Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

    Na bijna twee jaar D70 gebruik vrees ik dat de kwaliteit van mijn foto's nog altijd meer kan verbeterd worden 'door het manneke' dan door een andere camera.

    Rustig met de D70 verdergaan dus....
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #32
      Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

      ik zie hier al enkele keren staan dat de reden voor de overstap zou zijn dat ze er een grip voor kunnen krijgen, dat kan voor de D70 ook he,
      kijk hier maar
      http://forum.belgiumdigital.com/show...=grip+voor+d70,



      das al een reden minder, het is natuurlijk altijd wel prettig als je een nieuw toestel kan kopen , maar ik blijf bij mijn D70
      nikon d70 + nikkor 18-70mm + nikkor 70-300mm +Sigma APO MACRO 150mm+ Sigma Apo 70-200 EX + SB 600
      www.thunderx.be

      Comment


      • #33
        Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

        De grips op de D70 zijn al verschillende malen besproken hier en op andere sites. De meesten werken via een (al dan niet glasvezel) kabeltje, of het toestel moet binnen om omgebouwd te worden (d70) om een koperdraad te kunnen gebuiken. daarbij komt dan nog eens dat het kabeltje langs buiten zit en dus kwetsbaar is. De extra batterij is meegenomen in mijn ogen niet nodig (batterij gaat lang genoeg mee, wel de bedieningen, 'half press' ontspanknop, liefst zonder time-out van de IR ontvanger en met de command dials (wieltjes).

        Al die 'third party' grips voor de D70 vindt ik dus een beetje ondermaats.

        Jo.

        Oorspronkelijk geplaatst door thunderx
        ik zie hier al enkele keren staan dat de reden voor de overstap zou zijn dat ze er een grip voor kunnen krijgen, dat kan voor de D70 ook he,
        kijk hier maar
        http://forum.belgiumdigital.com/show...=grip+voor+d70,



        das al een reden minder, het is natuurlijk altijd wel prettig als je een nieuw toestel kan kopen , maar ik blijf bij mijn D70
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

        Comment


        • #34
          Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

          Yep, nieuw speelgoed is heel aanlokkelijk.

          Vooral de grotere viewfinder, als ge ne keer door een D2X gekeken hebt is, is de viewfinder van de D70 precies een sleutelgat. Ik hoop dat de D200 flink verbetering brengt.

          En natuurlijk de 10MP ipv de huidige 6MP zodat er wat meer marge is bij het croppen (voor de vogeltjes). Daar staat tegenover dat de D200 waarschijnlijk veel kritischer staat tegen over het glasservies dan de D70.

          Wanneer kopen ? Als alle pro en cons duidelijk worden en de prijs stabiliseert.
          Het zal iets voor de nazomer van 2006 zijn.
          Of als ik de Lotto win. Of ik als plotseling BLD (Body Lust Desire) krijg.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #35
            Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
            En toch produceert uwen getrouwe D70 meer ruis
            Yep den body is allemaal zo belangrijk nie een goed glasservieske is veeeel belangrijker.Imo kunt ge een even goeie foto maken met een 300D bv(niet van de hoogste klasse) dan met een D200 van Nikon.Ook ligt het veel aan het manneke zelf hé!Mij zult ge zeker ni mijne D50 zien omruilen voor nen D200....liever een nieuw stukske glas dan.
            Marc

            Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

            Comment


            • #36
              Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

              Als ik mijn D70 snel verkocht krijg en de Nieuwjaars van suikertantes en nonkels vallen wat mee zal hij rap besteld zijn Maar vooral dat tweede is van groot belang
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #37
                Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                Yep den body is allemaal zo belangrijk nie een goed glasservieske is veeeel belangrijker.Imo kunt ge een even goeie foto maken met een 300D bv(niet van de hoogste klasse) dan met een D200 van Nikon.Ook ligt het veel aan het manneke zelf hé!Mij zult ge zeker ni mijne D50 zien omruilen voor nen D200....liever een nieuw stukske glas dan.
                heb je groot gelijk in!

                alleen... als je een jaar met je body gewerkt hebt dan ken je zijn gebreken. en dan komt er zon "topfotomodel" uit en dan begin je wel eens te denken hee

                grotere zoeker, meer AF punten, snellere AF, grotere sensor,..
                kortom een nieuw produkt met nieuwe features, en dan kriebelt het natuurlijk.

