb je eigenlijk gekocht ? hm, tiens, ik zal eens zoeken of er een boompje over opzetten bij accessoires...

In alle geval 't amusement met je camera, en laat eens weten wat het geworden is en hoe het je bevalt hé !

groeten,

Herzie

PS : misschien beter in "objectieven" plaatsen ?

Comment

om autos op het autosalon te fotograferen, zou ik een echte breedhoek aankopen (en dus met de 1.6 fov crop van de 350d rekening houden)

28mm groothoek is op een 350d niet veel groothoek ...
          dus gaat ge beter voor de tokina 12-24 .. goeie lens naar het schijnt
          Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
          my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

heb bij gebrek aan beter dan maar de 18-55 gebruikt op het salon, als breedhoek niet slecht, gelukkig was ik om 10u al binnen, en vermits ik een Lamborghini fan ben stond ik om 10u05 al in de patio.

En ik moet toegeven dat ik de wagens van vrij kortbij kon fotograferen met de standaard lens, enig probleem was natuurlijk dat het een donkergrijze en een knalgele wagen naast elkaar stonden ... met alle belichtingsproblemen vandien.

Maar voor mijn eerste 'uitstap' met deze camera zijn de resultaten best wel aanvaardbaar (rekening houdend met het feit dat ik mijn vorige camera, een Canon G6 gewoon op 'auto' liet staan)

Ik heb wel de 380EX Speedlite gebruik ipv de ingebouwde flits, gelukkig dat ik deze voor een prijsje heb kunnen op de kop tikken.

Een ander vraagje, die 50mm f/1.8 lens, kan ik die niet beter door een 28mm f/1.8 USM vervangen in mijn geval ... om wagens te fotograferen, kan ik korterbij mee trekken nee ?

Ik ben niet verplicht om Canon lenzen te kopen, blijkbaar zijn een heel goeie alternatieven van Sigma, Tamron en dergelijke te vinden niet ? Deze zijn meestal goedkoper, en om van mijn amateur status door te groeien is het misschien beter om iets goedkoper te beginnen, en later eventueel een L lens van Canon aan te schaffen ? Of zie ik dat verkeerd ?

Johan

Comment

Working...
            X