Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

    Wie kan mij helpen?
    Ik heb een Canon Powershot S2 IS sinds 2 weken in mijn bezit.
    Ik gebruik de camera vooral om sportfoto's te maken (voetbal), maar op de een of andere manier lukt het mij niet om bewegende dingen scherp op de foto te krijgen.
    Stilstaande beelden zijn absoluut geen probleem, dan maakt ie geweldige foto's, maar als ik momenten van een wedstrijd op de foto wil zetten, dan staan bijna op iedere foto wel een paar onscherpe gedeeltes in.Daarmee bedoel ik dan een beweging van een voetballer die bijvoorbeeld net een bal wegschopt o.d..

    Weet iemand een oplossing hoe ik deze camera het beste in kan stellen zodat ik scherpe sportfoto's kan maken?
    Er zit b.t.w. geen aparte sportstand op dit toestel.
    Het zal wel met de instellingen te maken hebben of zo, maar daar ben ik nog steeds niet helemaal uit
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

    hallo,

    ik heb een canon a610 en daar zit ook geen sportstand op, wel een scene selectie: "kinderen en dieren". Vermits die meestal ook nooit stilzitten komt dat op hetzelfde neer zeker? Ik denk dat de instellingen op de meeste canons wel overeenstemmen, misschien heb jij dit ook?
    Een andere mogelijkheid: een statief(je) gebruiken?

    Eva

    Comment


    • #3
      Re: probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

      Waarom probeer je niet om alles manueel in te stellen ? Heb al enkele malen mooie resiltaten verkregen. Enkele malen testen en het zal wel lukken
      Fuji x 100 f

      Comment


      • #4
        Re: probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

        Sluitertijd zelf instellen en die zo kort mogelijk houden. Op die manier bevries je de beweging van de voetballer en heb je een pak meer kans dat die scherp is.

        seppuku.

        Comment


        • #5
          Re: probleem biij gebruik Canon Powershot S2 IS

          Volgens mij stel je de camera best in op "continue scherpstellen". Dit doe je als volgt. Je drukt op het "menu" knopje. Dan heb je de keuze uit drie tabbladen (aan de bovenkant). Je kiest de meest linkse. In dit tabblad ga je naar beneden tot je de "AF mode" kan kiezen. Er zijn twee keuzemogelijkheden: je kan hem op "per beeld" zetten of op "continue". Je raadt het al, je kiest hier dus voor continue, dan druk je op het knopje "set" en klaar is kees. Dan zal het al veel beter gaan denk ik, zeker in combinatie met de goede raad van seppuku.
          http://www.myricreaties.be

          Comment

          Working...
          X