Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

    Ik doe voorlopig geen upgrade. En waarom niet? Simpel, ik ben content met wat ik reeds heb... Het geld geef ik liever uit aan een mooie reis.

    Comment


    • #17
      Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
      Als je minder ruis wilt, kun je beter de D50 kopen
      ik zal mijn getrouwe D70 eens gaan inruilen voor een D50?!? goed zot ja
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        ik zal mijn getrouwe D70 eens gaan inruilen voor een D50?!? goed zot ja
        En toch produceert uwen getrouwe D70 meer ruis

        Comment


        • #19
          Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

          Allez, ik ga ééntje toevoegen... alleen stap ik van een F801 (en wat compact digi snapshots) over naar de D200.

          Ik ga mij niet amuseren de vergelijking te maken tussen beide , maar ik vermoed dat ik een heel pak zal ontdekken en jullie raad en bijstand nog ferm goed zal kunnen gebruiken.

          BTW: In Belgie besteld. Een eerste levering komt naar verluidt nu vrijdag toe bij Grobet. Daar zit geen bij voor mij. Ik sta ergens op de 10de plaats in de tweede levering. Normaal in de loop van volgende week



          Is dit NAS ding nu echt of krijgt men bij de aankoop van nieuwe reflex gewoon altijd infantiele neigingen.
          Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
          + b.u. Fuji X-E1

          Comment


          • #20
            Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

            'k zou eigenlijk liever, gans mijn nikon brol buiten te smijten en naar een km7d, of een opvolger hiervan over te schakelen... foto's hebben hier duidelijk minder nabewerking nodig, en iedere lens heeft vr... Maar 't zal weer maanden en maanden twijfelen worden en tegen die tijd, is de d200 overal in promotie, zit ik weer te twijfelen, omdat ik nu met nikon lenzen zit, en de d200 eingenlijk niet slecht aanvoelt, en de af verdomd rap aanvoelt, de zoeker groter is, en dat de lcd een meerwaarde is..... en dat ik tegen dan 9/10 kansen toch met mac en aperture zit te werken, dat die na bewerking weer meevalt.....

            't zal dus een twijfel geval worden binnen een paar maand/eind volgend jaar
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #21
              Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

              Ik stap idd van D70 over op D200; morgen haal ik hem op!

              Redenen? Ach diverse; 't is toch net even meer camera dan de D70... maar met name snelheid in alles, wheathersealed lm body, vert.grip, resolutie, ISO 100 en 3200, enz... (evt later idd de WiFi en GPS)

              En het is gewoon fijn om na bijna twee jaar weer eens iets nieuws te kopen

              Zal tzt resultaten posten..

              Groeten,

              Gert
              Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

              Comment


              • #22
                Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                Ik heb recent al een D200 in mijn kleine pollekes gehad en... ik liet hem niet graag los. Is een echt degelijk toestel, erg overzichtelijk ook... En een heel duidelijk LCD-scherm... Voelt ook erg goed aan...
                Spijtig genoeg (nou ja...) heb ik nog steeds een D70, en ben ik daar nog tevreden over. Mocht deze natuurlijk de geest geven... Ik zou niet twijfelen...
                Nikon D200 | Nikon D700 | SB600 | SB910 | Tokina 11-16 | Nikon 18-70 | Nikon 24-70 | Nikon 105 Micro | Nikon 80-200 AF D ED
                http://<span style="color:Navy">www....ions.be</span> - http://<span style="color:Silver">ww...lens.be</span>

                Comment


                • #23
                  Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Defender M
                  Allez, ik ga ééntje toevoegen... alleen stap ik van een F801 (en wat compact digi snapshots) over naar de D200.

                  Ik ga mij niet amuseren de vergelijking te maken tussen beide , maar ik vermoed dat ik een heel pak zal ontdekken en jullie raad en bijstand nog ferm goed zal kunnen gebruiken.

