Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij keuze fototoestel +/- 500 of 600€

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij keuze fototoestel +/- 500 of 600€

    Hallo, ik ben nieuw hier en heb al lang de interesse voor fotografie maar nog niet de ervaring. Graag wil ik als amateur mij een toestel kopen rond de prijs van +/-500 of 600€. Dacht dit best eens aan jullie te vragen aangezien een verkoper meestal voor zijn winkel spreekt en jullie hier zelf ervaring hebben met verschillende toestellen.

    Wat ik vooral vastleg zijn foto's van mijn vriendin (poseert graag als model voor me ), dagdagelijkse kleinigheden die het leven mooi maken en soms ook wel actie foto's als we gaan crossen met de motor.

    Wat ik van mijn toestel verlang: scherpe foto's, eenvoudig te gebruiken, mogelijkheid om snel achtereen foto's te nemen en ook dat je er filmopnames kan mee maken (wat bvb bij de nikon d50 niet mogelijk is).

    Ik dacht aan de EOS 300 van canon (omdat deze hier blijkbaar vaak gebruikt wordt(werd) en waarbij je zelf kan regelen of de Panasonic Lumix DMC-FZ30 of de Konica Minolta Dimage A200 waarbij alles automatisch gaat.

    Speciale effecten zoals Zwart/Wit , Sepia , Levendig...zit dit bij de meeste toestellen of is dit merkgebonden?
    En bestellen via internet is dit goedkoper en hoe zit het met de garantie als er iets defect is? Heb hier ook geen ervaring mee...

    Zo, een hele waslijst maar deed m'n best om duidelijk te zijn, hopelijk kunnen jullie me verder helpen?

    Alvast bedankt wannes

  • #2
    Re: Hulp bij keuze fototoestel +/- 500 of 600€

    Op dit forum wordt een prosumer aangeboden met vaste lens die alles doet wat je vraagt :http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=95043

    Canon 300D, 350D en Nikon D50 zijn DSLR's. Je budget zou wel toereikend zijn voor een body, maar dan heb je nog geen lenzen.
    Wat betreft omzetting : prosumers als de Fuji S602 hierboven doen dit wel.
    DSLR's in de regel niet, toch de D50 niet, die gebeurt in de nabewerking softwarematig. DSLR's zijn hoogwaardige fotocamera's en geen videocamera's,
    zij maken geen filmpjes. Ook hiervoor moet je terugvallen op prosumers.
    Je kan natuurlijk altijd altijd bestellen via internet, het hangt alleen ervan af waar je besteld. Je valt steeds terug op de garantie geboden door de verkoper in het land waar je aankoopt en dat kan wel eens problemen opleveren met gevoelige apparatuur als een camera. Doe eens een search naar de gekende "hofleveranciers" op dit forum.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij keuze fototoestel +/- 500 of 600€

      Hallo,

      Ik verkoop tegen het einde van het jaar (als ik mijn D50 heb) mijn
      Canon S60.
      Die kost in Belgie nog tussen de 470-500 euro.
      Er is nog een geheugenkaartje van 512 Mb, een tasje, een statief en een
      extra batterij bij + 3 maanden garantie.
      Ik doe het geheel weg voor 360 euro.

      Als je interesse hebt, mail je me maar : facehugger@telenet.be

      Greetz.
      *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij keuze fototoestel +/- 500 of 600€

        Voor een goeie 300€ heb je een Kodak Z7590 bij Pixmania. Dus je hebt nog wat over voor wat acccessoires. Met 10x zoom en vrij lichtsterk een toffe budget vriendelijke camera.

        Kijk ook eens naar de Nikon S4 of de Kodak P880 of 850.

        Passen allemaal in jouw budget en hebben grote zoommogelijkheden.

        En als je het waagt op Internet te kopen is Pixmania meestal bij de laagste in prijs. Prijsvergelijking gaat heel snel op www.vergelijk.be .

        Groeten,

        Tommie

        Comment

        Working...
        X