Ik fotografeer al een tijdje digitaal, met een Sony DSC-S75 maar zo'n compact is toch niet hetzelfde als een reflex, dus overweeg ik de aanschaf van een digitale reflexcamera.
Uit andere threads begrijp ik dat ieder merk zijn voor- en tegenstanders heeft en dat de discussies wel eens hoog durven oplopen. Ik heb echter in het verleden altijd veel plezier beleeft aan mijn Canon EOS600, gekocht in 1990 (ter gelegenheid van het WK voetbal in Italië
) totdat hij enkele jaren geleden de geest gaf en ik dus die Sony kocht. De reden om terug naar Canon te grijpen is ondermeer dat ik al lenzen en een flitser heb. De flitser is een Canon Speedlite 300EZ en de lenzen zijn een Canon EF 35-75 mm 1:3.5-1:4.5 (deze lens zat standaard op de EOS 600) en een Exacta (gekocht in Duitsland indertijd, er werd me gezegd dat dit hetzelfde was als Sigma ?) 75-300 mm 1:4.5-1:5.6. Zijn deze lenzen goed genoeg om op een Canon 350D te zetten of zijn de huidige kitlenzen beter dan wat ik heb (en dan hoef ik niet noodzakelijk een Canon te kopen) ?
Alvast bedankt,
Mario
Uit andere threads begrijp ik dat ieder merk zijn voor- en tegenstanders heeft en dat de discussies wel eens hoog durven oplopen. Ik heb echter in het verleden altijd veel plezier beleeft aan mijn Canon EOS600, gekocht in 1990 (ter gelegenheid van het WK voetbal in Italië
![Cool](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/cool.gif)
Alvast bedankt,
Mario
Comment