Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D70s

Ik heb net het voetbal topic gelezen en ben ook van plan om een nikon te kopen. De reden dat ik een nieuw topic aanmaak is omdat ik toch nog wat vraagjes heb. Via via ben ik hier terechtgekomen en ik heb al gelezen. Ik heb vroeger altijd met een oude spiegelreflexcamera gefotografeerd en nu wil ik de overstap maken naar een digitale.

Ik ben ook van plan om de nikon d70s 18-70 kit te gaan kopen. Ik wil er kickboksgala's mee fotograferen. Ik sta aan de ring en ga geen flits gebruiken. Verder wil ik buiten alles gaan fotograferen wat ik tegenkom. De hond, paarden, buurtkinderen, het bos, enzovoort.

Aangezien mijn budget rond de 1000 euro is ben ik terechtgekomen bij deze camera. Nu heb ik veel rondgevraagd wat het beste zou zijn en dan zijn er natuurlijk betere camera's maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan en meer kan ik echt niet uitgeven. Bij het voetbal topic heb ik gelezen dat de D50 ook een optie kan zijn.

Ik heb dat toevallig vandaag al een keer eerder gehoord en nu begin ik te twijfelen. Zijn hier mensen die tips voor mij hebben. En is de Nikon D70s nog wel verkrijgbaar, ik heb gehoord dat dat ook een probleem is op t moment.

Graag hoor ik jullie ervaringen en meningen

Re: Nikon D70s

Ik heb de D70s nog zien liggen in een winkel bij ons (Oostende)

Nu wat je keuze betreft ... het verschil tussen de D70s en de D50 is heel klein maar in prijs scheelt het wel een redelijk stuk.
    Voor je voetbal kan ik je zeggen dat de D50 2,8 beelden per seconde neemt en de D70s zou er 3 nemen.
    Veel tijd om met diafragma en sluitertijden te spelen zal je ook niet hebben bij aktiefotografie dus is dat 2de wieltje op de handgreep van de D70s van weinig nut. De D50 geeft ook minder ruis op hogere ISO waarden en bij voetbal zijn de lichtomstandigheden niet altijd goed dus zal je regelmatig op hogere ISO waarden moeten werken.
    Misschien is een D50 met een goed objectief en een SB600 flits een betere keuze in uw geval.
    De centen die je uitspaart aan de body kan je aan het objectief en flits besteden.

Vergelijk de toestellen eens op dpreview.

Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Bedankt voor je reactie,

ik denk dat voor voetbal hetzelfde geld voor kickboksen en als de D50 minder ruis geeft, is dat zeker het overdenken waard,

Comment

Ik heb meer dan een jaar met de D70 gefotografeerd, en zeer veel op ISO 1600, en heb nu een D50. Deze produceert absoluut veel minder ruis.

Comment

Als je met kunstlicht zit en je kan niet flitsen zou ik voor de D50 gaan.
          Heb daarnet nog foto's genomen zonder flis in een slecht verlichte oefenhal van een manege op ISO 800 en ISO 1600. Als het je interesseert zal ik later op de avond eens eentje posten op ISO 1600.
          fotosite

Comment

Dat interesseert ons altijd, doe er maar een stuk of twee drie, liefst met exif

Comment

Donkere oefenhal met summiere TL verlichting, grijze wanden, grijze zandgrond, grijs dak. Onderwerp in beweging, afstand telkens ongeveer 25 meter.
              Geen flash gebruikt. ISO 1600, sluitertijden 1/30 en 1/50, uit de hand. F4.
              (veel slechter omstandigheden nog niet tegengekomen )

zonder ruisfilter te gebruiken :

met ruisfilterbewerking :
              fotosite

Comment

Ik weet het nou helemaal niet meer Ik zie inderdaad het verschil, maar heeft de D70s dan geen ruisfilter. En hoe komt het dan dat de D70s duurder is dan de D50.

Ik heb een vergelijking doorgekeken met verschil D50 en D70s, maar moet eerlijk toegeven dat bij verschillende punten ik geen idee heb waar het over gaat, wel heel erg bedankt voor jullie reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
                  Ik weet het nou helemaal niet meer Ik zie inderdaad het verschil, maar heeft de D70s dan geen ruisfilter. En hoe komt het dan dat de D70s duurder is dan de D50.