                ik zou een hogere iso best kunnen gebruiken, maar van een D70 naar een D50 gaan, ik zou het gewoon voelen. de bedoeling is natuurlijk in de eerste plaats betere foto's maken
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #38
                  Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                  Ik moet eerst mijn D70 kapot krijgen, dat is voor mij het enige excuus om over te stappen.

                  seppuku.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                    ..........
                    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:52.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                      Body Lust Desire..nooit van gehoord, hoop dat het niet besmettelijk is, JePe..want ik wordt nogal gauw ziek
                      Die ziekte is nauw verwant met LLD, Lens Lust Desire. Een chronische aandoening die zeer moeilijk te behandelen is
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                        inderdaad, zomer 2006 of herfst 2006 eventueel zelfs nog later.

                        hangt er vanaf hoeveel spaarcentjes ik opzij heb en wat de prijs is.
                        zolang ik hem niet nodig heb koop ik hem ook niet!

                        buiten minder ruis zal'k géén betere foto's met een D200 maken hoor
                        Sluit mij bij de uitspraak van Parakiet aan. Met de betere specs van de D200 heb ik nog geen garantie dat ik daarmee beter pics maak.
                        Hou dus nog even mijn D70 aan.
                        Al heb ik me wel al opgegeven voor een D200 demodag bij INCA.

                        Grtz

                        Bryan
                        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                          momenteel denk ik ook nog niet aan een switch richting D200

                          ga proberen om enkele generaties over te slaan

                          en bvb een D5 te kopen wanneer die uitkomt en als de centjes er zijn hé
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                            Mijn trouwe D70 wordt zeker niet vervangen door de D200.
                            Ik ga eerste nog wat investeren in glas...
                            De D70 voldoet nog meer als genoeg aan mijn eisen,
                            dus er is geen enkele reden om over te schakelen.
                            Ik zal dus waarschijnlijk pas een nieuwe body kopen, als de D70 stuk is.
                            En ik hoop niet dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren .

                            Mvg,
                            Robert

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                              Voor Vantje prijs bij grobet is body 1271.33 , grip 148 , extra batt 44.33 totaal 1463.66 ex btw.
                              Terug leverbaar vanaf eind 01/2006.
                              Zelf heb ik hard getwijfeld tussen de Fuji S3 en D200.
                              D200 :
                              Snelheid,klare zoeker,grote buffer ook voor RAW,software van D2,draadloos aansturen van SB800,groot lcd,stevige body(geen plastiek),
                              Het enige waar ik mijn twijfels over heb zijn de 1600 iso waarden waar de fuji uitstekend in is.
                              Hierbij zou ik dan mijn S2 als back up toestel houden,en de D200 als eerste body gebruiken ook daar ik medio 2006 als zelfstandig wil beginnen.
                              Heb de D200 op een workshop gezien en gevoelt en ligt zeer goed in de hand.
                              peter.
                              Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door peter C.
                                Voor Vantje prijs bij grobet is body 1271.33 , grip 148 , extra batt 44.33 totaal 1463.66 ex btw.
                                Terug leverbaar vanaf eind 01/2006.
                                Zelf heb ik hard getwijfeld tussen de Fuji S3 en D200.
                                D200 :
                                Snelheid,klare zoeker,grote buffer ook voor RAW,software van D2,draadloos aansturen van SB800,groot lcd,stevige body(geen plastiek),
                                Het enige waar ik mijn twijfels over heb zijn de 1600 iso waarden waar de fuji uitstekend in is.
                                Hierbij zou ik dan mijn S2 als back up toestel houden,en de D200 als eerste body gebruiken ook daar ik medio 2006 als zelfstandig wil beginnen.
                                Heb de D200 op een workshop gezien en gevoelt en ligt zeer goed in de hand.
                                peter.
                                Bedankt voor de info.
                                Ik denk ook dat het verstandig is om de Fuji S2 pro als 2e toestel te behouden. (Mijn D70 doe ik ook niet weg)
                                Fuji is op het vlak van de 'hoge lichten' nog steeds de referentie. Dit kan zeer handig zijn bij huwelijksreportages.
                                Mijn inziens zal je nauwelijks verschil zien bij de prints tussen de D200 en de S2Pro. Het gebruiksgemak van de D200 zal in ieder geval wel een stuk beter zijn (snelle AF, beter flitssysteem, grotere LCD, enz...).
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                                Comment

                                Working...
                                X