Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera voor sportfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• camera voor sportfoto's

Hoi,

Ik zou vrij binnenkort een DSLR willen kopen. Eerste doel van deze kodak is om er sportfoto's mee te trekken. (voornamelijk volley). Naast dat wil ik er natuurlijk ook gebruik kunnen van maken om 'gewone' foto's te trekken .

Ik zie hier vaak de namen D50 van Nikon en EOS 300 of 350D van Canon verschijnen. Doch ik ben niet merkgebonden, laat staan een voorkeur te hebben voor Nikon of Canon.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraden??? Bovenop de body zal ik wellicht niet toekomen met de kitlens. Welke lens zou er nog bij passen? (prijs/kwaliteit).

We spreken hier natuurlijk niet over de UITERSTE vereisten, daar ik nog maar beginner ben en ook niet meteen het budget heb om onmiddellijk HET van HET aan te schaffen...

thx

Re: camera voor sportfoto's

Of je nu D50 van Nikon of de EOS 300 of 350D van Canon neemt of nog een ander merk maakt eigenlijk geen verschil want de toestellen ontlopen elkaar niet zo veel.
    Verschil zal er volgens mij inzitten welke lens je daar op zet.
    Want voor sportfoto's voor u hier Volleybal. Dat voornamelijk binnen in sporthallen beoefend wordt zal de kitlens niet volstaan denk ik. En zal je een 70-200 F2.8 of 80-200 F2.8 nodig hebben. Ik haal zelf uit mijn Nikon D70 binnen in sporthallen op ISO 1600 maar sluitertijden op F 2.8 van gemiddeld 1/150. Of je moet een sporthal hebben met veel licht zodat je wat lager in de ISO waarden kan gaan. Zie voorbeeld foto’s genomen met D70 met de Nikon 80-200 F2.8.
    http://users.telenet.be/berlaar/foto/Worldcup/actiefoto's/index.html
    Maar met de kitlens ga je wel foto’s kunnen nemen. Maar je zal teleurgesteld zijn van de foto’s denk ik.
    Dus die tweede lens vb…Sigma 70-200 F2.8 (om er maar ééntje te noemen) daar ga je toch rekening mee moeten houden in uw Budget.
    Maar tweedehands zijn die wel te vinden hoor hier op het forum.
    Last edited by jan van ginkel; 29 december 2005, 17:59.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Comment

Ik heb een D70 met een 80-200 f2.8 ... neem voornamelijk ook volleyfoto's.

De f2.8 is een minimum vereiste als je niet wil gaan flitsen ...
      www.fotofolio.be

Comment

Gezien de eisen zou ik eerst een lens uitkiezen en daarna een body. Alle DSLR's voldoen, de lens is een ander verhaal zoals hierboven al aangehaald
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Een 70-200F2.8, bv de Sigma 70-200 2.8 EX is idd een minimumvereiste. En soms kom jer nog niet mee zoals ik deze week al ondervonden heb.
          fotosite

Comment

Ik gebruik de Nikon D2H met een nikon 80-200 2.8 objectief voor actiefotografgie. Dit is natuurlijk wel een prijsklasse hoger maar kwalitatief ook een klasse hoger mag ik zeggen. Maar als het voor in zalen is zal je op een hoge gevoeligheid moeten opnemen en mijn ondervinding is wel dat er bij de Canon-toestellen minder ruis optreedt bij hoge Iso-waarden...Ik persoonlijk zou voor Canon gaan als het om zaalsporten draait...Belangrijk is ook dat je een lichtsterk objectief neemt zodat je niet met al te lange sluitertijden moet werken. Lang is relatief maar kan een nuanceverschil geven in je beeld, ook al mag er bij sportfotografie wel wat beweging zitten in het beeld om de actie tot zijn recht te laten komen. Qua brandpuntsafstand heb je aan een maximum van 200mm meer dan genoeg bij volleybal. Als je dan toch op een lagere iso-waarde wil werken kan een monopod altijd handig zijn. Ik ben nu niet zoveel bezig met sportfotografie aangezien ik nog fotografie studeer en er uiteindelijk mijn genoegen niet uithaal maar dat is dan persoonlijk, ik heb wel altijd een monopod vanachter op mijn fotozak hangen om met zekerheid beelden te kunnen maken in bepaalde gevallen...

Comment

Een 70-200 of 80-200 f1/2.8 lijkt me idd een goede start voor sportfotografie. Sigma produceert er een die erg goed presteert, maar ook Canon en Nikon hebben zoiets voorradig (maar dan wel iets duurder)
              Zo'n lens gaat wel al tegen de 1000 EUR aanschurken.
              Ik weet niet hoever je budget rijkt... D50/D70s of 350D gaat niet zoveel verschil maken. Als je voor het EOS systeem kiest zou ik wel opteren voor een tweedehandse 20D, die koop je op dit ogenblik aan een prijs vergelijkbaar met de 350D nieuw, en die 5 beelden per seconden van de 20D maken he mtoch meer geschikt voor dit soort werk

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
              X