Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scientific test E-20P, D60, D100, S2 Pro

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scientific test E-20P, D60, D100, S2 Pro

Gevonden:

It is an examination of the current capabilities of the cameras, especially regarding compatibility of 35 mm - SLR lenses and 6 - Mpixel - sensors.

The report has been published the 24. september 2002 at Photokina Fair, Cologne, Germany.

You can download it from the first GERMAN! page of

http://www.uschold.com/htm/Uebersicht/uebersicht.htm

Maar ik kan de PDF-file niet openen !!!
    Ik heb Acrobat 5.0 .... dan zou dit toch moeten lukken ?

Indien er iemand de test WEL kan openen, zou je de PDF-file dan eens willen mailen a.u.b ? Thx !
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Het is gelukt !
    Ik laat dit topic maar staan. Wellicht interessert het ook anderen !

Comment

Hallo Marc,

Fijn dat je het zelf hebt kunnen openen, ik had het je wel willen mailen; door een computerchrash een paar weken terug zijn we echter alle mail en adressen kwijtgeraakt. Via BD lukt het mij ook niet je te bereiken, zou jij nog eens een mailtje willen sturen, zodat ik weer een correct adres beschik.

BTW: al interessante conclusies bemerkt?

Groetjes,

Jan
      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

Comment

Zware koek en een paar verrassende resultaten.
        Wat ik niet had verwacht is dat de Olympus E20 er zo goed uit komt.
        Ook verrassend vind is dat dezelfde lens op de Nikon D100 en op de Fuji S2 verschillende resultaten voor de lens geeft (vb. noodzaak om meer te diafragmeren op 1 toestel dan op een ander).
        Verder dat de groothoek zooms in het algemeen niet goed scoren (met uitzondering een beetje voor de Nikon 17-35 in de 35 mm stand).
        Dat de 80-200 van Nikon zo´n goede performer is bij grote openingen.
        Dat Canon lenzen een betere performance behouden bij verder diafragmeren.
        Dat de sharpening van de D60 als agressiever wordt beschreven dan op de S2.
        Dat sharpening bij de D60 verschillend is in het centrum versus de randen om te compenseren voor fouten t.g.v. het gebruik niet digitaal geoptimaliseerde lenzen.
        Spijtig dat voor de 85 mm een 1.8 en een 1.4 lens zijn vergeleken.
        De testmethode is niet erg duidelijk. VB. werd de Fuji S2 in 12 mp gebruikt of in 6 mp mode????
        m.v.g.
        Jos
        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

Comment

Allez, ben blij dat ik er toch een paar plezier heb mee kunnen doen !
          Soms is het wel eens interessant ff BD te verlaten om je wat te documenteren !

BTW Jos, ik denk dat ik ergens het e-mail adres van de auteur gezien heb ! Misschien kan je bij hem terecht voor verdere vragen ?

Comment

Working...
          X