Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta 7D

Heeft er iemand ervaring met dit toestel, eventueel zelfs in vergelijking met een 20D. Ik heb hier alle review sites al afgegaan maar overal wordt wel iets anders gezegd. Ik zou dus willen weten of het eventueel de moeite zou zijn over te stappen naar Minolta.

Greets en alvast bedankt

Jan
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Re: Minolta 7D

Zoek oa eens op gebruiker "Rudy" is één van de beter gekende 7D gebruikers.

Zelf ben ik trouwens zeer tevreden van het kleine broertje de 5D.

Alain

Comment

Overstappen naar Minolta lijkt me op deze mooi maandagavond zeer positief:

Door joint venture met Sony: Carl Zeiss toplenzen met Minolta A mount??

Would be nice
      flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
        Overstappen naar Minolta lijkt me op deze mooi maandagavond zeer positief:

Door joint venture met Sony: Carl Zeiss toplenzen met Minolta A mount??

Would be nice
        Is zelfs niet nodig...

Minolta was enkele jaren geleden gekend als de *beste* glasproducent (beter dan Nikon en Canon).

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
          Ik zou dus willen weten of het eventueel de moeite zou zijn over te stappen naar Minolta.
          Jan
          Is het de moeite om over te stappen van een Renault naar een Peugeot?

Zeg eerst eens wat je niet goed vindt aan je 20D.

Comment

.....
            Last edited by notex; 20 december 2005, 03:04.

Comment

Ik ben overgetsapt van de 20D naar de KM7D na herhaaldelijke teleurstellingen met de 20D. Met name het gevoel van de body (zelfs met grip) beviel me niet. Ook toen ik mijn 1D nog had was ik reeds gecharmeerd door de 7D en heb ik uiteindelijk de stap gezet naar KM.

Ik heb het me nog geen moment betreurd. Je boet een beetje in aan snelheid, maar dit komt de accuraatheid ten goede. Ook de straight out of cam jpeg beelden zijn perfect bruikbaar. Indien je wil proberen ben je steeds welkom in Melsele, O-VL. Ik heb wel een aantal objectieven van Minolta en Sigma.

Geef gerust een gil ....

Comment

Heeft er iemand ervaring met dit toestel, eventueel zelfs in vergelijking met een 20D. Ik heb hier alle review sites al afgegaan maar overal wordt wel iets anders gezegd. Ik zou dus willen weten of het eventueel de moeite zou zijn over te stappen naar Minolta.

Greets en alvast bedankt

Jan
                Gewoon in je handen nemen, en zien of "het klikt" Bij mij was het gewoon de juiste camera, al hebben sommige me daarvoor hier wel onder de gordel gestoten

Voor de rest een paar facts:

De 20d is sneller.
                De 7d geeft betere beelden recht uit de camera.
                De 20d heeft minder ruis in de hogere isowaardes.
                De 7d is knopgestuurd, de 20d menugestuurd.
                Voor de 7D kan je lenzen uit de oude doos kopen, met echte topkwaliteit.
                De huidige minolta top lenzenreeks is goed, tot uitmuntend, maar dan ook zeer duur. (17-35 3.5G kost 1700€, 70-200 2.8 rond de 2000€)
                De 7d heeft AS en een groot scherm.
                enz..

En, je bent tenminste "anders" als je met een 7d rondloopt.

Comment

Hmm, de twijfel is groot maar het weegt nu toch in het voordeel van de 7D, ik heb er eigenlijk nog geen enkele slechte review over gelezen. Als er nog mensen zijn met ervaringen, mss zelfs op gebied van concerten en festivals dit zou super zijn.

Greets
                  Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

Volgens mij heb je gewoon teveel geld. Ik heb zelf een 7D en ben er zeer tevreden over en heb niet de wens 'over te stappen', maar met een 20D zou ik ook zeer gelukkig zijn. Is ook een topper volgens mij. Ik denk dat je de boel hier op stang probeert te jagen.

Comment

De boel op stang jagen, nu kan ik toch eventjes niet volgen. Ik heb gewoon een intressant 7D pakket zien staan.

Comment

In dat geval: m'n welgemeende excuses. Ga voor de 7D en dumpt die Canon. Je zult zien dat er een nieuwe wereld voor je open gaat. Een goede vriend van me zweert bij Canon. Hij is onwetend. Hij maakt wel verrekt mooie foto's. Ben blij dat ie geen 7D heeft. Ik zeg hem expres niets van m'n geheime wapen. En gelukkig leest hij ook deze post niet.

Comment

Hmm, de twijfel is groot maar het weegt nu toch in het voordeel van de 7D, ik heb er eigenlijk nog geen enkele slechte review over gelezen. Als er nog mensen zijn met ervaringen, mss zelfs op gebied van concerten en festivals dit zou super zijn.

Greets
                          Dan zal ik hier maar de eerste "slechte " review geven :

1) Zware belichtingsproblemen met gebruik van de 5600HSD flits. Flits (2 jaar oud) samen met body ingeleverd. Na 3 weken terug gekregen. Belichting OK nu. Hersteld onder garantie.

