Hallo,
Gisteren naar de plaatselijke foto-boer geweest in de opperste overtuiging dat ik daar een Canon 350D ging afhalen.
De overige merken staan daar uiteraard ook te blinken, en dan pak je er een paar vast natuurlijk (hoe zou je zelf zijn). K'wordt redelijk snel gewaar dat die kerel een grotere voorkeur heeft voor de Olympus E-500 :
- Goedkoper een dikke 200 € i.v.m. die eos
- de "sensor-kuiser"
- grotere body, die toch lichter is.
K'merk 3 nadeeltjes :
- de zoeker lijkt me nog kleiner dan die van de eos
- de CCD is ook kleiner (crop van 2), zodat er effectief bij hogere ISO's meer ruis optreedt
- de keuze aan lenzen zal wel kleiner zijn...
De Nikon d50 heb ik laten vallen vanwege andere redenen (o.a. geen CF-kaartjes mogelijk, ...)
Nog iemand redenen waarom ik die Olympus zeker wel, beter niet, zou nemen.
Want die spreekwoordelijke bomen met dat bos daar, doen weer lastig...
Och, ja : voor mij wordt het letterlijk voornamelijk een wandelcamera, met meer mogelijkheden dan mijn huidige Canon powershot A70 van bijna 3 jaar oud. Dus klein en handzaam is toch behoorlijk belangrijk.
Dus studio-prestaties zijn volledig onbelangrijk.
Gisteren naar de plaatselijke foto-boer geweest in de opperste overtuiging dat ik daar een Canon 350D ging afhalen.
De overige merken staan daar uiteraard ook te blinken, en dan pak je er een paar vast natuurlijk (hoe zou je zelf zijn). K'wordt redelijk snel gewaar dat die kerel een grotere voorkeur heeft voor de Olympus E-500 :
- Goedkoper een dikke 200 € i.v.m. die eos
- de "sensor-kuiser"
- grotere body, die toch lichter is.
K'merk 3 nadeeltjes :
- de zoeker lijkt me nog kleiner dan die van de eos
- de CCD is ook kleiner (crop van 2), zodat er effectief bij hogere ISO's meer ruis optreedt
- de keuze aan lenzen zal wel kleiner zijn...
De Nikon d50 heb ik laten vallen vanwege andere redenen (o.a. geen CF-kaartjes mogelijk, ...)
Nog iemand redenen waarom ik die Olympus zeker wel, beter niet, zou nemen.
Want die spreekwoordelijke bomen met dat bos daar, doen weer lastig...
Och, ja : voor mij wordt het letterlijk voornamelijk een wandelcamera, met meer mogelijkheden dan mijn huidige Canon powershot A70 van bijna 3 jaar oud. Dus klein en handzaam is toch behoorlijk belangrijk.
Dus studio-prestaties zijn volledig onbelangrijk.
Comment