                  BTW: In Belgie besteld. Een eerste levering komt naar verluidt nu vrijdag toe bij Grobet. Daar zit geen bij voor mij. Ik sta ergens op de 10de plaats in de tweede levering. Normaal in de loop van volgende week



                  Is dit NAS ding nu echt of krijgt men bij de aankoop van nieuwe reflex gewoon altijd infantiele neigingen.
                  En wat is de prijs voor de D200 bij Grobet als ik vragen mag?
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                    Wel, ik ga van m'n SD10 naar de D200.. waarom? omdat de SD10 enkel en alleen in X3F schiet, wat mij verplicht elke foto afzonderlijk te gaan bewerken en omzetten naar JPeG.
                    Als het gaat om "doordachte opnamen" is dat niet erg, integendeel zelfs, maar als je een maand met vakantie bent en je moet na het thuiskomen beginnen met 100-den foto's te bewerken...... (Trouwens prachtsoft van sigma).
                    Moeder de vrouw zegt dat ik dan te lang achter m'n peeceeke zit, en gelijk heeft ze. (Heb haar een Wacom-tabletje gevraagd voor nieuwjaar "om sneller te kunnen werken" )
                    Als ik op m'n SD10 had kunnen kiezen tussen X3F en JPeG, zou ik em niet weg hebben gedaan...Nu is een andere BD-visitor er gelukkig mee.
                    En waarom Nikon? tja, als je kunt kopen aan een prijsje....
                    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                      ...............
                      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:52.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
                        Nu is het wel aanlokkelijk, een nieuwe camera..zal men eigen moeten inhouden
                        inhouden .....te laat.
                        (nu nog foto's leren maken )

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                          Me too.

                          Mijn D100 is reeds verkocht maar ik heb de D200 nergens in bestelling.
                          Wil me niet vastleggen op een lijst om dan maanden te moeten wachten.
                          Dus liefst morgen maar als het niet anders kan ... wacht ik wel even.
                          Het zal eentje worden uit de Belgische detailhandel met de juiste handleiding erbij ineens.
                          Richtprijs in mijn hoofd 1600-1800 euro maximum.

                          Gigi.
                          The Sky is the limit. Digital Gigi

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                            .............
                            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:52.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                              Stja.........Niet gemakkelijk hoor. Werk momenteel met twee body's D70.
                              Vaste 80-200 2.8D staat vast op één toestel en de Tokina 12-24 en de Sigma 18-50 2.8 worden gebruikt op andere body.
                              Op reportage dus altijd twee toestellen bij......Maar als ik nu één body verkoop en ga voor de D200 dan denk ik niet dat ik dan nog de Body die ik dan als reserve houd nog ga gebruiken.
                              En zo slecht is de D70 nu ook weer niet vind ik. Ga toch nog zeker een jaar verder werken met de D70. En dan is de prijs toch al wat gezakt van de D200. En dan zal ik wel zien of ik dan voor dit toestel ga. Al is de verleiding wel groot hoor (maar mijn verstand en geldbeugel zeggen nee!)
                              Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                              Hier op dit forum.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Wie stapt er al zeker over van D100,D70s,D70,D50 naar D200 ?

                                Heb onlangs bij De Beukelaer een D100 in vervanging gekregen voor een nazicht van mijn D70. Moet zeggen : "dat is nog wel een stapje hoger dan de D70". Alleen al het geluid van de sluiter voelt professioneler aan tov de D70. Kleuren zijn ook verschillend. Had alleen de indruk dat ke vlugger ruis optreedt. Maar dit kan misschien liggen aan het gebrek aan ervaring met dit type camera.
                                Mocht ik een mooie D100 met niet al teveel plaatjes op de teller voor een redelijke prijs op de kop kunnen tikken en ik kan mijn D70 van de hand doen, overigens in perfecte staat, zou ik in afwachting van de D200 nog efkes daarmee willen verder experimenteren.

                                Groetjes,
                                Pol.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

                                Comment

                                Working...
                                X