Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

    Hallo, ik ben van plan een digitale SLR te kopen,
    ik begin nog maar net met fotografie, en heb een budget van
    rond de 1.000 euro.

    Welke zouden jullie kopen en heb je misschien tips voor de aankoop?

    - Nieuwe Canon Eos 350 D
    - Tweedehandse Canon Eos 300 D
    - Nieuwe Nikon D 50


    Bedankt..

    greetz
    Last edited by Sempike; 15 december 2005, 20:31.
    Canon Eos 350D, grip, 50mm f1.8 II, 18-55kit, 55-200, en een verlanglijst dat eerder een waslijst is

  • #2
    Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

    Oorspronkelijk geplaatst door Sempike
    Hallo, ik ben van plan een digitale SLR te kopen,
    ik begin nog maar net met fotografie, en heb een budget van
    rond de 1.000 euro.

    Welke zouden jullie kopen en heb je misschien tips voor de aankoop?

    - Nieuwe Canon Eos 350 D
    - Tweedehandse Canon Eos 300 D
    - Nieuwe Nikon D 50


    Bedankt..

    greetz
    Voor 1000 EUR zou ik de 350D niet opnemen in het lijstje, je houdt dan echt zo goed als niets over om aan de len(s)(zen) te besteden.
    De Nikon D50, de Konica Minolta 5D, de pentax *ISTDL of de Olympus E500 kosten allemaal iets minder dan de 350D en laten wel toe een tweede lens bij te kopen voor 1000 EUR.

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

      Behoudens budget is er een bepalende factor (voor mij toch althans) : hoe liggen ze in de hand. Dat is compleet persoonlijk en kan je maar op één manier te weten komen : ze vastpakken.
      Ik met mijn nogal grote handen ben dus zeer gelukkig met mijn D50
      En met serieuze tele's mag je toestel ook al best een maatje groter zijn.
      Kwalitiatief is er in het hier aangehaalde segment weinig ('k zou zelfs zeggen : geen) onderscheid.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

        ik heb dezelfde keuze ook gemaakt een maand geleden en ik heb gekozen voor een tweedehands 300D, er zijn koopjes te doen,
        voor 500€ heb je er één (mss met garantie zoals de mijne) en dan heb je nog 500€ over voor een extra lens want die zijn het belangrijkste.
        Heb er geen spijt van dat ik een 300d gekocht heb want vind dit nog steeds een goed toestel
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

        FZ50

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

          Deze discussie is al meerdere malen gevoerd.

          Het zal van Uw budget en persoonlijk oordeel afhangen.
          Ik heb gekozen voor een D50 en ik ben er heel tevreden mee.
          Ik had wel veel informatie opgezocht op internet en de commentaren van vele gebruikers gelezen.Prijs kwaliteit vond ik de D50 de beste koop.

          Groetjes
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

            Oorspronkelijk geplaatst door sugar
            ......kosten allemaal iets minder dan de 350D en laten wel toe een tweede lens bij te kopen voor 1000 EUR.
            Waar koop jij voor dat "ietsje" een lens erbij.
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 300d/350d OF Nikon d50 ??

              Oorspronkelijk geplaatst door koen dd
              ik heb dezelfde keuze ook gemaakt een maand geleden en ik heb gekozen voor een tweedehands 300D, er zijn koopjes te doen,
              voor 500€ heb je er één (mss met garantie zoals de mijne) en dan heb je nog 500€ over voor een extra lens want die zijn het belangrijkste.
              Heb er geen spijt van dat ik een 300d gekocht heb want vind dit nog steeds een goed toestel
              Uiteraard is dit een goed toestel. Of het zo'n superkoopje is, weet ik echter niet. Destijds verkocht de Carrefour in Roubaix deze toestellen nagelnieuw voor 450 euro, en dan mocht je er nog een zakje (om het zaakje in op te bergen) bij kiezen.
              Tot en met 100 euro.
              Dat was een nieuw toestel en dus onder volledige garantie van 2 jaar.
              De laatste van deze toch al uit 2003 daterende cam hebben ze nog verkocht aan 442 euro in sommige Mediamarkten. Mensen die dat toestel toen gekocht hebben, doen er nu met 500 euro zelfs nog wat winst aan.
              Verder niks dan lof (koop er een goede lens bij en je heb een goede instap Dslr).
              Voor een handjevol meer prenten....

              Comment

              Working...
              X