Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CCD schoongemaakt met kwast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: CCD schoongemaakt met kwast

    Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
    voor degenen die ongeloof hebben aan het hetgene ik zei: ik werk op Nitto Denko in genk en die produceren tonnen lijm per maand (1500ton op een normale maand) en ik heb de effecten van tolueen, hexaan, heptaan, methanol en nog veel andere vuilligheid van dichtbij gezien en ik weet wat het aanricht op metaal, rubber en andere stoffen.
    En wie zegt dat ze die lijm gebruiken voor de scotch magic tape Die tape staat erom bekend dat het niet schadelijk is voor hetgeen waar je het opplakt en dat het geen lijmresten achterlaat (waarschijnlijk heet het daarom MAGIC tape?)

    Maargoed, ik heb ook liever dat men deze methode niet gebruikt. Op dat sensorschoonmaakspul verdien ik namelijk vele malen meer

    Ik blijf zelf dus gewoon tape plakken. Voor mij (en voor vele anderen), werkt het immers gewoon zonder problemen. Ter info: je plakt de tape niet op de fragiele sensor, er ligt namelijk nog een filter overheen.

    Comment


    • #32
      Re: CCD schoongemaakt met kwast

      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384
      En wie zegt dat ze die lijm gebruiken voor de scotch magic tape Die tape staat erom bekend dat het niet schadelijk is voor hetgeen waar je het opplakt en dat het geen lijmresten achterlaat (waarschijnlijk heet het daarom MAGIC tape?)

      Maargoed, ik heb ook liever dat men deze methode niet gebruikt. Op dat sensorschoonmaakspul verdien ik namelijk vele malen meer

      Ik blijf zelf dus gewoon tape plakken. Voor mij (en voor vele anderen), werkt het immers gewoon zonder problemen. Ter info: je plakt de tape niet op de fragiele sensor, er ligt namelijk nog een filter overheen.
      wij maken zo goed als dezelfde tape en das op basis van 560kg R10 rubber, 3250kg tolueen en 312kg DOP (weekmaker maar scheikundige naam ontbreekt me opt moment)

      deze lijm zou in principe inderdaad nie lossen maar mij gaat het niet over het lossen maar over de extra producten die erbij gebruikt worden die schadelijk zijn (tolueen en dop in dit geval)

      oja, er zijn waterlijmen op basis van acrylzuur bijt door huid, verf en metaal alsof het honger heeft dus laten we hopen dat het al zo geen lijm is
      In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

      Comment


      • #33
        Re: CCD schoongemaakt met kwast

        wij maken zo goed als dezelfde tape en das op basis van 560kg R10 rubber, 3250kg tolueen en 312kg DOP
        Zie maar da je hier geen fabrieksgeheim hebt vrijgegeven!
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

        Comment


        • #34
          Re: CCD schoongemaakt met kwast

          Oorspronkelijk geplaatst door 4Har
          Ik zeg dus: nooit doen met plakband, al is het maar voor je gemoedsrust, en degenen die overtuigd zijn van de goede werking: vooral doorgaan, maar niet promoten...

          Ik kan in uw denken inkomen.... Maar als het niemand had zitten promoten, had ik het ook nooit leren kennen. Dit is het enige fotografie forum dat ik volg
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #35
            Re: CCD schoongemaakt met kwast

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
            ... en die produceren tonnen lijm per maand (1500ton op een normale maand) en ik heb de effecten van tolueen, hexaan, heptaan, methanol en nog veel andere vuilligheid van dichtbij gezien en ik weet wat het aanricht op metaal, rubber en andere stoffen.
            Even een kritische bedenking: moeten we hier geen onderscheid maken tussen de onverdunde basisgrondstoffen en het uiteindelijke product (zijnde de tape)?
            Groeten, David

            Comment


            • #36
              Re: CCD schoongemaakt met kwast

              en daar gaan we weer...
              Alles draait hier precies op hetzelfde uit

              ok, alles heeft zijn voordelen en nadelen en er zijn verschillende manieren om je sensor te kuisen.
              Je moet gewoon eens proberen om je neer te leggen bij de mening/handeling van iemand anders.

              Waarschijnlijk zal tape nadelen hebben, maar dat is toch ook zo bij eclipse (alleen weet ik nog niet wat ), of bij het blaaspeertje.

              Elk kiest wat voor hem het best/goedkoopst/gemakkelijkst is.

              Amen
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

              FZ50

              Comment


              • #37
                Re: CCD schoongemaakt met kwast

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
                deze lijm zou in principe inderdaad nie lossen maar mij gaat het niet over het lossen maar over de extra producten die erbij gebruikt worden die schadelijk zijn (tolueen en dop in dit geval)

                oja, er zijn waterlijmen op basis van acrylzuur bijt door huid, verf en metaal alsof het honger heeft dus laten we hopen dat het al zo geen lijm is
                't Is daarom dat bij ons in de drukkerij - na 4 uur duizenden stukjes scotch magic tape geplakt te hebben - onze mensen hun vingers van hun handen smelten onder verschrikkelijke pijnen
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • #38
                  Re: CCD schoongemaakt met kwast

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                  't Is daarom dat bij ons in de drukkerij - na 4 uur duizenden stukjes scotch magic tape geplakt te hebben - onze mensen hun vingers van hun handen smelten onder verschrikkelijke pijnen
                  Greetz, Kariboe
                  Hihi LOL
                  Idd, een paar jaar geleden zijn wij overgeschakeld naar Computer-To Plate...

