Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reactiesnelheid nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reactiesnelheid nieuwe camera

    Ik ben van plan me een digitale camera aan te schaffen, voornamelijk voor de gewone huis, tuin, kids fotografie.

    Eén van de voornaamste zaken die me voorheen tegenhielden een digitale camera te kopen is de reactiesnelheid. Als je b.v. een kind wou fotograferen was het moment reeds voorbij voordat je een foto kon nemen.

    Nu blijken er wel toestellen op de markt te zijn die heel wat sneller zijn dan voorheen, en ik heb mijn oog laten vallen op de Sony Cybershot DSC200P of de Cybershot DSC W7, daarnaast lijken de Canon Powershot A610 / 620 en Ixus 50 of de Pentax Optio S5i ook een goeie optie.

    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze camera's, of is er iemand die weet heeft van een nog betere koop?

    Mijn budget is tussen 300 & 400€.

    Thanks voor de feedback

    Dirk

  • #2
    Re: Reactiesnelheid nieuwe camera

    Vergeet zeker de casio exilim serie niet.Ik heb een ex-z110 als 2e toestel en ben er zeer tevreden over,is echt snel.
    Meer info :


    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Reactiesnelheid nieuwe camera

      Mijn vriendin heeft een Ixus 30 en maakt hier zelfs foto's mee van de hond in "actie" . Actiefoto's maken kan dus wel met dit soort toestelletjes
      Deze is volgens mij dezelfde als de Ixus 50 ( enkel minder pixels ).
      Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

      Comment


      • #4
        Re: Reactiesnelheid nieuwe camera

        hallo,

        ik had dezelfde eisen aan een nieuw toestel (heb ook 2 jonge kinderen) en heb na veel hierover te lezen en veel te vergelijken me een canon powershot a610 aangeschaft. Ik ben er zeer tevreden over, hij is zeer snel, en je hebt er ook een burst-mode op waardoor je een onbeperkt (t.t.z. tot je geheugen vol is) aantal foto's snel achter elkaar kan nemen.
        Wat ook interessant is; je kan zelf ev. diafragma en sluitersnelheid instellen wat soms toch wel handig is.
        Wat mij ook over de streep heeft getrokken zijn zijn goede resultaten bij mindere verlichting, vb. 's avonds of binnenshuis. De kleurenweergave en belichting is in deze omstandigheden nog prima.
        Momenteel heb ik gezien dat hij in aanbieding is bij Grobet in Antwerpen 369 euro met Sd-kaart 256 mb, tasje en batterijlader met 4 herlaadbare batterijen inbegrepen. (Standaard wordt hij enkel geleverd met alkaline batterijen en 32 mb kaart.)

        Eva

        Comment


        • #5
          Re: Reactiesnelheid nieuwe camera

          als 't over snelheid gaat, lijkt canon wel sterk vertegenwoordigd
          en ik doe mee: zeer tevreden over de snelheid van m'n IXUS IIs.
          voor mij ook groot voordeel: ongelooflijk compact (de IXUS 50 nog meer) en voelt echt wel solide aan!
          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment

          Working...
          X