2)Na 11,5 maanden en 10700 opnames : enkel nog een luid geratel te horen na het aanschakelen. Na 3 weken teruggekregen met autofocus die niet meer werkte en een grote rode hotspot in het midden van de CCD. Vermoed dat ze de AS samen met de CCD hadden vervangen. Bovendien was de CCD zo vuil dat je zelfs de stofdeeltjes kon waarnemen via het LCD display.

3)De 7D terug binnengeleverd (ondertussen was de garantie verlopen) en na 3 weken teruggekregen. Men heeft geen pixel remapping gedaan zoals ik had voorgesteld. De CCD is vernieuwd en heeft geen enkele hotspot of dead pixel . Waarschijnlijk wilden ze nu definitief van mijn gezaag af zijn en hebben ze hun beste CCD uit de schuif gehaald
                          De AF is hersteld en is nu sneller en precieser dan hij ooit geweest is. Iedere keer raak van de eerste keer. Zelfs zo snel dat ik begin te twijfelen of ik de 80-200 SSM nog wel zal kopen.

Ondanks dat mijn garantie verlopen was, is de laatste herstelling gratis gedaan en heb ik een nieuwe garantie van 6 maanden gekregen.

Oei, ik wordt weer te positief over mijn 7D.

Ik kan alleen vergelijken met een D70 die ik heb gehad. (die ook tijdens de garantie hersteld moest worden).

Ik gebruik enkel nog de instelling JPEG, Extra Fine, 3008x2000 en kan zonder nabewerking afprinten.

Om hetzelfde resultaat met de D70 te krijgen moest ik altijd RAW en PS gebruiken. Vermits ik een beginneling ben in PS heb ik daar zeer veel tijd mee verloren.

Mijn 7D is dus al een paar keer terug bij KM geweest. In mijn analoog tijdperk van 30 jaar heb ik nooit een defect toestel gehad. (Minolta en Nikon). Toen draaide ik er ook regelmatig 30 films van 36 opnames op een weekend door.

Volgens mijn lokale fotoboer is het met Canon en Nikon al niet beter gesteld. Daarvan komt ook bijna de helft terug voor herstelling onder garantie.
                          Ik vind het dan ook raar dat hier zo weinig wordt gesproken over defecte Canons en Nikons.
                          Wat natuurlijk wel regelmatig gedaan wordt is : er niets over zeggen, laten herstellen en dan het recent toestel ergens in een koopjeshoek plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
                            Dan zal ik hier maar de eerste "slechte " review geven :

1) Zware belichtingsproblemen met gebruik van de 5600HSD flits. Flits (2 jaar oud) samen met body ingeleverd. Na 3 weken terug gekregen. Belichting OK nu. Hersteld onder garantie.

2)Na 11,5 maanden en 10700 opnames : enkel nog een luid geratel te horen na het aanschakelen. Na 3 weken teruggekregen met autofocus die niet meer werkte en een grote rode hotspot in het midden van de CCD. Vermoed dat ze de AS samen met de CCD hadden vervangen. Bovendien was de CCD zo vuil dat je zelfs de stofdeeltjes kon waarnemen via het LCD display.

3)De 7D terug binnengeleverd (ondertussen was de garantie verlopen) en na 3 weken teruggekregen. Men heeft geen pixel remapping gedaan zoals ik had voorgesteld. De CCD is vernieuwd en heeft geen enkele hotspot of dead pixel . Waarschijnlijk wilden ze nu definitief van mijn gezaag af zijn en hebben ze hun beste CCD uit de schuif gehaald
                            De AF is hersteld en is nu sneller en precieser dan hij ooit geweest is. Iedere keer raak van de eerste keer. Zelfs zo snel dat ik begin te twijfelen of ik de 80-200 SSM nog wel zal kopen.

Ondanks dat mijn garantie verlopen was, is de laatste herstelling gratis gedaan en heb ik een nieuwe garantie van 6 maanden gekregen.

Oei, ik wordt weer te positief over mijn 7D.

Ik kan alleen vergelijken met een D70 die ik heb gehad. (die ook tijdens de garantie hersteld moest worden).

Ik gebruik enkel nog de instelling JPEG, Extra Fine, 3008x2000 en kan zonder nabewerking afprinten.

Om hetzelfde resultaat met de D70 te krijgen moest ik altijd RAW en PS gebruiken. Vermits ik een beginneling ben in PS heb ik daar zeer veel tijd mee verloren.

Mijn 7D is dus al een paar keer terug bij KM geweest. In mijn analoog tijdperk van 30 jaar heb ik nooit een defect toestel gehad. (Minolta en Nikon). Toen draaide ik er ook regelmatig 30 films van 36 opnames op een weekend door.

Volgens mijn lokale fotoboer is het met Canon en Nikon al niet beter gesteld. Daarvan komt ook bijna de helft terug voor herstelling onder garantie.
                            Ik vind het dan ook raar dat hier zo weinig wordt gesproken over defecte Canons en Nikons.
                            Wat natuurlijk wel regelmatig gedaan wordt is : er niets over zeggen, laten herstellen en dan het recent toestel ergens in een koopjeshoek plaatsen.
                            Maar deze waar jan over spreekt is wel in orde hoor, heb hem zelf getest ;-)

Comment

Ah dat wist ik niet. Normaal gezien zou dit weekend alles geregeld worden. En de punten dat notex hierboven aanhaalt kan ik maar één ding op bemerken dat KM toch service geeft.

Comment

Working...
                              X