                  Een chance, want mijn handen beginnen zich pas nu maar te herstellen van al dat geplak & gemonteer van filmen met die verschroeiende tape

                  Met een beetje geluk zijn volgend jaar mijn vingerafdrukken teruggegroeid

                  Comment


                  • #39
                    Re: CCD schoongemaakt met kwast

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    't Is daarom dat bij ons in de drukkerij - na 4 uur duizenden stukjes scotch magic tape geplakt te hebben - onze mensen hun vingers van hun handen smelten onder verschrikkelijke pijnen
                    Greetz, Kariboe
                    lach er maar mee, ik zie de gevolgen van tolueen enz dagelijks op het werk dat goedje 1min inhaleren en ge zijt nog zatter als na een fles wodka

                    nuja, ieder heeft zijn eigen manier van zuiver maken. zelfde voor het poetsen van een wagen, de ene doet altijd car-wash maar de andere (waaronder ik) doet alles met de hand en met 2 emmers water. maar tis wel de mijne waar er geen veegringen op te zien zijn
                    In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

                    Comment


                    • #40
                      Re: CCD schoongemaakt met kwast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
                      lach er maar mee, ik zie de gevolgen van tolueen enz dagelijks op het werk dat goedje 1min inhaleren en ge zijt nog zatter als na een fles wodka
                      Sorry hoor, ik wou je niet uitlachen (of een gekend probleem minimaliseren) - ik ben alleen dat welles/nietes i.v.m. die Scotch-tape wat beu... Da's hier nu al een paar jaar aan de gang, soms met de vreemdste argumenten...


                      Oorspronkelijk geplaatst door Dirkxke
                      nuja, ieder heeft zijn eigen manier van zuiver maken. zelfde voor het poetsen van een wagen, de ene doet altijd car-wash maar de andere (waaronder ik) doet alles met de hand en met 2 emmers water. maar tis wel de mijne waar er geen veegringen op te zien zijn
                      Dan zal je wel regenwater moeten gebruiken, want met leidingwater schuur je miniskule krasjes in je lak door de kalk in het water...

                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #41
                        Re: CCD schoongemaakt met kwast

                        Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                        Hihi LOL
                        Idd, een paar jaar geleden zijn wij overgeschakeld naar Computer-To Plate...
                        [Off topic mode on] Daar kan ik nog maar van dromen, 't is maar een klein drukkerijtje bij ons hoor [Off topic mode off]
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                        Comment


                        • #42
                          Re: CCD schoongemaakt met kwast

                          hier zitten mensen die scotch reeds een jaar gebruiken.. zonder problemen.

                          maar als je over chemische producten begint:

                          eclips IS onverdund.
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #43
                            Re: CCD schoongemaakt met kwast

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                            Sorry hoor, ik wou je niet uitlachen (of een gekend probleem minimaliseren) - ik ben alleen dat welles/nietes i.v.m. die Scotch-tape wat beu... Da's hier nu al een paar jaar aan de gang, soms met de vreemdste argumenten...


                            Dan zal je wel regenwater moeten gebruiken, want met leidingwater schuur je miniskule krasjes in je lak door de kalk in het water...

                            Greetz, Kariboe
                            we zullen anders onze 2 wagens eens naast elkaar zetten

                            om ontopic te blijven, het is gelijk ik zei: iedereen heeft zijn eigen manier om iets zuiver te maken
                            In mijn Lowepro Nova 4 AW neem ik mee: Canon Eos 350D + 70-200 f2.8L IS USM + 24-105 f4L IS USM + 10-22ef-s USM + grip + 580EX - Manfrotto statiefke - Canon powershot A75

                            Comment


                            • #44
                              Re: CCD schoongemaakt met kwast

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                              Sorry hoor, ik wou je niet uitlachen (of een gekend probleem minimaliseren) - ik ben alleen dat welles/nietes i.v.m. die Scotch-tape wat beu... Da's hier nu al een paar jaar aan de gang, soms met de vreemdste argumenten...

                              Greetz, Kariboe
                              Na een half jaar gezwegen te hebben,moet ik nu al terug zwijgen.
                              Feya ik hoop dat je genoeg geholpen zijt.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment


                              • #45
                                Re: CCD schoongemaakt met kwast

                                Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                                Na een half jaar gezwegen te hebben,moet ik nu al terug zwijgen.
                                Pleaaaase, niet zwijgen hé Cois... 'k zou het niet op mijn geweten willen hebben... Weer 'n half jaar in de stilte door Kariboe
                                'k Mag het niet gedroomd hebben...

                                Ik gebruik die Scotch ook, maar ik raad dit niet meer aan... Ik raad i.v.m. de ccd niets meer aan
                                Er zijn - met ieder methode - teveel factoren die bepaald worden door iemands gezond verstand (en een beetje geluk). Gebruik niet teveel eclipse-vloeistof (anders loopt er tussen je ccd en het filter), gebruik nagelnieuwe Scotch (en geen tape die al een ganse zomer in je handschoenkastje van de wagen ligt), als je de tape verwijdert doe het dan 'smooth and gently' (en niet met 'n ruk), enz, enz...

                                Langs de andere kant, als je een beetje voorzichtig bent dan kan er eigenlijk niet veel gebeuren. Die ccd (of beter dat filter) kan wel wat hebben... Een klein beetje gezond verstand en wat voorzichtig testen zullen het wel klaren...

                                Groetjes, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X