Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tilt and shift lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tilt and shift lenzen

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
    Een voorbeeldje van een T/S lens van een alombekende site:
    Als of je de lens ziet van een balgcamera. Grappig.

Cambo is voor mij bekender, maar dat ter zijde. Wel schattig klein en compact. Die van Cambo heb je dan de lens, voorpaneel, dan krijg je pas de balg. Tjonge wat een verschil.

Ik ga mij wel verdiepen, waar dit soort lenzen te verkrijgen zijn. Het zal vast niet de enige fabrikant zijn.
    Ik vraag met trouwens wel af hoe je moet zien dat alles scherp is als je met zo'n klein schermpje werkt. Bij Cambo werk je dan met 4 bij 5 inch. Beide vermenigvuldigd met 2,54 cm. Daar is wat op te zien (regelmatig gebruik je dan nog steeds een vergrootglas hoor).

Tjonge, ik heb even beter gekeken. Wat is het toch mooi, nu weet ik ook waarom ik voor dat soort foto's val. Niet dat ik deze foto nou zo mooi vindt. Ik heb mooiere gezien. Het is alsof je thuis komt. Wouw.

Ik heb de man zelf even bekeken (weer een noor denk ik), doen altijd leuke dingen.
    Last edited by DDDDD; 15 april 2007, 21:50. Reden: twijfel weggehaald en bewondering toegevoegd, meneer de convertor bewonderd.
    sluitstuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
      Een voorbeeldje van een T/S lens van een alombekende site:

Deze lens is niet commercieel verkrijgbaar, maar de pagina laat wel zien wat de mogelijkheden van een T/S lens zijn in domein dat niet veel met architectuur te maken heeft.
      Omdat ik een heel klein beetje het idee heb dat de indruk bestaat dat deze lenzen nog niet verkrijgbaar zijn, zet ik hier even de url neer van een leverancier (-:

Last edited by DDDDD; 17 april 2007, 07:46. Reden: url erbij
      sluitstuk

Comment

Voor de geïnteresseerden in Tilt/Shift:

De firma Hartblei was schijnbaar een beetje "in slaap gevallen". Zo te zien was dat door een (commerciële) herstructurering denk ik.

Maar nu komt het goede nieuws : Naast hun kwalitatief heel goede eigen lenzen hebben ze nu ook een reeks met Carl Zeiss lenzen.
        Mijn spaarpot zal er weer last van hebben.....

De nieuwsgierigen kunnen HIER efkens watertanden.

De Carl Zeiss lenzen zijn wel "een beetje duurder" dan de Russische lenzen. Nochtans is er voor "gefortuneerden" een buitenkansje.
        Dan hebben ze drie Top Superrotators in één keer.

Groetjes
        Skitch
        Last edited by Skitch; 9 mei 2007, 00:21.
        " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Hartblei – Russian Lens MC TS-PC Tilt Shift 35 mm SR35UA 525 €

ik ben eigenlijk wel aan't watertanden hoor.

so what dat dat een ruski lens is, vanaf F8 zal da toch wel behoorlijk deftig zijn zeker!
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik kan je binnenkort vertellen als die scherp is, kheb er vorige week zo eentje besteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Dit is slechts de helft van de mogelijkheden en juist dit deel is in belangrijke mate overbodig geworden door Photoshop.
              Je kon vroeger ook het fotopapier schuin onder de vergroter zetten en wat met een karton op en neer wuiven om het belichtingsverschil op te vangen

Comment

Working...
              X