Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

xd picture card

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• xd picture card

Medeforummers,

Een kennis van me gaat voor mij vanuit Tenerife een Fuji A203 meebrengen (belachelijk lage prijs), maar het meegeleverde kaartje is slechts 16MB. Waar vind ik het goedkoopst een XD picture kaart van 128MB .
    Iemand ervaring hiermee ?

Hallo Tom,

Als je iets zoekt op het web zoals dit bijvoorbeeld.
    Ga dan naar de volgende site

www.google.be
    geef als zoekopdracht: xD-Picture Kaart
    kruis aan pagina's uit Belgie
    kruis dan aan Google zoeken

en dan heb je alle adressen.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Otto bedankt, maar 't is nie meer nodig.
      Ik had al prijzen gevonden, maar allemaal rond de 75€.
      Dat vind ik net ietske te veel voor 128MB. (Ridata 256MB -> 100€) daarbovenop komt ook nog dat het toestel waarvoor de kaart bestemd was niet op voorraad was en mijne maat komt reeds naar huis morgen.

But thanks anyway ....

Comment

Originally posted by Tom
        Medeforummers,

Een kennis van me gaat voor mij vanuit Tenerife een Fuji A203 meebrengen (belachelijk lage prijs), maar het meegeleverde kaartje is slechts 16MB. Waar vind ik het goedkoopst een XD picture kaart van 128MB .
        Iemand ervaring hiermee ?
        Tom,
        De laatste keer dat ik op Tenerife was, waren camera's zelfs nog iets duurder dan in Nederland, wel was benzine de helft van onze prijs. Wat kost die op Tenerife?
        John

Comment

Pas ook op met garantiezaken als je daar koopt. Deze toestellen zijn zo goedkoop omdat er weinig tot geen belasting op wordt geheven en veel van deze camera's worden geimporteerd door de verkopers zelf en liefst ZONDER garantievoorwaarden, dat scheelt aanmerkelijk in de prijs. Ze moeten reparatie- en garantieservice dan zelf geven, of KOPEN bij de reguliere handel/importeur op het vaste land of zelfs ter plaatse.

Toch geven ze vaak een Europees garantiecertificaat mee. Dat blijkt echter meestal een goede kopie van een origineel te zijn. Natuurlijk krijgen Amerikanen een Amerkaans garantie certificaat mee en Afrikanen etc etc. Ze liggen gewoonlijk in stapeltjes onder de toonbank. Helaas worden deze certificaten meestal NIET geaccepteerd door 'echte' importeurs of agenten. Wees dus gewaarschuwd en vraag vooraf bij je importeur of agent wat er zal gebeuren als de boel stuk gaat met zo'n toestel.

Groetjes,
          Willem
          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Kijk Willem, hier zijn al ettelijke discussies over gevoerd, dus daar begin ik niet meer aan. Het enige dat ik met zekerheid weet is dat Fuji een EUROPESE garantie heeft en Tenerife ligt, bij mijn weten, nog altijd in Europa.
            Het enige dat je moet doen is de garantiekaart laten afstempelen bij de zaak waar je het toestel koopt, eender waar. Je moet natuurlijk zorgen dat ze de kaart ui de doos afstempelen en geen 'onder de toonbank' exemplaar.
            Voor de rest is de garantie zoals je een toestel hier in Belgie zou kopen (bij Fuji toch), maar dan een pakske goedkoper.

BTW, ik zit 6 weken in Andorra (voor het werk) vanaf eind januari. Als iemand daar goede adresjes weet voor toestellen en/of toebehoren ?

Comment

Helaas geven Fuji Nederland, Belgie en Duitsland geen garantie op testellen van Teneriffe. Als de nummers niet in hun Europese Database voorkomen.

Ze worden met bijbetaling wel gerapareerd.

