Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallo Allemaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hallo Allemaal

    Ik heb een vraagje.

    Hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

    Ik wil graag een 5d of een markII-N gaan halen welke kan ik nu het beste nemen voor school.

    ga per 1 jan beginnen.

    alvast allemaal heel erg bedankt.


  • #2
    Re: Hallo Allemaal

    eerste reactie (afgaande wat ik hier lees) ... ... geen van beide

    koop nen 20D, en steek de rest in lenzen OF zet het gewoon op een spaarboekje
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

    Comment


    • #3
      Re: Hallo Allemaal

      Francois,

      ik dacht bij het lezen van je vraag zo ongeveer hetzelfde als Perrush. Het lijkt net alsof je snel snel, alleen afgaande op de indruk van een ander, eens een cameratje van 3000 - 4000 euro wil aanschaffen (om over high-end lenzen nog maar te zwijgen).
      Zowel de EOS 5D als de EOS 1DII zijn complexe toestellen, waar enorm veel over te zeggen valt. Uitgebreide reviews kan je bijvoorbeeld bekijken op www.dpreview.com, of je kan ook eens zoeken (zie zoekfunctie) op dit forum.

      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #4
        Re: Hallo Allemaal

        En als F. Vermeulen nu eens geld genoeg heeft en een full frame cmos wil ?

        Comment


        • #5
          Re: Hallo Allemaal

          Oorspronkelijk geplaatst door picasso
          En als F. Vermeulen nu eens geld genoeg heeft en een full frame cmos wil ?
          ...dan is een 1 DII N niet perfect, want dat is geen full frame camera.

          Jeroen
          http://www.jvermeulen.be

          Comment


          • #6
            Re: Hallo Allemaal

            Als het aantal MP of het gewicht niet het allerbelangrijkst is dan blijft de Canon 1DIIn de beste keuze.

            De construktie en de autofocus van de Canon 5D zijn zo goed als gelijk aan deze van de Canon 20D.
            Bovendien is de Canon 5D niet stofdicht, en in tegenstelling met de Canon 20D is dit goed te merken. (Stof op de sensor en in de zoeker)

            En op de Canon 5D leveren alleen de beste lenzen goede resultaten.
            De lens die ik op dit momemt opzij laat liggen is de Canon EF 24-70L.
            Dit is de enige lens die merkbaar CA vertoont op FF en vooral is het zoombereik voor mij niet echt bruikbaar.

            Voor alle duidelijkheid: Ik vind full frame, maximum aantal MP en minimaal gewicht WEL het allerbelangrijkst. Daarom was voor mij de Canon 5D de enige mogelijke keuze.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: Hallo Allemaal

              Oorspronkelijk geplaatst door Francois-X
              Ik wil graag een 5d of een markII-N gaan halen welke kan ik nu het beste nemen voor school.
              Zeg ons eerst eens wat je gaat doen op die school. Als je er gaat om fotografie te studeren zijn zowel de 5D als de MKII overkill.

              Comment


              • #8
                Re: Hallo Allemaal

                Hoi heel erg bedankt allemaal voor jullie uitleg

                Dan ga ik voor de 20D kijken........

                Wat ik op school ga doen is Computer-animatie-Render-Frame-en fototechniek

                Samen voegen om zo bijvoorbeeld poster te maken.....

                Zeg maar een beet kunst vorming......

                Een mooie en te gekke forum heb al een hoop mooie dingen gezien van jullie allemaal ...........

                Groetjes...

                Comment


                • #9
                  Re: Hallo Allemaal

                  Oorspronkelijk geplaatst door Francois-X
                  Hoi heel erg bedankt allemaal voor jullie uitleg

                  Dan ga ik voor de 20D kijken........

                  Wat ik op school ga doen is Computer-animatie-Render-Frame-en fototechniek

                  Samen voegen om zo bijvoorbeeld poster te maken.....

                  Zeg maar een beet kunst vorming......

                  Een mooie en te gekke forum heb al een hoop mooie dingen gezien van jullie allemaal ...........

                  Groetjes...
                  Succes met je studies Francois. 't Zal niet gemakkelijk zijn.

                  Comment

                  Working...
                  X