Ik heb een vergelijking doorgekeken met verschil D50 en D70s, maar moet eerlijk toegeven dat bij verschillende punten ik geen idee heb waar het over gaat, wel heel erg bedankt voor jullie reacties.
                  Voor alle duidelijkheid : beide met D50 genomen.
                  Ruisfilter toepassen doe je in nabewerking, de camera zelf doet dat niet.
                  De bovenste is onbewerkt, de onderste is bewerkt en daardoor ook onscherper, de ruis is eruit gefilterd maar dat gaat ten koste van detail. Deze is nu wel raprap gedaan, het kan wel wat beter. Wat mijn punt is dat ik hier wil aantonen is dat bij bijna niet haalbare lichtomstandigheden de D50 nogaltijd bruikbare beelden produceert. Had je deze foto genomen met een een gewone compact had je waarschijnlijk een donkere achtergrond vol stippen en vlekken gehad.
                  fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carmen
                    Ik heb een vergelijking doorgekeken met verschil D50 en D70s, maar moet eerlijk toegeven dat bij verschillende punten ik geen idee heb waar het over gaat
                    Dan zou ik zeker gaan voor de D50, anders koop je er iets bij dat je vermoedelijk toch niet gebruikt, en de extra's op de D70 zijn in jouw geval totaal onbelangrijk, de minder ruis op ISO1600 van de D50 wel.
                    Dus geld sparen en minder ruis, kan het nog beter ?
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Nikon heeft nogal wat commentaar gekregen toen ze de D50 op de markt brachten. Veel D70 gebruikers voelden zich een beetje bedrogen, de D50 was een stuk goedkoper en was in feite beter dan de D70, de D50 had een groter LCD scherm en minder ruis op hoge ISO hij was ook uitgerust met betere software.Daarom bracht Nikon al snel de D70s op de markt die in feite een D70 is met dezelfde LCD als de D50 en ook de software werdt aangepast.
                      Nikon heeft daardoor ook veel klanten verloren niet omdat de kwaliteit van de toestellen slecht was integendeel maar door een verkeerde marktstrategie.
                      Koop gerust een D50 je zal er wat geld aan overhouden voor ander matriaal.
                      Hetzelde geld voor de kit objectieven die bij de D50 geleverd worden het zijn geen superobjectieven maar ze zijn beter dan de kitlenzen die in de tijd bij de D70 geleverd werden.
                      Kortom je krijgt heel wat kwaliteit voor een aanvaardbare prijs.

Groetjes
                      Spogy
                      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Spogy, superbedankt, op dat antwoord zat ik te wachten

Ga nu naar de fotozaak

Verder natuurlijk ook iedereen bedankt, ben blij dat ik dit forum doorgekregen heb...

Comment

nikon d50 & d70s werden beiden op 20 april 2005 aangekondigd. wil je d50 met d70s vergelijken zoek dan es op http://www.kenrockwell.com/nikon/d50.htm#compare , rockwell is niet de meest objectieve mens maar voor een nikon-nikon vergelijking is ie wel betrouwbaar. 't hangt puur af van wat je er mee aanvangen wil, de kwaliteit van de raw-beelden is dezelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                            Nikon heeft nogal wat commentaar gekregen toen ze de D50 op de markt brachten. Veel D70 gebruikers voelden zich een beetje bedrogen, de D50 was een stuk goedkoper en was in feite beter dan de D70, de D50 had een groter LCD scherm en minder ruis op hoge ISO hij was ook uitgerust met betere software.Daarom bracht Nikon al snel de D70s op de markt die in feite een D70 is met dezelfde LCD als de D50 en ook de software werdt aangepast.
                            Nikon heeft daardoor ook veel klanten verloren niet omdat de kwaliteit van de toestellen slecht was integendeel maar door een verkeerde marktstrategie.
                            Hetzelde geld voor de kit objectieven die bij de D50 geleverd worden het zijn geen superobjectieven maar ze zijn beter dan de kitlenzen die in de tijd bij de D70 geleverd werden.

Groetjes
                            Spogy

straf verhaal..

die twee modellen zijn ter gelijkertijd uitgekomen.

verder werd iedereen aangeraden de kitlens van de originele D70 te kopen en niet deze van de D70s
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy

Groetjes
                              Spogy
                              Welke "betere" software?...
                              De D70 gebruikers hebben destijds toch ook gemakkelijk de firmware update kunnen doen?...
                              Mis ik hier iets???

Comment

Working...
                              X