Comment

Maar Otto, Tenerife is toch europees ? Als daar een Europese garantiekaart bijzit kunnen ze dit toch niet weigeren ?
                Waarom lopen er velen onder ons in Duitsland ? Toch om dezelfde redenen als iemand 'en passant' in Tenerife zou kopen nl het enorme prijsverschil met Belgie.

Soite, misschien hanteren ze uitzonderingen, maar dan mogen ze volgens mij niet over een Europese garantie spreken.

Comment

Originally posted by Tom
                  Maar Otto, Tenerife is toch europees ? Als daar een Europese garantiekaart bijzit kunnen ze dit toch niet weigeren ?
                  Waarom lopen er velen onder ons in Duitsland ? Toch om dezelfde redenen als iemand 'en passant' in Tenerife zou kopen nl het enorme prijsverschil met Belgie.

Soite, misschien hanteren ze uitzonderingen, maar dan mogen ze volgens mij niet over een Europese garantie spreken.
                  Als wij hier in Belgie Fuji en Olympus uit China gaan halen dan liggen ze daar in de garantieafdelingen te schudden van het lachen.
                  Als wij die in Belgie gaan verkopen. Met de handleidingen is niet zo'n probleem die kunnen we op dit moment nog gratis van hun websites halen. Maar kom niet voor een vervangtoestel gedurende de tijd dat het toestel weg is. Daarnaast vinden vele gestolen containers met nagelnieuwe toestellen hun weg naar Bangkok, Indonesie en Teneriffe.

En als je tot de gelukkigen gaat behoren die zo'n toestel heeft, dan heb je echt prijs.

Comment

Als wij hier in Belgie Fuji en Olympus uit China gaan halen dan liggen ze daar in de garantieafdelingen te schudden van het lachen.
                    Als wij die in Belgie gaan verkopen. Met de handleidingen is niet zo'n probleem die kunnen we op dit moment nog gratis van hun websites halen. Maar kom niet voor een vervangtoestel gedurende de tijd dat het toestel weg is. Daarnaast vinden vele gestolen containers met nagelnieuwe toestellen hun weg naar Bangkok, Indonesie en Teneriffe.

En als je tot de gelukkigen gaat behoren die zo'n toestel heeft, dan heb je echt prijs.

Maar zoals jij het voorstelt, gaat het om gestolen toestellen. Dan heb je groot gelijk.

Comment

@Digi1951 : Prijs was 280€.
                      Goedkoopste via tweakers was 305€. Nu was mijne maat geinterresserd in mijne A201, en ik had gezegd dat ik die wel weg deed als ik een alternatief zou hebben. Mits een beetje opleggen (50€) nam hij mijn A201 + 1X128MB kaart en zou ik de A203 nemen.
                      Maar zoals eerder vermeld waren ze niet op voorraad en is hij nu terug in Belgie.

Comment

Hallo Tom,

De belastingfaciliteiten voor Tenerife en een aantal andere Europese eilanden voor de Afrikaanse kust zijn met instemming van de Europese gemeenschap 'versoepeld'. E.e.a. is gebaseerd op hun geisoleerde positie en daardoor moeilijke economische situatie. Het is met name die vrijheid die je camera daar zo goedkoop maakt. Maar ze hebben ook het recht om te importeren vanuit de goedkoopste landen van de wereld. In verband met de Europese heffingen en belastingen, waaraan de verkoperorganisaties in Europa niet kunnen ontkomen, zal dat dus vrijwel nooit een Europese leverancier zijn. De luitjes op het vaste land geven dus GEEN garantie omdat ze in dat opzicht Tenerife niet als een Europees land hoeven te beschouwen.

Ander voorbeeldje: Mijn vriend kocht tijdens zijn verblijf in de USA een Canon S40. Desgevraagd verklaarde Canon Europa daar GEEN garantie op te zullen geven.

Weet dus goed waaraan je begint!

Groetjes,
                        Willem
                        Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                        http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

Comment

Working...
                        X